Dąbrowska-Bąk Maria
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Dąbrowska-Bąk Maria
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Przemoc w szkole
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [311]-323.
WPROWADZENIE ; CZĘŚĆ I. SZKOŁA RZĄDZENIA, ROZKAZYWANIA I KSZTAŁTOWANIA CHARAKTERU CZY SZKOŁA OPRESJI? PODSTAWY TEORETYCZNE: R. 1 Szkoła jako element wychowującego społeczeństwa: Kilka uwag o szkole i prawie ; Wychowanie przez nauczanie: -Treści, -Poziom: Uczeń a szkoła, Rodzice a szkoła ; -Rygory, -Organizacja ; Jacek Woroniecki - czyli czego nam brakuje? ; R. 2 Władza w szkole w ujęciu Jacka Woronieckiego: Kilka uwag o umiejętności rządzenia i rozkazywania: -Co znaczy dobrze rządzić?, -Jak dobrze rozkazywać?, -O dobrym karceniu ; Wady sprawowania władzy: -Wady rządzenia, -Wady rozkazywania, -Wady karcenia ; R. 3 Opresja - wyzwolona siła: Kilka uwag o naturze duchowej sytuacji czasu ; Opresja w polu bezpośredniego użycia siły: -Przymus, -Agresja: Przykładowe kategoryzacje agresji z uwzględnieniem szkoły ; Pomostowy charakter agresji instrumentalnej ; Przemoc: Lęk i krzywda, -Kategorie przemocy, -Mobbing i bullying ; Opresja w polu pośredniego użycia siły: Przemoc strukturalna ; Przemoc symboliczna ; CZĘŚĆ II. UDRĘCZONA SZKOŁA: R. 4 Opresja w polu bezpośredniego użycia siły: Gimnazjaliści i zachowania dewiacyjne: -Okres dorastania - kilka refleksji, -Cel i metoda badań ; Zachowania dewiacyjne gimnazjalistów - atak na osoby i mienie: Agresja fizyczna i werbalna, -Niszczenie mienia-wandalizm ; Klimaty szkolnego bezprawia - inne zachowania dewiacyjne: -Kontakt ze środkami odurzającymi: -Palenie tytoniu, -Picie napojów alkoholowych, -Używanie innych substancji psychoaktywnych ; Kradzież ; Drobne nieuczciwości ; Gimnazjum - krótka dyskusja ; R. 5 Opresja w polu pośredniego użycia siły: Kształt źródeł prawa, czyli u podstaw oświatowej opresji: Megalegalizm ; Nadaktywność reorganizacyjna ; Mitręga legislacyjna ; Centralizacja ; Dyrektor wśród przepisów: -Wybór dyrektora szkoły, -Dyrektorskie uprawnienia i możliwości ; R. 6 Władza w szkole, czyli co blokuje rządzenie, rozkazywanie i karcenie: Rządzenie: Cele i treści ; Poziom - blokady edukacyjne: ocenianie, klasyfikowanie, promowanie ; Organizacja: -Planowanie, -Arkusz organizacyjny, -System klasowo-lekcyjny ; Rozkazywanie: -Na tropie ekscesów nieroztropności, -W matni motywowania ; Karcenie: -Kontrola, -Testomania ; CZĘŚĆ III. SZCZĘŚLIWA SZKOŁA: R. 7 Szkoła dobrze rządzona i zorganizowana: Autonomiczna szkoła: Poziom i organizacja: -Dysedukacja, -Nauczyciel, -Czas, -Zblokowanie, -Egzaminowanie i promowanie ; Rygory: -Strategie profilaktyczne na poziomie klasy, -Strategie profilaktyczne na poziomie szkoły ; Likwidacja klimatów bezprawia: -Liczebność ; Statut ; Interwencje w sytuacjach konfliktowych: Strategie zorientowane na nauczyciela ; Strategie zorientowane na wspólnotę ; R. 8 Kształtowanie charakteru według Juliusza Payota: Wolność i siła człowieka ; Co zagraża wolności człowieka? ; Praca przeciw siłom nieprzyjaznym, współdziałanie z innymi i obowiązki społeczne ; Jak w pełni się rozwinąć, żyjąc szlachetnie i szczęśliwie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101534 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej