Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kasprzak Kaja
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Dobrychłop Anna
(1)
Kania Sławomir
(1)
Kowalczyk-Marcjan Małgorzata
(1)
Kubicki Rafał
(1)
Marczak Sylwester
(1)
Matejek Józef
(1)
Morańska Danuta
(1)
Prüfer Paweł
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Sieroń Roman Bogusław (1972- )
(1)
Szubska Wioletta
(1)
Taper Agnieszka
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Młodzież
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Cyberkultura
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Dzieci
(1)
Internet
(1)
Rodzina
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN obu wydawców.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [367]-387.
Wstęp i spis treści także w języku angielskim.
Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań, Mariusz Z. Jędrzejko, Kaja Kasprzak, Agnieszka Taper, Adam Szwedzik, Sylwester Bębas ; Introduction. Young generation in a world of digital technologies Methodological studies assumptions , Mariusz Z. Jędrzejko, Kaja Kasprzak, Agnieszka Taper, Adam Szwedzik, Sylwester Bębas ; R. I. Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań, Mariusz Z. Jędrzejko, Adam Szwedzik, Dariusz Sarzała, Agnieszka Saracen, Danuta Morańska, Roman Sieroń, Agnieszka Taper, Kaja Kasprzak, Wojciech Piestrzyński, Roman Sołecki, Sylwester Bębas, Krzysztof Stępniak, Marzena Netczuk-Gwoździewicz ; R. II. Wielka sieć i dzieci - między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy : 1. Wielka sieć - fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek, Mariusz Z. Jędrzejko, Agnieszka Taper ; 1 Telewizja - medium nadal wiodące ; 2 Reklama w sieci - sprzedamy ci wszystko ; 3 Tabletyzacja świata ; 4 Internet - dostępny dla każdego ; 5 Jeszcze szybciej - świat niekończących się możliwości ; 6 Elektronika dla najmłodszych ; 7 Smartfon - owoc pożądania najmłodszych ; 8 Digital book - będzie dalszy rozwój? ; 9 Wiek XXI - czas cyberprzestępców i planów cyberwojny ; 10 E-commerce - niebywałe tempo ; 11 Więcej, więcej, więcej ; 12 Facebook ; 13 Sieci społecznościowe (social networking) ; 14 Technopolizacja ; 15 "Struś pędziwiatr" - gonitwa za nowościami ; 16 Biznes - wokół sieci, w sieci i dzięki sieci ; 17 BILIONY POŁĄCZEŃ ; 18 Dzieci we władaniu mediów ; 19 Grywalizacja ; 20 Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy ; 21 Hejt rządzi, hejt niszczy ; 22 Cyfrowy "człowiek" ; 2. Zachowania ryzykowne w sieci - wybrane problemy, Roman Sołecki, Mariusz Z. Jędrzejko, Sylwester Bębas: Wprowadzenie ; 3. Cyberprzestrzeń - próba diagnozy głównych zagrożeń, Sylwester Bębas, Mariusz Z. Jędrzejko ; 4. Cyberprzemoc rówieśnicza - analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska, Dariusz Sarzała, Mariusz Z. Jędrzejko ; 5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa - zagrożenia subkulturami cyfrowymi, Sławomir Kania, Mariusz Z. Jędrzejko ; 6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka, Krzysztof Stępniak, Mariusz Z. Jędrzejko ; 7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym, Danuta Morańska, Mariusz Z. Jędrzejko ; 8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci, Joanna Lewczuk, Mariusz Z. Jędrzejko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [209]-221.
Streszcz. i spis treści w jęz. ang.
Wstęp - cele, metoda, organizacja badania. Ryzyka jako obszar analiz socjopedagogicznych ; R. I. Zachowania ryzykowne nastolatków - zjawisko, skala, charakter. Wyniki badań i ich analiza ; R. II. Ujęcia teoretyczne badanych problemów. Zachowania ryzykowne nastolatków w dobie ponowoczesności - próba socjopedagogicznej analizy problemu. Delegacje profilaktyczne: 1. Wprowadzenie. Zachowania ryzykowne - kluczowe tendencje i ich następstwa ; 2. Społeczeństwo ryzyka - ujęcie socjologiczne z odniesieniem psychologicznym ; 3. Przyczyny zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży - wybrane ujęcia: źródła zachowań ryzykownych w świetle teorii naukowych, najważniejsze czynniki sprzyjające zachowaniom ryzykownym, poszukiwania wspólnych uwarunkowań zachowań ryzykownych - wyniki wybranych badań ; 4. Nowe przestrzenie i modele ryzyka: kluczowe zagrożenia - co jest i co będzie problemem, wyzwania dla profilaktyki szkolnej i powszechnej ; 5. Widzę i popieram dobro, ale czynię zło - antropologia biblijna odpowiedzią na ponowoczesne kryzysy: kim jesteś homo sapiens?, skąd zło na świecie?, wchowywać do wartości - aksjologiczne podstawy wychowania ; 6. Rodzina jako podstawowy czynnik ochronny przed zachowaniami ryzykownymi: modele spędzania czasu wolnego, Meandry nowych technologii, wpływy rodzinne - wnioski ; Próba podsumowania. Tezy do skutecznej profilaktyki ; Try to sum up. Theses for effective prevention.
Redagowane przez prof. Mariusza Jędrzejko i ks. prof. Romana Sieronia prace słyną ze swej psychospołecznej wartości podejmowanego tematu, autentycznej troski o wchodzące w dorosłe życie pokolenie młodych Polaków, cennego łączenia wymiarów praktycznego z naukowym. Opracowania te zawierają wiele konkretnych, uporządkowanych treści, które przygotowywane są w sposób przejrzysty, przystępny dla czytelnika, a jednocześnie udokumentowany badawczo i zawierający odwołania do licznych źródeł. Stanowią cenny materiał edukacyjny, przydatny w zastosowaniu profilaktycznym i wychowawczym. Wyrosłe z praktyki i badań naukowych sugestie zawarte w publikacji Zachowania ryzykowne nastolatków mające na celu doskonalenie działań edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych mają sens i zasługują na uznanie. Troska o młode pokolenie jest bowiem zadaniem o szczególnej doniosłości, wymaga stałej obserwacji i uwzględniania potrzeb wynikających ze zmieniającej się rzeczywistości. Kształtowanie postaw innych wiąże się z nieodzownością permanentnego formowania siebie, pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych metod pracy. Publikacje, takie jak recenzowana książka, mogą być w tym pomocne. [dr hab. Urszula Dudziak, prof. KUL]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104896 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej