Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Balawender Krystian
(1)
Bijoś Kamil
(1)
Boć Małgorzata
(1)
Dudzik Katarzyna
(1)
Dziobak Jerzy
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Jaworska-Pawełek Ewa
(1)
Jonkisz Kuba
(1)
Kiełbasa Konrad
(1)
Konieczny Marek
(1)
Kurek-Delikat Sabina
(1)
Kłusowski Arkadiusz
(1)
Mroziak Krzysztof
(1)
Niziołek Mariola
(1)
Nosal Tomasz
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Podubny Agnieszka
(1)
Szpyrka Mirosław
(1)
Sztaba-Adamczyk Katarzyna
(1)
Wiater Władysław
(1)
Łyko Sylwia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Muzyka polska
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Temat: miejsce
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Piosenka polska
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [311]-323.
WPROWADZENIE ; CZĘŚĆ I. SZKOŁA RZĄDZENIA, ROZKAZYWANIA I KSZTAŁTOWANIA CHARAKTERU CZY SZKOŁA OPRESJI? PODSTAWY TEORETYCZNE: R. 1 Szkoła jako element wychowującego społeczeństwa: Kilka uwag o szkole i prawie ; Wychowanie przez nauczanie: -Treści, -Poziom: Uczeń a szkoła, Rodzice a szkoła ; -Rygory, -Organizacja ; Jacek Woroniecki - czyli czego nam brakuje? ; R. 2 Władza w szkole w ujęciu Jacka Woronieckiego: Kilka uwag o umiejętności rządzenia i rozkazywania: -Co znaczy dobrze rządzić?, -Jak dobrze rozkazywać?, -O dobrym karceniu ; Wady sprawowania władzy: -Wady rządzenia, -Wady rozkazywania, -Wady karcenia ; R. 3 Opresja - wyzwolona siła: Kilka uwag o naturze duchowej sytuacji czasu ; Opresja w polu bezpośredniego użycia siły: -Przymus, -Agresja: Przykładowe kategoryzacje agresji z uwzględnieniem szkoły ; Pomostowy charakter agresji instrumentalnej ; Przemoc: Lęk i krzywda, -Kategorie przemocy, -Mobbing i bullying ; Opresja w polu pośredniego użycia siły: Przemoc strukturalna ; Przemoc symboliczna ; CZĘŚĆ II. UDRĘCZONA SZKOŁA: R. 4 Opresja w polu bezpośredniego użycia siły: Gimnazjaliści i zachowania dewiacyjne: -Okres dorastania - kilka refleksji, -Cel i metoda badań ; Zachowania dewiacyjne gimnazjalistów - atak na osoby i mienie: Agresja fizyczna i werbalna, -Niszczenie mienia-wandalizm ; Klimaty szkolnego bezprawia - inne zachowania dewiacyjne: -Kontakt ze środkami odurzającymi: -Palenie tytoniu, -Picie napojów alkoholowych, -Używanie innych substancji psychoaktywnych ; Kradzież ; Drobne nieuczciwości ; Gimnazjum - krótka dyskusja ; R. 5 Opresja w polu pośredniego użycia siły: Kształt źródeł prawa, czyli u podstaw oświatowej opresji: Megalegalizm ; Nadaktywność reorganizacyjna ; Mitręga legislacyjna ; Centralizacja ; Dyrektor wśród przepisów: -Wybór dyrektora szkoły, -Dyrektorskie uprawnienia i możliwości ; R. 6 Władza w szkole, czyli co blokuje rządzenie, rozkazywanie i karcenie: Rządzenie: Cele i treści ; Poziom - blokady edukacyjne: ocenianie, klasyfikowanie, promowanie ; Organizacja: -Planowanie, -Arkusz organizacyjny, -System klasowo-lekcyjny ; Rozkazywanie: -Na tropie ekscesów nieroztropności, -W matni motywowania ; Karcenie: -Kontrola, -Testomania ; CZĘŚĆ III. SZCZĘŚLIWA SZKOŁA: R. 7 Szkoła dobrze rządzona i zorganizowana: Autonomiczna szkoła: Poziom i organizacja: -Dysedukacja, -Nauczyciel, -Czas, -Zblokowanie, -Egzaminowanie i promowanie ; Rygory: -Strategie profilaktyczne na poziomie klasy, -Strategie profilaktyczne na poziomie szkoły ; Likwidacja klimatów bezprawia: -Liczebność ; Statut ; Interwencje w sytuacjach konfliktowych: Strategie zorientowane na nauczyciela ; Strategie zorientowane na wspólnotę ; R. 8 Kształtowanie charakteru według Juliusza Payota: Wolność i siła człowieka ; Co zagraża wolności człowieka? ; Praca przeciw siłom nieprzyjaznym, współdziałanie z innymi i obowiązki społeczne ; Jak w pełni się rozwinąć, żyjąc szlachetnie i szczęśliwie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101534 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Zakochani w Rzeszowie [Dokument dźwiękowy] : 660 lat Miasta Rzeszowa. - Rzeszów : Miasto Rzeszów, 2013. - 1 płyta CD (41 min 5 s) : digital, stereo. ; 12 cm.
Czas trwania: 41 min 5 s.
Zawiera: Piosenka o moim mieście / muz. Tadeusz Hejda ; sł. Wincenty Zwirski. A ja lubię Rzeszów / muz. Tadeusz Hajda ; sł. Andrzej Bajowski. To Rzeszów tak już ma / muz. Jarzy Dynia ; sł. Magorzata Zygo. Wiosenny wiatr / muz. i sł. Andrzej Szypuła. Ty dziewczyno, Ty mnie nie znasz... (Bednarz) / muz. i sł. ludowe. Rzeszowianka / muz. i sł. ludowe. Chłopcy rzeszowianie, to oni, to oni... / muz. i sł. ludowe. W Staromieściu kościół na góreczce stoi... / muz. i sł. ludowe. W Rzeszowie zegary smutno biją / muz. i sł. ludowe. Trąbka w Bohemie / muz. Jerzy Dynia ; sł. Małgorzata Zygo. Przyszła wiosna nad Wisłok / muz. Tadeusz Hejda ; sł. Wincenty Zawirski. Zakochani w Rzeszowie / muz. Tadeusz Hejda ; sł. Marek Głogowski.
Nadzór meryt. i koordynacja projektu Ewa Jaworska-Pawełek ; realiz. dźw. Jerzy Dziobak.
Krzysztof Mroziak, instr. klawiszowe, akordeon, aranżacje ; Krystian Balawender, trąbka ; Tomasz Nosal, perkusja ; Konrad Kiełbasa, gitara basowa ; Marek Konieczny, gitara ; Władysław Wiater ; wyk.: Kuba Jonkisz ; Sabina Kurek-Delikat ; Katarzyna Sztaba-Adamczyk ; Sylwia Łyko ; Kamil Bijoś ; Mariola Niziołek ; Katzrayna Dudzik ; Arkadiusz Kłusowski ; Małgorzata Boć ; Agnieszka Podubny.
Nagrano w Studiu Koncertowym Polskiego Radia Rzeszów.
Śpiew pol.
"Zakochani w Rzeszowie" to składanka płytowa wydana z okazji 660-lecia miasta Rzeszowa. Znalazły się na niej utwory o Rzeszowie zaśpiewane przez wokalistów z Rzeszowskiej Grupy Artystycznej. [www.rzeszow.gazeta.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.A/CD 1752 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej