Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Dostępność
dostępne
(48)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(13)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Barłóg Krystyna
(3)
Kielin Jacek
(2)
Nawrot Jacek (1936- )
(2)
Rożnowska Krystyna (1945- )
(2)
Sowa Józef (1939- )
(2)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Cedro Andrzej (?-2009)
(1)
Ciechanowska Alina
(1)
Cieśliński Arkadiusz
(1)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(1)
Falkiewicz Piotr
(1)
Finnie Nancie R
(1)
Jaworski Janusz
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Koch Ewa
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kościelak Ryszard
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Kubów Stefan
(1)
Kwolek Andrzej (1942- )
(1)
Lerrigo Marion Olive (1896- )
(1)
Levitt Sophie
(1)
Lubicz-Rudnicka Zofia
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Maciąg-Tymecka Iwona
(1)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Nordoff Paul (1909-1977)
(1)
Obodyński Kazimierz (1941-2015)
(1)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(1)
Pelc Zofia
(1)
Pennock Keith (1939- )
(1)
Pop Teresa
(1)
Robbins Clive
(1)
Rorat Marzena
(1)
Sekułowicz Małgorzata (1960- )
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Spock Benjamin (1903-1998)
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szocki Józef
(1)
Tuleya Arleta
(1)
Urban Andrzej (tłumacz)
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Ślenzak Jadwiga
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(35)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(24)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Niepełnosprawni
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Porażenie mózgowe dziecięce
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Rodzina
(4)
Dziecko trudne
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Biblioterapia
(2)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Fizykoterapia dziecięca
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Głusi
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Studenci
(2)
Uczniowie
(2)
Zespół Downa
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademicki Ośrodek Fizjoterapii (Zamość)
(1)
Arteterapia
(1)
Bibliografia adnotowana
(1)
Biodro
(1)
Ból
(1)
Choroby kręgosłupa
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko nieopełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko z przepukliną oponowo-rdzeniową
(1)
Fizykoterapia
(1)
Frustracja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Harcerstwo
(1)
Hipoterapia
(1)
Homplewicz, Janusz (1931-2006)
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internaty
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Kalectwo
(1)
Katolickie Stowarzyszenie Lekarzy Polskich
(1)
Kolano
(1)
Kościół katolicki
(1)
Krioterapia
(1)
Kręgosłup
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Kwolek, Andrzej (1942- )
(1)
Liceum Medyczne (Łańcut)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęk
(1)
Medycyna
(1)
Mięśnie
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nadgarstek
(1)
Narodowy Fundusz Zdrowia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Noworodek
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Onkologia
(1)
Opieka społeczna
(1)
Ortopedia
(1)
Osobowość
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy (Zielona Góra)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawa ciała
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Prawo sanitarne
(1)
Probiotyki
(1)
Rdzeń kręgowy
(1)
Regionalny Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjny dla Dzieci i Młodzieży im. Błogosławionego Jana Pawła II (Rzeszów)
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Podstawowe problemy rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. 2. Toksyna botulinowa - wspomaganie procesu usprawniania. 3. Rola zaopatrzenia ortopedycznego w rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: zalecenia, ocena skuteczności. 4. Ocena sposobu lokomocji w skali GMFCS dzieci urodzonych przedwcześnie w wieku 5-6 lat z mózgowym porażeniem dziecięcym a czynniki ryzyka z okresu perinatalnego i znaczenie wczesnej terapii neurorozwojowej. 5. Wpływ rehabilitacji na zmiany wydolności fizycznej i sposób lokomocji u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym - badanie pilotażowe. 6. Zastosowanie laboratoryjnej analizy chodu opartej na systemach wideo w neurorehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. 7. Problemy i możliwości leczenia dziecka spastycznego po urazie ośrodkowego układu nerwowego. 8. Neurofizjologiczne podstawy terapii u dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego według wrocławskiego modelu usprawniania (WMU). 9. Wiotkość pochodzenia ośrodkowego jako problem diagnostyczny i terapeutyczny. 10. Problemy rehabilitacji dzieci i młodzieży z przepukliną oponowo-rdzeniową. 11. Standardy rehabilitacji w dystrofii mięśniowej typu Duchenne'a.12. Programowanie procesu rehabilitacji w skoliozach idiopatycznych w zależności od wartości kątowej skrzywienia i stopnia sklinowania krążków międzykręgowych i trzonów kręgów. 13. Wartości obciążania kończyn dolnych u dzieci i młodocianych ze skoliozą idiomatyczną w zależności od lokalizacji i wartości kątowej skrzywienia. 14. Obiektywizacja oceny czynności układu ruchu w oparciu o powierzchniowe EMG. Weryfikacja aktywności mięśni brzucha podczas ćwiczeń z wykorzystaniem stabilnego i niestabilnego podłoża. Przegląd piśmiennictwa. 15.Wpływ poizometrycznej relaksacji, koncepcji kinetic control oraz treningu stabilizacyjnego na elastyczność wybranych mięśni. 16. Profilaktyka i leczenie zachowawcze stopy płasko-koślawej. 17. Zaburzenia metaboliczne (nadwaga, otyłość, cukrzyca typu 2) w wieku rozwojowym - nowym problemem społeczno-medycznym. 18. Diagnostyka, programowanie i kontrola aktywności fizycznej w nadwadze, otyłości i cukrzycy u dzieci i młodzieży. 19. Powysiłkowe zmiany glikemii u dzieci i młodzieży z cukrzycą typu 1 (DM1) obciążonych trzema wysiłkami fizycznymi o różnej intensywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim (s. 109-115), Rzeszowie (s. 121-127) i Stalowej Woli (s. 177-183).
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
TEORETYCZNE UZASADNIENIA WSPARCIA WCZESNOROZWOJOWEGO MAŁEGO DZIECKA: Przeszłość a dzień dzisiejszy pedagogiki specjalnej ; Zarys rozwoju rehabilitacji osów niepełnosprawnych w Polsce ; Teoretyczne uzasadnienia wczesnego wspomagania rozwoju ; Wsparcie rozwoju małego dziecka w ujęciu systemowym ; O terapeutycznych wartościach dzieła literackiego i wynikających stąd wątpliwościach ; SYSTEMOWE ROZWIĄZANIA WSPARCIA WCZESNOROZWOJOWEGO MAŁEGO DZIECKA: Formy wspierania systemu rodzinnego z dzieckiem z niepełnosprawnością ; Wspieranie rozwoju małego dziecka z autyzmem w ujęciu stosowanej analizy zachowania ; Terapia behawioralna w percepcji rodziców z autyzmem i jej znaczenie w procesie wczesnego wspomagania rozwoju ; Adaptacja rodziców do zaburzeń rozwojowych dzieci z autyzmem i jej znaczenie dla wczesnego wspomagania rozwoju ; INTERDYSCYPLINARNE PROBLEMY UWARUNKOWAŃ WSPARCIA WCZESNOROZWOJOWEGO DZIECKA: Empatia dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej w przedszkolu ogólnodostępnym ; Wspomaganie rozwoju dziecka - wybrane metody pracy ; Stres zawodowy w grupie wolontariuszy klinik medycznych w Lublinie ; Wspieranie przez rodziców rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym a doświadczenia własnego dzieciństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103771 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 174-[176].
Spis treści: * Przedmowa * Narodziny * Pierwsze pytania i wątpliwości * Od czego zacząć? * Życie rodziny z dzieckiem z zespołem Downa * Każdy dzień się liczy * Opieka medyczna i leczenie * Rozwój dziecka z zespołem Downa * Przyśpieszyć rozwój * Trudna sztuka integracji * Obszary wstydliwego milczenia * Czas dorastania * "Wieczne dzieci" jako dorośli * Póżne lata z zespołem Downa to podwójna starość * Teatr, wypoczynek, sport * List z Wiednia * Wiek matki a prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa * Historia zespołu Downa * Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz osób z zespołem Downa * Ośrodki i punkty wczesnej interwencji Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym * Poradnie genetyczne * Jak zdobyć orzeczenie o niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82249 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616-053.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80310 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 390-391.
I. ŻYCIE Z UPOŚLEDZENIEM: 2. Rozumienie swoich problemów ; 3. Rozumienie dziecka i jego problemów: Podstawowe potrzeby twego dziecka ; Pogodzenie się z upośledzeniem ; 4. Życie rodzinne: Stosunki z rodziną i sąsiadami ; Współdziałanie męża i żony ; II. OPIEKA MEDYCZNA I REHABILITACJA: 5. Poszukiwana przez ciebie pomoc medyczna ; 6. Opieka lekarska w życiu twego dziecka: Ogólny zakres oceny diagnostycznej ; Niektóre szeroko stosowane sposoby leczenia ; 7. Ty, twoje dziecko i lekarze: Rola rodziców ; Współpraca z lekarzami ; 8. Twoje dziecko w szpitalu: Dobre samopoczucie w czasie pobytu w szpitalu ; Co mogą uczynić rodzice ; 9. Specjalne rodzaje leczenia w czasie rehabilitacji: Fizjoterapia ; Terapia zajęciowa ; Specjalne ćwiczenia w "czynnościach życia codziennego" ; Leczenie mowy ; III. NAUCZANIE I WYCHOWANIE: 10. Twoje plany kształcenia dziecka ; 11. Poznanie dziecka i jego potrzeb w zakresie nauczania i wychowania ; 12. Szukanie możliwości kształcenia dziecka: Typy planowanych szkół dla dzieci upośledzonych ; 13. Budowanie podstaw ; 14. Twoje dziecko wybiera się do szkoły z internatem ; IV. PRZYSZŁOŚĆ ZAWODOWA TWEGO DZIECKA: 15. Rzeczywistość i marzenia dotyczące zatrudnienia osób upośledzonych ; 16. Wpływ domu i zawód twego dziecka ; 17. Droga do zdobycia zawodu: Co należy wiedzieć o zawodzie ; Zatrudnienie w zwykłych zakładach pracy a warsztaty pracy chronionej ; V. RADOŚĆ ŻYCIA: 18. Zabawa i wypoczynek ; 19. Zabawy dla małych dzieci ; 20. Rozrywki dla dzieci starszych: Aktywne gry i dziedziny sportu ; Gry spokojne ; Zajęcia artystyczne i rzemieślnicze ; Sztuki piękne ; Camping ; Harcerstwo ; Wprowadzenie dziecka w życie społeczne ; Organizowanie wycieczek i rozrywek kulturalnych ; Radość z poczucia własnej użyteczności ; VI. ROZWÓJ SEKSUALNY I SPOŁECZNY: 21. Wczesne dzieciństwo: Wczesne młodzieńcze lata ; 22. Dojrzałość i małżeństwo ; VII. SPRZĘT W ŻYCIU CODZIENNYM: 23. Ogólne problemy organizacji życia domowego ; 24. Pomoce ułatwiające samowystarczalność: Podręczne pomoce w ubieraniu się ; Schludny wygląd ; Pożyteczne drążki ; Pomoc przy jedzeniu i piciu ; 25. Dziecko używające aparatu ortopedycznego ; 26. Dziecko używające kule ; 27. Używanie wózka inwalidzkiego: Przenoszenie się z wózka i na wózek inwalidzki ; 28. Używanie protezy: Zachęcenie dziecka do noszenia protezy ; 29. Nietrzymanie moczu i stolca w uszkodzeniach rdzenia kręgowego: Ćwiczenia i opieka ; Ochronne środki i ubranie ; Ułatwienie życia codziennego w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. Rzeszowa, Dębicy i Pustkowa-Osiedla.
Bibliogr. przy pracach.
Krystyna Barłóg - Życiorys prof. dra hab. Janusza Homplewicza ; Janusz Homplewicz - Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełnosprawnych ; Waldemar Furmanek - Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza ; Jerzy Niemiec - Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej "na zawsze" ; Kazimierz Denek - Język jako nośnik wartości. Chrońmy go! ; Kazimierz Szmyd - Dziecko i nauczyciel wobec zagrożeń wychowania doby "postnowoczesnej" ; Krystyna Barłóg - Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju ; Aleksandra Mach - Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Izabela Marczykowska, Anna Potocka - Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i jego rodzinie ; Elżbieta Kłęczek - Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym ; Elżbieta Szuty - Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole integracyjnej ; Elżbieta Jurkiewicz - Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole Podstawowej nr 22 w Rzeszowie ; Lucyna Koryl - Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej ; Ilona Czyż - Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi ; Katarzyna Hul - Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie) ; Małgorzata Busz - Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rzeszowskich ; Joanna Sebastianka - Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Justyna Bereś - Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko autystyczne ; Magdalena Gołaszewska - Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96097 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-[167].
Geneza ergoterapii ; Podstawy naukowe ergoterapii jako dziedziny rehabilitacji ; Ergoterapiaz punktu widzenia nauk medycznych i psychologiczno-pedagogicznych ; Praktyczne znaczenie różnic między ergoterapią dorosłych i ergoterapią dziecięcą ; Cel i zakres zagadnień tej pracy ; PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA ERGOTERAPII JAKO METODY REHABILITACJI PSYCHICZNEJ DZIECKA FIZYCZNIE UPOŚLEDZONEGO: Czynniki kształtujące psychikę dziecka fizycznie upośledzonego; rola najbliższego otoczenia i atmosfery wychowawczej ; Metody ergoterapii w normowaniu procesów psychicznych ; Terapia zabawowa, terapia zajęciowa, terapia pracy - sposób oddziaływania tych form aktywności ; Czynniki warunkujące dobór i ewolucję form aktywności ; Elementy twórcze w aktywności dziecka ; Zasady regulujące dobór metod postępowania z dzieckiem ; Gromadzenie wiadomości o dziecku jako podstawa indywidualizacji; możliwości w tym zakresie ; Dwutorowa realizacja założeń terapii zajęciowej: organizacja warunków pracy dziecka i osobisty wpływ wychowawczy ; Terapia zajęciowa lecznicza i wychowawcza jako jednolity kierunek oddziaływania ; ORGANIZACJA WARUNKÓW PRZCY DZIECKA JAKO METODA REWALIDACYJNEGO ODDZIAŁYWANIA TERAPII ZAJĘCIOWEJ: Organizacja warunków lokalowych ; Liczebność grup na zajęciach ; Regulacja ruchu dzieci w pracowniach - aspekty wychowawcze różnych rozwiązań ; Czas trwania zajęć ; Prace zespołowe w terapii zajęciowej ; Kontrola trudności dziecka w trakcie pracy ; Dziecko jako współgospodarz pracowni - możliwości i metody oddziaływania ; Dysponowanie pracami dzieci ; BEZPOŚREDNIE ODDZIAŁYWANIE NA DZIECKO NA TERENIE TERAPI ZAJĘCIOWEJ: Podstawa wychowawcza ergoterapeuty i ingerencje wychowawcze ; Rola ergoterapeuty w rozwoju twórczej aktywności dziecka ; PRZYKŁADY PRZEBIEGU USPRAWNIENIA DZIECI W TERAPII ZAJĘCIOWEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 441-[458]. Indeks.
Dla fizjoterapeutów, lekarzy i rodziców dzieci niepełnosprawnych.
Dod. s. tyt. w jęz. ang.
1. Obraz kliniczny a leczenie i postępowanie, 2. Różne podejścia terapeutyczne, 3. Synteza modeli terapeutycznych, 4. Nauka czynności motorycznych, 5. Podejście do wspólnej nauki, 6. Starsi pacjenci z porażeniem mózgowym, 7. Ocena usprawnienia codziennych czynności, 8. Procedury lecznicze i postępowanie, 9. Czynności ruchowe w życiu codziennym dziecka, 10. Problemy deformacji, 11. Terapia grupowa, Dodatek 1: Stopnie rozwoju. Dodatek 2: Wyposażenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91184 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76666 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej