Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Autor
Liberska Hanna (1955- )
(7)
Janicka Iwona (psycholog)
(2)
Malina Alicja (psychologia)
(2)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(2)
Farnicka Marzanna
(1)
Matuszewska Mirosława
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Rodzina
(3)
Agresywność
(1)
Edukacja
(1)
Kultura
(1)
Małżeństwo
(1)
Miłość
(1)
Młodzież
(1)
Postawy
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Płeć
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Wybrane psychologiczno-społeczne mechanizmy funk- cjonowania małżeństwa / H.Liberska, M.Matuszewska 2. Rola płci w sposobie funkcjonowania małżeństwa i rodziny / Jolanta Mikulska 3. Modele ról płciowych i ich psychologiczne konsekwe- ncje dla małżeństwa i rodziny / B.Harwas-Napierała 4. Oczekiwania dotyczące własnej osoby i przyszłego partnera małżeńskiego w przededniu dorosłości / Hanna Liberska 5. Refleksje wokół psychologii i etyki miłości / Elżbieta Rydz 6. Miłość w małżeństwach młodych dorosłych / Mirosława Matuszewska 7. Poczucie osamotnienia w małżeństwie / Anna Kotlarska-Michalska 8. Od konfliktu do rozwodu / M. Beisert, H. Liberska, M. Matuszewska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Psychologia rodziny / redakcja naukowa Iwona Janicka, Hanna Liberska. - Wydanie 1., 1. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 682 strony : rysunki, portrety ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [566]-649. Indeksy.
Cz. I. CZŁOWIEK W SYSTEMIE RODZINY: 1. Rodzina w ujęciu systemowym, 2. Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system, 3. Narracje rodzinne, 4. Role i funkcje rodziny, 5. Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania, 6. Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania, 7. Seksualność w związkach małżeńskich, 8. Transmisja międzypokoleniowa - procesy zachodzące na styku pokoleń, 9. Psychologia religijności/duchowości rodziny, 10. Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie ; Cz. II. ZRÓŻNICOWANE FORMY ŻYCIA RODZINNEGO: 1. Samotne rodzicielstwo, 2. Związki kohabitacyjne, 3. Partnerzy kohabitujący jako rodzice, 4. Rodzina zrekonstruowana, 5. Rodzina adopcyjna, 6. Rodzina zastępcza, 7. Kulturowa różnorodność rodziny ; Cz. III. ZDROWOTNE I SPOŁECZNE PROBLEMY W RODZINIE: 1. Choroba przewlekła w systemie rodziny ; 2. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki dla rodziny, 3. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym, 4. Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie, 5. Agresja i przemoc w rodzinie, 6. Rodzina a zachowanie antyspołeczne ; Cz. IV. TERAPIA RODZIN I TERAPEUTYCZNA ROLA RODZINY: 1. Współczesne nurty w terapii rodzin, 2. Pozytywna psychologia rodziny - w teorii i praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Psychologia rodziny / redakcja naukowa Iwona Janicka, Hanna Liberska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 682 strony : rysunki, portrety ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [566]-649. Indeksy.
Cz. I. CZŁOWIEK W SYSTEMIE RODZINY: 1. Rodzina w ujęciu systemowym, 2. Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system, 3. Narracje rodzinne, 4. Role i funkcje rodziny, 5. Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania, 6. Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania, 7. Seksualność w związkach małżeńskich, 8. Transmisja międzypokoleniowa - procesy zachodzące na styku pokoleń, 9. Psychologia religijności/duchowości rodziny, 10. Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie ; Cz. II. ZRÓŻNICOWANE FORMY ŻYCIA RODZINNEGO: 1. Samotne rodzicielstwo, 2. Związki kohabitacyjne, 3. Partnerzy kohabitujący jako rodzice, 4. Rodzina zrekonstruowana, 5. Rodzina adopcyjna, 6. Rodzina zastępcza, 7. Kulturowa różnorodność rodziny ; Cz. III. ZDROWOTNE I SPOŁECZNE PROBLEMY W RODZINIE: 1. Choroba przewlekła w systemie rodziny ; 2. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki dla rodziny, 3. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym, 4. Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie, 5. Agresja i przemoc w rodzinie, 6. Rodzina a zachowanie antyspołeczne ; Cz. IV. TERAPIA RODZIN I TERAPEUTYCZNA ROLA RODZINY: 1. Współczesne nurty w terapii rodzin, 2. Pozytywna psychologia rodziny - w teorii i praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-101998 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Psychologia wychowania : wybrane problemy / redakcja naukowa Hanna Liberska, Janusz Trempała. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 578, [1] strona : faksymilia, ilustracje, portrety, wykres ; 29 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 475-[553]. Indeks.
Część I. PODSTAWY TEORETYCZNE: R. 1. Wybrane kierunki i konteksty kształtowania się psychologii wychowania w Polsce do 1939 roku (Cezary W. Domański) ; R. 2. Przedmiot badań psychologii wychowania (Janusz Trempała) ; R. 3. Podstawowe teorie i koncepcje psychologii wychowania i uczenia się (Hanna Liberska) ; Część II. KLUCZOWE OBSZARY BADAŃ PSYCHOLOGII WYCHOWANIA: R. 4. Procesy poznawcze (Ludmiła Zając-Lamparska, Monika Deja, Ewa Czerniawska, Maria Ledzińska) ; R. 5. Procesy emocjonalno-społeczne (Anna Oleszkowicz, Anna Cieślik, Maria Czerwińmska-Jasiewicz, Alicja Senejko) ; R. 6. Różnice indywidualne (Andrzej E. Sękowski, Martyna Płudowska, Błażej Smykowski, Karolina Appelt, Jan Cieciuch, Włodzimierz Strus) ; R. 7. Uwarunkowania rozwoju i wychowania (Hanna Liberska, Marta Białecka-Pikul,Arkadiusz Białek, Martyna Jackiewicz-Kawka, Dorota Suwalska-Barancewicz, Stefan Frydrychowicz) ; Część III. PSYCHOLOGIA WYCHOWANIA W PRAKTYCE: WYBRANE PROBLEMY: R. 8. Praca psychologów wychowawczych z rodziną (Lucyna Bakiera, Elżbieta Dryll) ; R. 9. Praca psychologów wychowawczych w szkole (Anna Oleszkowicz, Anna Cieślik, Grażyna Katra) ; R. 10. Praca psychologów wychowawczych z dziećmi o nietypowym rozwoju (Roman Ossowski) ; R. 11. Praca psychologów wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z destrukcyjnymi zaburzeniami zachowania (Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałkowska) ; R. 12. Praca psychologów w poradnictwie zawodowym - przygotowanie do kariery zawodowej w perspektywie całożyciowej (Anna Paszkowska-Rogacz) ; R. 13. Wychowanie w grupach mniejszościowych (Barbara Weigl, Dominika Wiśniewska) ; R. 14. Wychowanie zdrowotne (Beata Ziółkowska) ; R. 15. Wychowanie seksualne (Zbigniew Izdebski, Krzysztof Wąż, Joanna Dec-Pietrowska) ; R. 16. Nowe obszary oddziaływań wychowawczych - wychowanie obywatelskie i środowiskowe (Beata Krzywosz-Rynkiewicz) Rozdział 17. Organizacje w systemie wychowania (Marzanna Farnicka).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-109158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 180-200. Indeks.
I. WYBRANE TEORIE I MECHANIZMY AGRESJI? - ZAGADNIENIA PODSTAWOWE. 1. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji ; 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji ; 3. Psychologiczne koncepcje agresji. II. PODSTAWOWE PROBLEMY BADAŃ NAD AGRESJĄ I JEJ UWARUNKOWANIAMI: 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzi pomiaru ; 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży ; 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności - propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji. III. PRZEJAWY AGRESJI - PONADCZASOWE PROBLEMY I NOWE WYZWANIA: 7. Zachowania agresywne - klasyfikacja zjawiska ; 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych - stary problem, nowe formy ; 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki - agresja w późnej dorosłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Część I. SYTUACJA MŁODYCH DOROSŁYCH NA RYNKU PRACY: Sytuacja osób młodych na polskim rynku pracy ľ wybrane aspekty ; Sytuacja na rynku pracy osób młodych a wpływ EFS na aktywizację zawodową tej grupy ; Kreatywna gospodarka jako szansa rozwoju młodych ludzi ; Edukacyjno-społeczne funkcjonowanie młodych polskich emigrantów zarobkowych w kontekście zmieniającego się świata. Migracja ľ potencjalna szansa czy zagrożenie? ; Młodzi z perspektywy osób w wieku średnim: implikacje do intermentoringu transgeneracyjnego ; Młodzi z niepełnosprawnością na rynku pracy ; Młodzi ludzie w zmieniającej się rzeczywistości naukowej. Przypadek studiów doktoranckich ; Zadowolenie z pracy i satysfakcja z życia u dorosłych w kontekście przemian na rynku pracy ; Część II. PROBLEMY WSPÓŁCZESNYCH DORASTAJĄCYCH: Młodzież wychodzi na ulice ľ czyli pozytywny wymiar współczesnej orientacji socjocentrycznej ; Edukacja obywatelska w polskiej szkole ľ szansa na rozwój kompetencji obywatelskich młodych ludzi? ; Rola humoru w kształtowaniu relacji interpersonalnych młodzieży w środowisku szkolnym Centrum handlowe podwórkiem współczesnej młodzieży ľ galerianki Kryteria i motywy wyboru ubrania szkolnego i codziennego przez uczennice Funkcjonowanie społeczne adolescentów ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji jedynaka Tendencje narcystyczne w perspektywie wieku i płci a płynna nowoczesność ; Autoprezentacja na portalu społecznościowym Facebook a narcyzm ; Młodzież a przemoc ľ analiza uwarunkowań oraz instytucjonalnych form przeciwdziałania ; Przeszłość w nowej odsłonie: formy czczenia pamięci historycznej tworzone dla i przez młodych na przykładzie Powstania Warszawskiego ; Wpływ środków społecznego przekazu na kształtowanie się seksualności młodzieży ; Część III. JAKOŚĆ ŻYCIA MŁODYCH I JEJ DETERMINANTY: Satysfakcja zawodowa i rodzinna oraz potrzeby mężczyzn w fazie wczesnej dorosłości ; Źródła poczucia jakości życia ľ analiza teoretyczna ; Związek jakości życia z korzystaniem z portali społecznościowych w opinii internautów ; Efektywność radzenia sobie z realizacją zadań rozwojowych przez młodych dorosłych w zależności od płci ; Cechy osobowości według modelu Wielkiej Piątki jako wyznaczniki osobowości stresowej u chorych na łuszczycę ; Część IV. MŁODZI WOBEC PROBLEMÓW ŻYCIA RODZINNEGO: Ojcowie i dzieci. Relacje z ojcem w rodzinie współczesnej ; Funkcjonowanie młodych matek w zmieniającym się świecie. Psychopedagogiczne i społeczne konsekwencje (przed)wczesnego macierzyństwa ; Bezpłodność/niepłodność w kontekście przemian życia rodzinnego Postawy wychowawcze rodziców a struktura celów życiowych młodych dorosłych ; Rozumienie rodziny w świetle literatury socjologicznej a poglądy na ten temat łódzkiej młodzieży akademickiej ; Inwentarz Jakości Związku do oceny relacji diadyczych partnerów ; Przestrzeganie zwyczajów i obrzędów weselnych przez młodych małżonków w zmieniającym się świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. w jęz. ang.
I. KONSEKWENCJE PRZEMIAN DLA ŻYCIA WSPÓŁCZESNYCH: Rozwój indywidualny i rozwój rodziny w kontekście przemian społeczno-kulturowych ; Znaczenie specyfiki przywiązania dla rozwoju współczesnego człowieka ; Rodzina jako system - zaburzenia funkcjonowania współczesnej rodziny w kontekście zmian relacji między płciami ; Rodzina jako źródło wytwarzania i dystrybuowania stereotypów narodowych ; Seniorzy - zmiany w stylu życia, aktywności kulturalnej i wizerunku ; II. RADZENIE SOBIE Z WYZWANIAMI WSPÓŁCZESNOŚCI: „Ciebie kocham, ale Twojego picia nie…”. Kobieta na karuzeli życia - jak pokonać współuzależnienie? ; Usamodzielnianie jako proces realizowany w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Wybrane zagadnienia ; Niechronieni uczestnicy ruchu z ograniczoną mobilnością - identyfikacja problemu i możliwości jego rozwiązania ; Przynależność do wspólnot religijnych - czy rzeczywiście konstruktywna dla młodych katolików? ; Rola dziecka w postępowaniu przed sądem rodzinnym - wpływ stosowania środków wychowawczych jako kary w stosunku do nieletniego ; III. OBLICZA WSPÓŁCZESNEGO RODZICIELSTWA: Z życia niepłodnych par… Społeczne i psychologiczne konsekwencje niepłodności ; Problematyka diagnozy kandydatów na rodziny zastępcze - perspektywa psychologa ; Osobowość i postawy rodzicielskie kandydatów na rodziny zastępcze ; IV. REAKCJE WSPÓŁCZESNYCH NA SYTUACJE TRUDNE: Człowiek, choroba i stres. O roli zasobów osobistych w doświadczaniu stwardnienia rozsianego ; Radzenie sobie z przeciwnościami - znaczenie prężności i jej pomiar ; Prężność i strategie radzenia sobie ze stresem a tendencje do somatyzacji wśród matek dzieci zdrowych i z zespołem Aspergera ; V. OBSZARY WIEDZY I NIEWIEDZY WE WSPÓŁCZESNEJ MEDYCYNIE: Medyczne i estetyczne problemy kobiet w ciąży - świadomość pomocniczości w zakresie troski o własne ciało ; Znaczenie neuroobrazowania i przypadkowych znalezisk dla pacjentów w wieku rozwojowym na przykładzie torbieli pajęczynówki ; Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) - forma leczenia pacjentów z Zespołem Przewlekłego Zmęczenia (CFS) ; VI. NOWE METODY PRACY W INSTYTUCJACH SZKOLNYCH: Rzeczywistość czy jej karykatura? ; Tradycyjne i nowoczesne formy prezentacji importów rzymskich w muzeach i towarzyszące im lekcje ; Relacje interpersonalne między przywódcą edukacyjnym a społecznością szkolną ; Determinanty wpływające na jakość przejścia absolwentów ze szkoły na rynek pracy ; Czy szkoły są przygotowane do prowadzenia profilaktyki uzależnień? ; VII. WYKORZYSTANIE JĘZYKA W KOMUNIKACJI WSPÓŁCZESNYCH: Leksyka związana z realiami szkolnymi w socjolekcie uczniowskim (na podstawie słownictwa młodzieży jednej ze szkół w województwie kujawsko-pomorskim) ; Nazwy banków w XXI wieku ; Przez dno butelki i szkło kieliszka - o polskości w filmach / Wojciecha Smarzowskiego ; VIII. KULTURA NOWOŚCI, KULTURA WOLNOŚCI: Angażowanie się w gry narracyjne jako sposób na zmianę siebie ; Jak oswoić technologiczną osobliwość? Potencjalne skutki społeczne i artystyczne interpretacje problemu ; Zniewolenie w kulturze wolności ; Wpływ konstrukcji androcentrycznych na postrzeganie kobiet i mężczyzn ; Honor górali podhalańskich ; IX. WYKORZYSTANIE MEDIÓW PRZEZ WSPÓŁCZESNYCH: Kult młodości i piękna - jednostka wobec perswazji środków masowego przekazu ; Miłość z aplikacji, czyli geolokalizacyjne serwisy randkowe ; Konsumeryzacja podejmowania decyzji zakupowych w relacjach B2B za pomocą kanału e-Commerce ; Elektroniczna komunikacja organów wymiaru sprawiedliwości w sprawach transgranicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103901 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej