Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(8)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(6)
Radzicki Józef
(5)
Guerin Suzanne
(3)
Hennessy Eilis
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Cybulko Anna
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Aronson Joshua
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Krajewski Marek (socjolog)
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Lemann Natalia
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Niehoff Debra
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Otręba Kinga
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Peisert Maria
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Piasecka Bogusława (psycholog)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szwajcer Piotr (1959- )
(1)
Taras Bożena
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wawrzyniak Michał (1976- )
(1)
Wolińska Jolanta Maria
(1)
Wosińska Wilhelmina
(1)
Wrangham Richard (1948- )
(1)
Wróblewski Maciej (1968- )
(1)
Zatora Anna (1990- )
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Świtka Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Agresywność
(39)
Przemoc
(13)
Młodzież
(10)
Konformizm
(9)
Psychologia społeczna
(9)
Środki masowego przekazu
(9)
Dziecko
(6)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Internet
(4)
Miłość
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Postawy
(4)
Zachowanie
(4)
Dobro
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Poznanie
(3)
Propaganda
(3)
Rodzina
(3)
Stereotyp
(3)
Telewizja
(3)
Uczniowie
(3)
Uprzedzenia
(3)
Wrażliwość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zło
(3)
Alkoholizm
(2)
Język polski
(2)
Konflikt
(2)
Ludobójstwo
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Nonkonformizm
(2)
Odwaga
(2)
Opór (postawa)
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Stalking
(2)
AIDS
(1)
Autodestruktywność
(1)
Automatyka
(1)
Bezradność
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Człowiek
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Ewolucja
(1)
Forum (informat.)
(1)
Genetyka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grupy społeczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kłamstwo
(1)
Lenistwo
(1)
Lęk
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja pracy
(1)
Multimedia
(1)
Mózg
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Nienawiść
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedofilia
(1)
Praca
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępczość
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychopatia
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik akademicki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Esej
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Biologia przemocy / Debra Niehoff ; przeł. Andrzej Jankowski. - Poznań : Media Rodzina, cop. 2001. - 551 s. : il., fot., wykr. ; 21 cm.
Indeks
Na okł. podtyt.: Jak zrozumienie mózgu, zachowania
i środowiska może przerwać błędne koło przemocy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82040 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. [184]-192. Indeksy.
OSOBOWOŚĆ A ZACHOWANIA AGRESYWNE: Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych: Osobowość w świetle teorii poznawczej ; Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji ; Agresywność a zachowania agresywne ; Zróżnicowanie agresji: Model przetwarzania informacji społecznych ; Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych ; WSPÓŁWYSTĘPOWANIE AGRESJI Z INNYMI ZACHOWANIAMI DEWIACYJNYMI. RELACJE RÓWIEŚNICZE A AGRESJA: Zachowania agresywne a depresja ; Emocje a rozwój zaburzeń zachowania ; Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych ; Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej ; Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym ; Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych: Założenia i argumenty modelu addytywnego ; ODRZUCENIE RÓWIEŚNICZE: Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym ; Istota odrzucenia rówieśniczego ; Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie ; Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń ; Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze ; Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników ; Chroniczne odrzucenie rówieśnicze ; Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe ; Cechy dzieci odrzuconych ; Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie ; Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze ; Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze ; Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze ; WRAŻLIWOŚĆ NA ODRZUCENIE I SKUTKI ODRZUCENIA RÓWIEŚNICZEGO: Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje ; Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze ; Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze ; Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie ; Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych ; Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień ; Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia ; POZNAWCZO-SPOŁECZNA TEORIA OSOBOWOŚCI A TERAPIA I RESOCJALIZACJA: Problematyka odporności psychicznej ; Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience ; Diagnoza konstruktów resilience ; Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska ; Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych ; Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej: .Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych ; Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych - odrzuconych ; Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji ; Składniki (zawartość) programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98026 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja : ujęcie narracyjne / redakcja naukowa Przemysław Piotrowski. - Warszawa : Difin, 2018. - 205 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenia artykułów w języku angielskim.
Narracje jako źródło wiedzy na temat agresji i przemocy - stan badań, Stefan Florek, Przemysław Piotrowski ; O przemocy w filmie, Łukasz A. Plesnar ; Zjawisko patriotycznego rapu: agresywna narracja w kontekście psychologii ewolucyjnej, Monika Kwiek ; "To nie ja jestem winien". Narracje osadzonych, Katarzyna Witek, Bożena Gulla ; Przemoc ukryta i symboliczna w doświadczeniu osób z niepełnosprawnością, Krzysztof Gerc, Marta Jurek ; Małe wojny farouka. Rysunek jako odbicie żołnierskich doświadczeń, Przemysław Piotrowski, Stefan Florek ; Narracja na temat agresji u dzieci w rysunku projekcyjnym "narysuj osobę w deszczu", Urszula Teresa Turyna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-[292]. Indeksy.
Streszcz. ang.
Zagadnienia wstępne: 1. Uwarunkowania zachowań agresywnych: Cywilizacja wojny v. cywilizacja pokoju ; Początek trzeciego tysiąclecia - czarna seria ataków ; Człowiek w świecie wartości ; Agresja a więzi rodzinno-towarzyskie. 2. Problematyka i metodologia badań: Semantyczno-pragmatyczny charakter pracy ; Przedmiot i źródła badań. Część I. AGRESJA W JĘZYKOZNAWSTWIE I NAUKACH POKREWNYCH: Rozdział 1. Charakterystyka psychologiczno-socjologiczna zachowań agresywnych: 1. Agresja jako przedmiot badań. 2. Natura i przyczyny agresji. 3. Problem znaczenia słowa "agresja". 4. Terminy pokrewne: "agresywność", "przemoc". Rozdział 2. Badania nad agresją we współczesnym językoznawstwie polskim: 1. Analiza pojęcia "agresja" ("agresywny", "agresywność"). 2. Agresja jako określony sposób działania językowego. 3. Formy agresji językowej. 4. Wykładniki agresji językowej. Część II. AGRESJA Z PERSPEKTYWY SEMANTYKI. Rozdział 3. Wybrane zagadnienia analizy semantycznej: 1. Koncepcje znaczenia w myśli filozoficznej i badaniach lingwistycznych. 2. Językoznawstwo kognitywne. 3. Obrazowanie. 4. Elementarne jednostki semantyczne. 5. Słownictwo jako klucz do zrozumienia kultury. 6. Gniew i złość - polskie pojęcia kulturowe. Rozdział 4. Znaczenie pojęcia agresja we współczesnym języku polskim: 1. Rozumienie pojęcia "znaczenie". 2. Wyraz "agresja" w źródłach leksykograficznych. 3. Pojęcie "agresji" w języku współczesnych użytkowników polszczyzny: Znaczenie pojęcia "agresja" w języku studentów ; Znaczenie pojęcia "agresja" w języku więźniów ; Znaczenie pojęcia "agresja" w języku młodzieży szkolnej. Analiza semantyczna agresji - wnioski i propozycja definicji. Część III. AGRESJA W ŚWIETLE PRAGMALINGWISTYKI. Rozdział 5. Pragmalingwistyczne perspektywy analizy. Rozdział 6. Agresja i tożsamość: 1. Podmiotowy charakter tożsamości JA. 2. Zachowania agresywne a dysfunkcja mózgu. 3. Anonimowość tożsamości JA w przestrzeni wirtualnej. 4. Agresywne zachowania językowe internautów. Rozdział 7. Akty agresji a tabu komunikacyjne. Granice poprawności politycznej: 1. Cygan czy Rom, cygański czy romski - językowe rozterki poprawności politycznej. 2. Inwektywy polityczne odwołujące się do stereotypów. 3. Społeczne, kulturowe i religijne wyznaczniki poprawności politycznej. 4. Wolność słowa - akt wyboru dobra. Rozdział 8. Kłamstwo, manipulacja, wulgaryzacja. Komunikacyjne strategie agresji: 1. Strategie kłamliwego zachowania werbalnego i niewerbalnego. 2. Manipulowanie wizerunkiem. 3. Wulgaryzacja zachowań językowych i kulturowych. Analiza pragmalingwistyczna - zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł.: Profesor Anna Izabela Brzezińska poleca!
Bibliogr. s. [155]-164.
Rozdz. 1. DLACZEGO NOWE MEDIA SĄ NOWE: 1.1. Cyfrowość, 1.2. Łatwość modyfikacji materiału, 1.3. Interaktywność; Rozdz. 2. KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER; Rozdz. 3. CO NOWE MEDIA ZMIENIŁY W ŻYCIU MŁODZIEŻY?: 3.1. Cyfrowi tubylcy - czyli jak nowe media zrewolucjonizowały funkcjonowanie młodzieży, 3.2. Nic nowego pod słońcem - czyli jak nowe media wspierają realizację starych zwyczajów, 3.3. Które podejście jest prawdziwe?, 3.4. Z nowych mediów można korzystać w różny sposób; Rozdz. 4. AGRESJA ELEKTRONICZNA - ZARYS ZJAWISKA: 4.1. Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych, 4.2. Agresja elektroniczna wobec celebrytów, 4.3. Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying), 4.4. Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (przypadkowa), 4.5. Mobbing elektroniczny (cyberbullying); Rozdz. 5. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE CYBERBULLYINGU: 5.1, Czy cyberbullying jest anonimowy? Rola komunikacji zapośredniczonej w realizacji cyberbullyingu, 5.2. Nie ma ucieczki przed cyberbullyingiem - aspekt ciągłości, 5.3. Jak powszechne są agresja elektroniczna i mobbing elektroniczny?, 5.4. Rozpowszechnienie mobbingu elektronicznego; Rozdz. 6. KTO JEST SPRAWCĄ MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 6.1. Płeć, 6.2. Wiek, 6.3. Zaangażowanie w korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych, 6.4. Inne cechy społeczno-demograficzne; Rozdz. 7. PRZYCZYNY REALIZACJI MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 7.1. Techniki realizacji agresji elektronicznej - skala zjawiska, 7.2. Happy slapping, 7.3. Czy bullying i cyberbullying wzajemnie się nakładają?; Rozdz. 8. KONSEKWENCJE DOŚWIADCZANIA AGRESJI ELEKTRONICZNEJ; Rozdz. 9. AGRESJA ELEKTRONICZNA - PROFILAKTYKA I INTERWENCJA; 9.1. Rozwiązania prawne jako obrona przed agresją elektroniczną, 9.2. Regulacje wewnątrzszkolne, 9.3. Bezpieczna infrastruktura informatyczna, 9.4. Zasady postępowania wobec ofiar, sprawców i ich rodzin, 9.5. Praca z ofiarami i sprawcami, 9.6. Praca grupowa oparta na współpracy, 9.7. Edukacja w zakresie bezpiecznego wykorzystania nowych mediów (aspekty techniczne); Rozdz. 10. NORMATYWNOŚĆ W SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWEJ I ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z NOWYCH MEDIÓW: 10.1. Zaangażowanie świadków agresji elektronicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79158 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
Bibliogr. przy rozdz.
EMPATYCZNE ROZUMIENIE INNYCH LUDZI A TENDENCJE DO ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I TRZECICH GIMNAZJUM "TAK" W OPOLU: 1. Agresja. 2. Empatia. 3. Metodologia badań własnych. POZNANIE SAMEGO SIEBIE KLUCZEM DO SUKCESU. INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA ŻYCIE ; SEKSUALNE NADUŻYCIA WOBEC DZIECI. ANALIZA REKLAMY SPOŁECZNEJ NA PRZYKŁADZIE INTERNETU I TELEWIZJI: 1. Teorie socjologiczne akcentujące czynnik społeczny w determiniowaniu zjawisk dewiacyjnych. 1.1. Teoria kontroli społecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nyelt. 1.2. Teoria reakcji społecznej naznaczenia (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera. 2. Kontrowersje edukacyjne. 2.1. Czy należy zajmować się edukacją seksualną w szkole? 2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawiać z dziećmi o seksie. 2.3. Rola oświaty i wychowania w społecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci. 3. Pedofilia, czyli czyn lubieżny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska. 3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna. 3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków. 3.3. Pierwsze doznania i doświadczenia seksualne - znaczenie ich zakłóceń w życiu człowieka. 3.4. Wzierunek sprawcy i ofiary. 3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka. 4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w życiu emocjonalnym dorosłych ofiar. 4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania. 4.2. Terapia sprawców prowadzona jest w czterech etapach. 5. Media jako obrońca dziecięcej niewinności. 5.1. Utożsamianie mediów z rzeczywistością. 5.2. Wpływ mediów na postawy społeczne. 6. Reklama społeczna jako proces komunikacji i kreacji postaw. 6.1. Czym jest reklama społeczna? 6.2. Walka z pedofilią czyli przemawianie do masowej wyobraźni. 7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci. 71.1. Popularność oddziaływania internetu. 7.2. Skala powiązań Internetu z seksualnością. 7.3. Świat dewiacyjny w internecie. 7.4. Walka z pedofilią w Internecie. 7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nie)nawidzenia : świat przez nienawiść / Marek Krajewski. - Kraków : TAiWPN Universitas, copyright 2020. - 280, [11] stron ; 21 cm.
(Horyzonty Nowoczesności ; 128)
Na stronie przytytułowej błędne oznaczenie numeru serii 127.
Bibliografia, netografia na stronach 247-274. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
Na stronie przytytułowej błędne oznaczenie numeru serii 127.
Dlaczego ta książka powstała ; Wprowadzenie ; Dlaczego ludzie (się) nienawidzą? ; Jak zwykliśmy myśleć o nienawiści? ; Jak można rozumieć nienawiść? ; Dlaczego nienawiść, dlaczego właśnie dziś? ; R. I. Nienawidzący (się) ludzie ; Przykład 1: Bójka w Ceglance ; Identyczność i jej konsekwencje ; Koncentracja na sprawcy, a nie na ofierze ; Komentarze na wolności ; Bezradność ; Przykład 2: Studentka obraża Ukrainkę ; Wyczulenie na różnice ; Karma wróci, czyli rewanżyzm ; Niepewność statusu ; Przykład 3: Wyrzucony z pracy w koncernie IKEA: Asymetrie władzy ; Wokół wolności słowa (i odpowiedzialności za nie) ; Niezaskarżalność nienawiści ; R. II. Nienawiść (do) rzeczy: Przykład 1: Zniszczenia w Łopiennie: Co to jest wandalizm? ; Wobec hydraulicznych koncepcji destruowania rzeczy ; Czy można nienawidzić przedmioty? ; Przykład 2: Znienawidzony banan ; Pożytki z nienawidzenia sztuki ; Nienawidząc niszczenie sztuki ; Nienawiść jako źródło wartości ; Przykład 3: Różem w zawalidrogi ; Wrogowie drożności ; Wybiórcza nienawiść ; Spektakle destrukcji ; R. III. Nienawiść wobec tego, co abstrakcyjne ; Przykład 1: Wokół pestki słonecznika: Platforma nienawiści ; Broń bezradnych skierowana przeciw nim samym ; Śmiecenie jako forma nienawiści ; Przykład 2: Zepsuli nam rynek: Biofobia ; Próbując powstrzymać krążenie materii ; Zaprojektowywanie ; Przykład 3: Marka wyłącznie dla atrakcyjnych: Czułe miejsca gigantów ; Abstrakcyjne niszczy abstrakcyjne ; Epilog (niezaplanowany) ; Wykaz materiałów źródłowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109174 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; nr 2580)
Bibliogr. Indeks Streszcz. niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The goodness paradox : the strange relationship between virtue and violence in human evolution", 2019.
Bibliografia na stronach 395-[424].
Wstęp. Cnota i przemoc w ewolucji człowieka ; R. 1. Paradoks ; R. II. Dwa typy agresji ; R. 3. Udomowienie człowieka ; R. 4. Hodowanie łagodności ; R. 5. Dzicy udomowieni ; R. 6. Reguła Bielajewa i ewolucja człowieka ; R. 7. Problemy tyranów ; R. 8. Kara główna ; R. 9. Do czego doprowadziła domestykacja ; R. 10. Ewolucja dobra i zła ; R. 11. Władza absolutna ; R. 12. Wojna ; R. 13. Paradoks rozwiązany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł.: Profesor Anna Izabela Brzezińska poleca!
Bibliogr. s. [155]-164.
Rozdz. 1. DLACZEGO NOWE MEDIA SĄ NOWE: 1.1. Cyfrowość, 1.2. Łatwość modyfikacji materiału, 1.3. Interaktywność; Rozdz. 2. KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER; Rozdz. 3. CO NOWE MEDIA ZMIENIŁY W ŻYCIU MŁODZIEŻY?: 3.1. Cyfrowi tubylcy - czyli jak nowe media zrewolucjonizowały funkcjonowanie młodzieży, 3.2. Nic nowego pod słońcem - czyli jak nowe media wspierają realizację starych zwyczajów, 3.3. Które podejście jest prawdziwe?, 3.4. Z nowych mediów można korzystać w różny sposób; Rozdz. 4. AGRESJA ELEKTRONICZNA - ZARYS ZJAWISKA: 4.1. Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych, 4.2. Agresja elektroniczna wobec celebrytów, 4.3. Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying), 4.4. Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (przypadkowa), 4.5. Mobbing elektroniczny (cyberbullying); Rozdz. 5. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE CYBERBULLYINGU: 5.1, Czy cyberbullying jest anonimowy? Rola komunikacji zapośredniczonej w realizacji cyberbullyingu, 5.2. Nie ma ucieczki przed cyberbullyingiem - aspekt ciągłości, 5.3. Jak powszechne są agresja elektroniczna i mobbing elektroniczny?, 5.4. Rozpowszechnienie mobbingu elektronicznego; Rozdz. 6. KTO JEST SPRAWCĄ MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 6.1. Płeć, 6.2. Wiek, 6.3. Zaangażowanie w korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych, 6.4. Inne cechy społeczno-demograficzne; Rozdz. 7. PRZYCZYNY REALIZACJI MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 7.1. Techniki realizacji agresji elektronicznej - skala zjawiska, 7.2. Happy slapping, 7.3. Czy bullying i cyberbullying wzajemnie się nakładają?; Rozdz. 8. KONSEKWENCJE DOŚWIADCZANIA AGRESJI ELEKTRONICZNEJ; Rozdz. 9. AGRESJA ELEKTRONICZNA - PROFILAKTYKA I INTERWENCJA; 9.1. Rozwiązania prawne jako obrona przed agresją elektroniczną, 9.2. Regulacje wewnątrzszkolne, 9.3. Bezpieczna infrastruktura informatyczna, 9.4. Zasady postępowania wobec ofiar, sprawców i ich rodzin, 9.5. Praca z ofiarami i sprawcami, 9.6. Praca grupowa oparta na współpracy, 9.7. Edukacja w zakresie bezpiecznego wykorzystania nowych mediów (aspekty techniczne); Rozdz. 10. NORMATYWNOŚĆ W SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWEJ I ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z NOWYCH MEDIÓW: 10.1. Zaangażowanie świadków agresji elektronicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95785 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [273]-290.
CHARAKTERYSTYKA ŚWIATA NOWYCH MEDIÓW: Czym są nowe media? ; Cechy nowych mediów ; KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER: Komunikacja tekstowa ; Komunikacja wizualna i dźwiękowa ; Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer ; NOWE MEDIA JAKO ŚRODOWISKO SOCJALIZACYJNE, CZYLI CZŁOWIEK W KOMUNIKACJI ZAPOŚREDNICZONEJ: Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji zapośredniczonej ; Instrumenty mediów społecznych ; MŁODZI LUDZIE JAKO POKOLENIE CYFROWYCH TUBYLCÓW: Wykorzystanie nowych mediów ; Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych ; WPŁYW NOWYCH MEDIÓW NA DZIECI I MŁODZIEŻ: Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów ; Uzależnienie od Internetu i telefonów komórkowych ; NORMATYWNOŚĆ W INTERNECIE: Normy grupowe w Internecie ; Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole i rodzinie ; BULLYING JAKO SPECYFICZNY RODZAJ PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ: Typologie agresji ; Bullying (tradycyjny lobbing) ; Cyberbullying ; TEORIA ABACUS W WYJAŚNIENIU CYBERBULLYINGU: Konsekwencje bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawcy bullyingu i cyberbullyingu ; Ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawco - ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Bullying a cyberbullying - współwystępowanie zjawisk ; NIE TYLKO CYBERBULLYING - W KIERUNKU INNYCH TYPÓW AGRESJI ELEKTRONICZNEJ: Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych ; Agresja elektroniczna wobec celebrytów ; Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying) ;Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna) ; METODOLOGIA BADAŃ: Badanie "Cyberbullying 2010" ; Badanie "Nauczyciele 2009" ; Badanie "Studenci 2009" ; CYBERBULLYING I AGRESJA ELEKTRONICZNA JAKO RYZYKOWNE ZACHOWANIA MŁODZIEŻY - BADANIA WŁASNE: Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczoną ; Spostrzeganie zagrożeń z użytkowaniem nowych mediów ( w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieli ; Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu oraz rozpowszechnienie tych zjawisk ; Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistów ; Poza agresją rówieśniczą - inne typy agresji elektronicznej ; Nowe jakościowo cechy cyberbullyingu ; Agresja rówieśnicza online i offline jako jedność ; Charakterystyka motywacji i atrybucji działań sprawców agresji elektronicznej ; Konsekwencje doświadczenia agresji elektronicznej i cyberbullyingu ; Reagowanie pracowników szkół i rodziców na sytuacje związane z agresją elektroniczną ; Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyingu: Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja elektroniczna i cyberbullyingu ; Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja elektroniczna i cyberbullying.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hejt do niedawna stanowił wyłącznie czarną stronę sieci. Przyzwyczailiśmy się do niego, a nawet niesłusznie go zaakceptowaliśmy. Efekt? Hejt wyszedł z monitorów na ulice, a my musimy żyć w świecie, w którym każdy może obrobić nam tyłek i zrobić krzywdę — nie tylko słowem, ale i czynem. Hejter rzuca bezpodstawne, agresywne i krzywdzące opinie na prawo i lewo. Kiedyś cierpiały na tym dzieci w gimnazjach, później prezenterzy telewizyjni. Dziś problem ten niebezpiecznie zbliża się do Ciebie. Gwałtownie topnieją szanse na to, abyś nigdy nie poczuł jego niszczycielskiego wpływu. Co gorsza, zrozumiesz wagę problemu dopiero wtedy, gdy dotknie Cię osobiście. Ten czas nadejdzie, prędzej czy później. Wszyscy doskonale wiemy, że wokół nas żyją ludzie głupi, bezduszni i agresywni. Dlaczego pokornie zgadzamy się na ich obecność w swoim otoczeniu? Nie możemy ich wyeliminować, ale czy naprawdę mamy pozwolić, by zdominowali nas na amen? Może warto otworzyć oczy i coś z tym zrobić? Autor tej książki otwiera ludziom oczy od wielu lat. Co więcej, zaplanował i poprowadził największą w Polsce kampanię crowdfundingową. Ustanowił nowy rekord, który zwrócił na problem hejtu uwagę mediów i otworzył drzwi wielu innym, ważnym społecznie projektom. Pokazał, jak działa jego technika: z minusa na plus. Już wkrótce sam się jej nauczysz. W książce znajdziesz zresztą dużo więcej przydatnych technik, a każda z nich pomoże Ci nie tylko w walce z hejtem, lecz także w osobistym rozwoju. [Helion, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11. (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [2] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. [Gandalf, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. Celem tej książki - pisze autor - jest ukazanie bez osłonek, jakie znaczenie mogą mieć badania z zakresu psychologii społecznej w odniesieniu do niektórych problemów dręczących współczesne społeczeństwo, takich jak: uprzedzenia, propaganda, wojna, alienacja, agresja, zamieszki i wstrząsy polityczne. [...] U jej podstaw tkwi moje przekonanie, że psychologowie społeczni mogą odegrać znaczącą rolę w uczynieniu świata miejscem bardziej nadającym się do życia [...] a to dzięki coraz lepszemu poznawaniu i rozumieniu takich zjawisk jak: konformizm, przekonywanie, uprzedzenia, miłość i agresja. [Merlin, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11. (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [2] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. [Gandalf, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera materiały z konferencji "Hejterstwo - nowy wymiar kultury?", zorganizowanej na Uniwersytecie Łódzkim w dniach 27-28 listopada 2014 roku.
Bibliografia przy artykułach. Indeks.
Streszczenie w języku polskim i angielskim.
I. HEJTERSTWO - GENEZA, OBLICZA I ISTOTA ZJAWISKA: Stanisław Stasiewicz, Hejt - zło odwieczne czy kulturowy nowotwór? ; Adam Olczyk, Czym jest hejt? Kilka słów o werbalnej nienawiści ; Agnieszka Więckiewicz, Wobec krzywdzących słów. Kilka uwag o niezmiennych mechanizmach mowy nienawiści ; Jakub Ławicki, Mowa nienawiści - problem odpowiedzialności karnej ; Marcin Garbowski, Szkodniki czy "partyzanci" cyberprzestrzeni? Próba typologizacji trolli internetowych ; Aleksandra Wysokińska, Hejtowanie hejterów, czyli jak radzimy sobie z mową nienawiści w Internecie ; II. LITERATURA I KULTURA: LUSTRO CZY ŹRÓDŁO HEJTU?: Anna Zatora, Kant i hejterzy. O krytycyzmie literackim i hejterstwie w oparciu o powieść Ciemno, prawie noc Joanny Bator ; Edyta Janiak, Jeszcze krytyka czy już hejterstwo, czyli kilka słów o recepcji pisarstwa kobiecego ; Zofia Ulańska, Czy odwilż sprzyja hejterom? Nienawiść ulicy w twórczości Marka Hłaski ; Jakub Musiałczyk, Co by było, gdyby Arystofanes miał Facebooka? ; Joanna Jatczak, Fan wars - hejterstwo w Korei Południowej ; III. SPOŁECZNO-POLITYCZNY PORTRET HEJTERA: Kamil Durajczyk, Hejterstwo w polityce - znak czasów czy odwieczny element gry politycznej? ; Patrycja Chrzanowska, Rola mowy nienawiści w zjawiskach dyskryminacji i stygmatyzacji ; Michał Przybylski, Hejterstwo: przejaw wiedzy czy niewiedzy? Analiza wypowiedzi internautów w odniesieniu do zjawiska ubóstwa ; Marta Banout, Anna Pyszkowska, Hejtera obraz moralny: postawy wobec uchodźców w kontekście przekonań i wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105261 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej