Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(56)
Forma i typ
Książki
(43)
Proza
(20)
Audiobooki
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Dostępność
dostępne
(162)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(31)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(10)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(5)
Filia 2 (Fredry 5)
(7)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(15)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(17)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(14)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(8)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(11)
Filia 9 (Czackiego 5)
(8)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(16)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(7)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(4)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(12)
Autor
Murakami Haruki (1949- )
(55)
Zielińska-Elliott Anna (1963- )
(40)
Możdżyńska Aldona
(7)
Grabowski Piotr (1968- )
(6)
Horikoshi Anna
(5)
Marczewska Dorota (tłumacz)
(4)
Seweryn Maria (1975- )
(3)
Czarkowski Marian (1952- )
(2)
Jurkiewicz Grzegorz
(2)
Murakami Haruki (1949- ). Śmierć Komandora
(2)
Rubin Jay (1941- )
(2)
Walczak Marek (1963- )
(2)
Algren Nelson. Ostatnia karuzela
(1)
Baldwin James (1924-1987). Potomek
(1)
Beaumont Charles. Czarny kraj
(1)
Borges Jorge Luis (1899-1986). Nieznajomy
(1)
Boyle T. Coraghessan (1948- ). Współczesna miłość
(1)
Bradbury Ray (1920-2012). W spokojny, cichy wieczór
(1)
Cheever John (1912-1982). Żółty pokój
(1)
Collier John. Sam tego chciał
(1)
Colwin Laurie. Moja kochanka
(1)
Coover Robert (1932- ). Lucky Pierre u lekarza
(1)
Dahl Roald (1916-1990). Wspaniały syn
(1)
Dubus Andre (1959- ). Anna
(1)
Friedman Bruce Jay (1930-2020). Zabójca z telewizora
(1)
García Márquez Gabriel (1927-2014 ). Najpiękniejszy topielec świata
(1)
Gold Herbert. Wszystkie mężatki są złe, czyż nie?
(1)
Gordimer Nadine. Przyjaciel przyrody
(1)
Heller Joseph (1923-1999). Yossarian wychodzi cało
(1)
Irving John (1942- ). Tyrada Brennbara
(1)
Jackson Shirley (1916-1965). Zamarł wielki głos
(1)
Johnson Charles. Taekwondo
(1)
Jones James (1921-1977). Polub tę dziewczynkę
(1)
Kerouac Jack (1922-1969). Dobra blondynka
(1)
Kłobukowski Michał (1951- )
(1)
Le Guin Ursula K. (1929-2018). Otwieranie powietrza
(1)
Mailer Norman (1923-2007). Proces czarownika
(1)
Malamud Bernard (1914-1986). Nagi akt
(1)
Matheson Richard (1926-2013). Rozkwit ulicznic
(1)
McGuane Thomas. Jak iść
(1)
McInerney Jay. Jak to się skończyło
(1)
Mukherjee Bharati (1942- ). Pośrednik
(1)
Murakami Haruki (1949- ). Drugi atak na piekarnię
(1)
Murakami Haruki (1949- ). Flipper roku 1973
(1)
Murakami Haruki (1949- ). Tetralogia Szczura
(1)
O'Faolain Sean (1900-1991). Czy mogę prosić o trochę marmolady?
(1)
Oates Joyce Carol. Saul Bird mówi: Wiążcie się! Porozumiewajcie się! Wyzwalajcie się!
(1)
Ozawa Seiji (1935- )
(1)
Rogacki Maksymilian (1983- )
(1)
Roth Philip (1933-2018). Dla mnie życie aktora
(1)
Shacochis Bob. Spokój na wyspach
(1)
Shaw Irwin (1913-1984). Kędy każdy daje krok, kto mądry i szlachetny
(1)
Singer Isaac Bashevis. Przyjęcie w Miami Beach
(1)
Theroux Paul (1941- ). Niewinne kłamstwa
(1)
Thurber James. Brat Endicott
(1)
Turner Alice K
(1)
Updike John (1932-2009). Umieram, Egipcie, umieram
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(13)
2001-
(11)
1989-2000
(7)
1945-1989
(6)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(39)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(22)
Temat
Mężczyzna
(7)
Rzeczywistość alternatywna
(7)
Miłość
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(4)
Jednorożec (stworzenie fantastyczne)
(4)
Koniec świata
(4)
Aomame (postać fikcyjna)
(3)
Małżeństwo
(3)
Murakami, Haruki (1949- )
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Pisarze japońscy
(3)
Poczucie straty
(3)
Praca
(3)
Tengo (postać fikcyjna)
(3)
Zabójcy
(3)
Malarze japońscy
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Rozstanie
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Atak terrorystyczny w tokijskim metrze (1995)
(1)
Automaty do gier
(1)
Biegi długodystansowe
(1)
Biura tłumaczeń
(1)
Bliźnięta
(1)
Dyrygenci japońscy
(1)
Literatura japońska
(1)
Muzyka poważna
(1)
Młodość
(1)
Owca
(1)
Ozawa, Seiji (1935- )
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Pisarstwo
(1)
Powieść
(1)
Przyjaźń
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Studenci
(1)
Tajemnica
(1)
Terroryzm
(1)
Uczucia
(1)
Zjawiska paranormalne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
2001-
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Japonia
(12)
Tokio (Japonia)
(1)
Gatunek
Powieść japońska
(27)
Powieść obyczajowa japońska
(15)
Powieść
(8)
Powieść fantastyczna japońska
(8)
Powieść sensacyjna japońska
(6)
Dokumenty dźwiękowe
(5)
Książki mówione
(5)
Opowiadanie japońskie
(5)
Opowiadanie obyczajowe japońskie
(5)
Powieść psychologiczna
(5)
Fantastyka
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Science fiction
(4)
Powieść niesamowita japońska
(3)
Powieść psychologiczna japońska
(3)
Sensacja
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Opowiadanie psychologiczne japońskie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Powieść grozy japońska
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Kaze no uta o kike" 1979.
Tytuł oryginału: "1973-nen no pinbōru" 1980.
Stanowią cz. 1 i 2 cyklu "Tetralogia Szczura". Cz. 3 pt.: Przygoda z owcą, cz. 4 pt.: Tańcz, tańcz, tańcz.
Słuchaj pieśni wiatru i Flipper roku 1973 to dwie najwcześniejsze powieści Harukiego Murakamiego nigdy niepublikowane dotąd w Europie ani Stanach Zjednoczonych. Są to również dwie pierwsze części tak zwanej „tetralogii Szczura”, do której należą "Przygoda z owcą" i "Tańcz, tańcz, tańcz". Ukazanie się ich w Polsce to prawdziwa gratka dla miłośników Murakamiego. Po raz pierwszy pojawia się w nich bezimienny bohater dobrze znany z kolejnych powieści, jego przyjaciel Szczur, chiński barman Jay, a także Naoko z Norwegian Wood. Akcja obu utworów toczy się we wczesnych latach siedemdziesiątych. W pierwszym, bohater jest studentem i spędza letnie wakacje w rodzinnym mieście w okolicach Kobe, w drugim ma dwadzieścia kilka lat i prowadzi z kolegą firmę tłumaczeniową. Jak zwykle u Murakamiego obie powieści przepełnione są muzyką popularną i klasyczną, aluzjami do filmów i książek, ale znajdziemy też cytat z ewangelii wg św. Mateusza, historie o Trockim, o tajemniczych bliźniaczkach, opowieść o konstruktorze flippera i stosunkach społecznych panujących na planecie Wenus... [https://muza.com.pl/proza-obca/1726-sluchaj-piesni-wiatru-flipper-roku-1973-9788377587591.html, dostęp 14.11.2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-jap. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [480].
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Haruki Murakami postanowił zmierzyć się z gatunkiem science-fiction. Narrator i zarazem główny bohater książki jest ostatnią żyjącą ofiarą eksperymentu, który polegał na wszczepieniu do ludzkiego mózgu elektrody rozszyfrowującej zakodowane tajne informacje. Eksperyment spowodował, że bohater posiada jak gdyby dwie świadomości. Powieść została skonstruowana tak, by pokazać dwa równoległe światy, w których żyje narrator: rozdziały, których akcja rozgrywa się w różnych miejscach, napisane różnymi stylami, przedstawiają na zmianę przeżycia obydwu "ja" postaci. Na początku, kiedy nie jeszcze nie wiemy dokładnie, o co chodzi, wydaje się, że historia ma po prostu dwóch bohaterów, z jakichś powodów opisanych w jednej książce. Dopiero później pojawiają się elementy, wspólne obu opowieściom, dowodzące związku między nimi. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-jap. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału "Sekai-no owari-to hado boirudo wandarando" 1985.
Bibliografia na stronie 480.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Haruki Murakami postanowił zmierzyć się z gatunkiem science fiction. Narrator i zarazem główny bohater książki jest ostatnią żyjącą ofiarą eksperymentu, który polegał na wszczepieniu do ludzkiego mózgu elektrody rozszyfrowującej zakodowane tajne informacje. Eksperyment spowodował, że bohater posiada jak gdyby dwie świadomości. Powieść została skonstruowana tak, by pokazać dwa równoległe światy, w których żyje narrator: rozdziały, których akcja rozgrywa się w różnych miejscach, napisane różnymi stylami, przedstawiają na zmianę przeżycia obydwu "ja" postaci. Na początku, kiedy nie jeszcze nie wiemy dokładnie, o co chodzi, wydaje się, że historia ma po prostu dwóch bohaterów, z jakichś powodów opisanych w jednej książce. Dopiero później pojawiają się elementy wspólne obu opowieściom, dowodzące związku między nimi. Takim elementem są na przykład nieziemskie wizje płaczących, jarzących się czaszek jednorożców - magiczne motywy są dla twórczości Murakami bardzo charakterystyczne. [Muza, 2004]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-fant. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.inna (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-fant. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-fant. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.jap. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-fant. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Kokkyō-no minami, taiyō-no nishi" 1992.
Tytuł tłumaczenia: "Southy of the border, west of the sun".
Hajime i Shimamoto przyjaźnili się w dzieciństwie. Shimamoto, kiedy była mała, zachorowała na polio i od tego czasu miała sparaliżowaną jedną nogę. Hajime był jedynakiem, trochę rozpuszczonym i egoistycznym. Można powiedzieć, że byli zakochaną parą: po szkole godzinami słuchali razem płyt, rozmawiali i trzymali się za ręce. Potem ich drogi się rozeszły.Hajime jest już dorosły. Ma żonę, dwójkę dzieci, prowadzi bar jazzowy. Powodzi mu się nieźle i ogólnie można go określić jako ?odnoszącego sukcesy mężczyznę w średnim wieku?. I wtedy w jego życiu, po dwudziestu pięciu latach ponownie zjawia się Shimamoto. Nie widzieli się od czasu, gdy mieli dwanaście lat. Już nie jest kaleką - miała operację i jej noga jest zupełnie sprawna. Hajime patrzy na nią zupełnie inaczej niż wtedy, kiedy słuchali razem muzyki. Teraz naprawdę dostrzega w niej kobietę. A Shimamoto najwyraźniej skrywa przed nim jakąś mroczną tajemnicę. Jest jednak przez to bardziej pociągająca. Hajime musi przemyśleć od nowa całe swoje życie i zastanowić się, czy warto ryzykować utratę pracy, dzieci, kobiety, z którą ożenił się może z miłości ale na pewno bez namiętności - by odnowić związek z pierwszą, prawdziwą ukochaną. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hajime od lat pielęgnuje w sobie wspomnienie Shimamoto, pierwszej ukochanej z okresu dzieciństwa, i porównuje do niej każdą poznaną dziewczynę. Kiedy już jako dorosły mężczyzna spełniony w życiu osobistym i zawodowym przypadkowo spotyka Shimamoto, okazuje się, że dawna fascynacja przetrwała. Hajime decyduje się rzucić swą rodzinę i wykorzystać szansę daną mu przez los. Czy jednak możliwy jest powrót do przeszłości?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-jap. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Hajime od lat pielęgnuje w sobie wspomnienie Shimamoto, pierwszej ukochanej z okresu dzieciństwa, i porównuje do niej każdą poznaną dziewczynę. Kiedy już jako dorosły mężczyzna spełniony w życiu osobistym i zawodowym przypadkowo spotyka Shimamoto, okazuje się, że dawna fascynacja przetrwała. Hajime decyduje się rzucić swą rodzinę i wykorzystać szansę daną mu przez los. Czy jednak możliwy jest powrót do przeszłości? To piękna opowieść o niespełnionej miłości i pogoni za nieosiągalnym ideałem. Co leży na zachód od słońca i czy na południe od granicy znajdziemy raj, czy też zwykłą szarą rzeczywistość? [Muza, 2003]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-lit.jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Kokkyō-no minami, taiyō-no nishi" 1992.
Tytuł tłumaczenia: Southy of the border, west of the sun
Hajime i Shimamoto przyjaźnili się w dzieciństwie. Shimamoto, kiedy była mała, zachorowała na polio i od tego czasu miała sparaliżowaną jedną nogę. Hajime był jedynakiem, trochę rozpuszczonym i egoistycznym. Można powiedzieć, że byli zakochaną parą: po szkole godzinami słuchali razem płyt, rozmawiali i trzymali się za ręce. Potem ich drogi się rozeszły.Hajime jest już dorosły. Ma żonę, dwójkę dzieci, prowadzi bar jazzowy. Powodzi mu się nieźle i ogólnie można go określić jako ?odnoszącego sukcesy mężczyznę w średnim wieku?. I wtedy w jego życiu, po dwudziestu pięciu latach ponownie zjawia się Shimamoto. Nie widzieli się od czasu, gdy mieli dwanaście lat. Już nie jest kaleką - miała operację i jej noga jest zupełnie sprawna. Hajime patrzy na nią zupełnie inaczej niż wtedy, kiedy słuchali razem muzyki. Teraz naprawdę dostrzega w niej kobietę. A Shimamoto najwyraźniej skrywa przed nim jakąś mroczną tajemnicę. Jest jednak przez to bardziej pociągająca. Hajime musi przemyśleć od nowa całe swoje życie i zastanowić się, czy warto ryzykować utratę pracy, dzieci, kobiety, z którą ożenił się może z miłości ale na pewno bez namiętności - by odnowić związek z pierwszą, prawdziwą ukochaną. [lubimyczytac.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.inna (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: nowy przekład.
Tytuł oryginału: "Hashiru koto-ni tsuite kataru toki-ni boku-no kataru koto" 2007.
Przekład z języka japońskiego ; na stronie redakcyjnej również tytuł w oryginalnej pisowni, oraz angielską wersję tytułu.
W roku 1982 Haruki Murakami sprzedał jazzowy bar i poświęcił się pisaniu, a chcąc utrzymać się w formie, zaczął biegać. Po roku treningów przebiegł samodzielnie z Aten do Maratonu. Od tamtej pory zaliczył dziesiątki maratonów i kilka triatlonów, piszą między wyczynami kilkanaście cieszących się ogromnym uznaniem książek. W O czym mówię… rozważa wpływ biegania na swoje życie i przede wszystkim na pisarstwo. Książka ta jest po części rejestrem treningów, dziennikiem intymnym, pamiętnikiem z podróży, a po części wspomnieniami. Obejmuje czteromiesięczny okres przygotowań do Maratonu Nowojorskiego z roku 2005. Świat Murakamiego oglądany przez soczewkę biegania jest na zmianę zabawny i otrzeźwiający, radosny i filozoficznie zadumany, ale nade wszystko odkrywczy - zarówno dla tych, którzy biegają i nie czytają książek, jak i dla tych, którzy czytają i nie biegają. [Muza SA., 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-796.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dwudziestoletnia Sumire, wrażliwa, niezależna i utalentowana literacko zakochuje się w niemalże dwukrotnie od niej starszej Miu. Chce być jak najbliżej ukochanej, rzuca pisarstwo i zostaje jej sekretarką. Niestety Miu nękana przerażającymi wspomnieniami z młodości nie potrafi odwzajemnić tego uczucia. Podczas wspólnej podróży w interesach do Grecji Sumire znika bez śladu. Próbuje ją odnaleźć młody nauczyciel beznadziejnie w niej zakochany...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-jap. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Dwudziestoletnia Sumire, wrażliwa, niezależna i utalentowana literacko zakochuje się w niemalże dwukrotnie od niej starszej Miu. Chce być jak najbliżej ukochanej, rzuca pisarstwo i zostaje jej sekretarką. Niestety Miu nękana przerażającymi wspomnieniami z młodości nie potrafi odwzajemnić tego uczucia. Podczas wspólnej podróży w interesach do Grecji Sumire znika bez śladu. Próbuje ją odnaleźć młody nauczyciel beznadziejnie w niej zakochany... [Muza, 2006]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Śmierć Komandora / Haruki Murakami ; 2)
Tytuł oryginału: "Kishidanchō-goroshi. 2, Utsurou metafā hen" 2017.
Stanowi cz. 2 cyklu "Śmierć Komandora". Cz. 1 pt.: Pojawia się idea.
Żona malarza w średnim wieku porzuca go - z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości - korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia - i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu. [www.azymut.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-jap. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Śmierć Komandora / Haruki Murakami ; 1)
Tytuł oryginału: "Kishidancho-goroshi. 1, Arawareru idea hen" 2017.
Stanowi cz. 1 cyklu "Śmierć Komandora". Cz. 2 pt.: Metafora się zmienia.
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go - z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości - korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia - i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. [www.azymut.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst w j. ang.
A short, sleek novel of encounters set in the witching hours of Tokyo between midnight and dawn, and every bit as gripping as Haruki Murakami's masterworks The Wind-Up Bird Chronicle and Kafka on the Shore. At its center are two sisters: Yuri, a fashion model sleeping her way into oblivion; and Mari, a young student soon led from solitary reading at an anonymous Denny's into lives radically alien to her own: those of a jazz trombonist who claims they've met before; a burly female love hotel manager and her maidstaff; and a Chinese prostitute savagely brutalized by a businessman. These night people are haunted by secrets and needs that draw them together more powerfully than the differing circumstances that might keep them apart, and it soon becomes clear that Yuri's slumber - mysteriously tied to the businessman plagued by the mark of his crime - will either restore or annihilate her.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-O/j.ang. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tekst w j. ang.
Murakami's 12th work of fiction is darkly entertaining and more novella than novel. Taking place over seven hours of a Tokyo night, it intercuts three loosely related stories, linked by Murakami's signature magical-realist absurd coincidences. When amateur trombonist and soon-to-be law student Tetsuya Takahashi walks into a late-night Denny's, he espies Mari Asai, 19, sitting by herself, and proceeds to talk himself back into her acquaintance. Tetsuya was once interested in plain Mari's gorgeous older sister, Eri, whom he courted, sort of, two summers previously. Murakami then cuts to Eri, asleep in what turns out to be some sort of menacing netherworld. Tetsuya leaves for overnight band practice, but soon a large, 30ish woman, Kaoru, comes into Denny's asking for Mari: Mari speaks Chinese, and Kaoru needs to speak to the Chinese prostitute who has just been badly beaten up in the nearby "love hotel" Kaoru manages. Murakami's omniscient looks at the lives of the sleeping Eri and the prostitute's assailant, a salaryman named Shirakawa, are sheer padding, but the probing, wonderfully improvisational dialogues Mari has with Tetsuya, Kaoru and a hotel worker named Korogi sustain the book until the ambiguous, mostly upbeat dénouement. [Publishers Weekly]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.obcojęzyczna (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Tytuł oryginału angielskiego: "Underground" 1997.
20 marca 1995 roku sekta Aum rozpyliła w tokijskim metrze trujący sarin. W wyniku zamachu, który w zamyśle miał być pierwszym krokiem do zbawczej apokalipsy, zginęło dwanaście osób, a co najmniej kilka tysięcy zostało rannych. Kilkaset trwale ucierpiało na zdrowiu. Haruki Murakami próbuje zrozumieć motywację zamachowców i często zaskakujące zachowanie ofiar - wielu pasażerów nieśpiesznie opuściło pociągi, udało się do pracy i dopiero po paru godzinach zgłosiło się do szpitala. Wybitny pisarz rozmawia z poszkodowanymi, świadkami i członkami sekty, by przedstawić nam ich relacje, a następnie zadaje pytania bez łatwych odpowiedzi. Czy atak był przypadkowym incydentem, czy wydarzeniem, które ujawniło mroczne oblicze Japonii? [Wydawnictwo Czarne, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-94(5) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1Q84. 1 / Haruki Murakami ; przeł. z jap. Anna Zielińska-Elliott. - Warszawa : Muza SA, 2010. - 478, [2] s. : rys. ; 21 cm.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
1Q84 to opowiadana na przemian historia kobiety i mężczyzny, Aomame i Tengo, sensacyjna, chwilami wręcz przerażająca. Oboje w dzieciństwie dobrze się znali i wszystko wskazuje na to, że ich ścieżki znowu się skrzyżują. Ona jest instruktorką sztuk walki, a po godzinach perfekcyjną morderczynią. On - wykładowcą matematyki, a w wolnych chwilach początkującym pisarzem i redaktorem. Aomame dostaje się do równoległej rzeczywistości... Tengo także mylą się światy...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-jap. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV D/F (1 egz.)
Książka
W koszyku
1Q84. 1 / Haruki Murakami ; przeł. z jap. Anna Zielińska-Elliott. - Warszawa : Muza, 2011. - 478, [2] s. : rys. ; 21 cm.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Murakami i tym razem w mistrzowski sposób buduje fantastyczne postaci, równoległe światy, zaciera granice między rzeczywistością a literaturą. 1Q84 to opowiadana na przemian historia kobiety i mężczyzny, Aomame i Tengo, sensacyjna, chwilami wręcz przerażająca. Oboje w dzieciństwie dobrze się znali i wszystko wskazuje na to, że ich ścieżki znowu się skrzyżują. Ona jest instruktorką sztuk walki, a po godzinach perfekcyjną morderczynią. On - wykładowcą matematyki, a w wolnych chwilach początkującym pisarzem i redaktorem. Aomame dostaje się do równoległej rzeczywistości... Tengo także mylą się światy... [Muza, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-fant. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.jap. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.17-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Murakami i tym razem w mistrzowski sposób buduje fantastyczne postaci, równoległe światy, zaciera granice między rzeczywistością a literaturą. 1Q84 to opowiadana na przemian historia kobiety i mężczyzny, Aomame i Tengo, sensacyjna, chwilami wręcz przerażająca. Oboje w dzieciństwie dobrze się znali i wszystko wskazuje na to, że ich ścieżki znowu się skrzyżują. Ona jest instruktorką sztuk walki, a po godzinach perfekcyjną morderczynią. On - wykładowcą matematyki, a w wolnych chwilach początkującym pisarzem i redaktorem. Aomame dostaje się do równoległej rzeczywistości... Tengo także mylą się światy... [Muza, 2010]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-jap. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1Q84. 2 / Haruki Murakami ; przeł. z jap. Anna Zielińska-Elliott. - Warszawa : Muza SA, 2011. - 414, [2] s. : rys. ; 21 cm.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Aomame dostaje się do innej rzeczywistości. Ona i Tengo desperacko próbują się odnaleźć. Aomame postanawia powrócić do normalnego świata, a gdy to się jej nie udaje, podejmuje decyzję o samobójstwie. Ma nadzieję, że w ten sposób porzuci drugą siebie żyjącą w roku 1Q84 i powróci do zwykłego roku 1984. W tym samym czasie Tengo postanawia, że spróbuje żyć w świecie, w którym na niebie unoszą się dwa księżyce, bo wie, że tylko w nim może spotkać swoją Aomame...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-fant. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1Q84. 2 / Haruki Murakami ; przeł. z jap. Anna Zielińska-Elliott. - Warszawa : Muza, 2011. - 414, [2] s. : rys. ; 21 cm.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Murakami w mistrzowski sposób buduje fantastyczne postaci, równoległe światy, zaciera granice między rzeczywistością a literaturą. 1Q84 to opowiadana na przemian historia kobiety i mężczyzny, Aomame i Tengo, sensacyjna, chwilami wręcz przerażająca. Oboje w dzieciństwie dobrze się znali i wszystko wskazuje na to, że ich ścieżki znowu się skrzyżują. Ona jest instruktorką sztuk walki, a po godzinach perfekcyjną morderczynią. On - wykładowcą matematyki, a w wolnych chwilach początkującym pisarzem i redaktorem. Aomame dostaje się do innej rzeczywistości. Ona i Tengo desperacko próbują się odnaleźć. Aomame postanawia powrócić do normalnego świata, a gdy to się jej nie udaje, podejmuje decyzję o samobójstwie. Ma nadzieję, że w ten sposób porzuci drugą siebie żyjącą w roku 1Q84 i powróci do zwykłego roku 1984. W tym samym czasie Tengo postanawia, że spróbuje żyć w świecie, w którym na niebie unoszą się dwa księżyce, bo wie, że tylko w nim może spotkać swoją Aomame... [Muza, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.jap. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-lit.inna (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.jap. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej