Gry fabularne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(8)
Proza
(5)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(3)
Autor
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- )
(2)
Mahanenko Vasilij Mihajlovič. Droga Szamana
(2)
Siesicka Krystyna (1928-2015)
(2)
Sitkiewicz Gabriela (1983- )
(2)
Bell Jennifer (1985- )
(1)
Björgúlfsson Bergsteinn
(1)
Borg Ottó Geir (1973- )
(1)
Darda-Gramatyka Joanna
(1)
Engilbertsson Snorii
(1)
Grimsson Johann Evar
(1)
Grzegrzółka Irmina
(1)
Gunnar B. Gudmundsson (1972- )
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Jonsson Davia Bor (1965- )
(1)
Jónsdóttir Ragnhildur Steinunn (1981- )
(1)
Kowalski Maciej
(1)
Kubiński Piotr
(1)
Przybyłowicz Marcin
(1)
Reputakowska Magdalena
(1)
Reputakowski Maciej
(1)
Szcześniak Janina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(7)
islandzki
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Młodzież
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura rosyjska
(2)
Film angielski
(1)
Film fiński
(1)
Film islandzki
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5237)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3681)
Gry fabularne
(-)
Rodzina
(3655)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2548)
Relacje międzyludzkie
(2439)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2381)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1928)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1662)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1337)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1290)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1167)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1115)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(941)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(887)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(849)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(831)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(727)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(718)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: dzieło
Przygody Sindbada Żeglarza
(1)
Sny Akira Kurosawy (film)
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Fantastyka
(2)
Powieść
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Fantasy
(1)
Film fabularny
(1)
Gry komputerowe
(1)
Komedia
(1)
Książki mówione
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść przygodowa
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Wonderscape" 2020.
Trzynastoletni Arthur, Ren i Cecily w drodze do szkoły są świadkami tajemniczej eksplozji. Gdy zaczynają badać okoliczności, zostają zamknięci w kabinie na pokładzie Principii – pirackiego statku badawczego żeglującego po niebezpiecznych wodach, dowodzonego przez samego Izaaka Newtona! Uwięzieni w roku 2473 w Wonderscape, grze przygodowej, muszą skorzystać z pomocy niezwykłych historycznych postaci i bohaterów, aby znaleźć drogę do domu, zanim skończy im się czas. Ale Wonderscape jest pełne tajemnic i nie każdy jest tym, kim się wydaje. Kiedy przybycie przyjaciół grozi ujawnieniem mrocznej prawdy, zdają sobie sprawę, że muszą walczyć nie tylko o swoją przeszłość, ale o przyszłość, której mogą nigdy nie zobaczyć. [lubimyczytac.pl, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-III/F (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-III/F (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Astropia / reżyseria Gunner B. Gudmundsson ; scenariusz Otto Geir Borg, Johann Evar Grimsson. - [Warszawa] : Vivarto : Fonografika, 2009. - 1 dysk optyczny (DVD) (93 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Tytuł oryginału: "Astrópía".
Oryginalny film wyprodukowano w 2007.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Zdjęcia Bergsteinn Björgúlfsson.
Obsada: Ragnhildur Steinum Jonsdottir, Snorii Engilbertsson, Davia Bor Jonsson [i inni].
DVD-Video.
Obraz: kolor 4:3, dźwięk: Dolby Digital 2.0.
Ścieżka dźwiękowa w języku islandzkim. Napisy i głos lektora w języku polskim.
Hildur jest śliczną, rozpieszczoną blondynką, która spędza czas na kąpielach, zakupach i ploteczkach z koleżankami. Jej chłopak Jolli to magnat branży samochodowej. Razem stanowią rozkoszną parę pięknych i pustych bogaczy. Jednak gdy pewnego dnia Jolli trafi do więzienia za podejrzane sprawki, Hildur będzie musiała stanąć na własnych nogach. W ucieczce przed tłumem paparazzich zatrzyma się u koleżanki Bjort, a kiedy skończy jej się kieszonkowe, zacznie szukać pracy. Nieoczekiwanie trafi do... Astropii, miejsca w którym nawiedzeni okularnicy kupują książki, komiksy i gry RPG. Czy zagubiona w rzeczywistości Barbie odnajdzie się w świecie fantasy? [Vivarto, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-filmy-89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i media po 1989 roku / Maryla Hopfinger. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2010. - 300 s. : faks., fot. ; 22 cm.
Bibliogr. s. [281]. Indeksy.
CZ. I. WSPÓŁCZESNY KONTEKST KULTUROWY. PO DWÓCH DEKADACH: Sytuacja literatury: zmiana miejsca?: Nowe nośniki, Nowe obszary, Nowi uczestnicy, Kultura literacka dzisiaj ; Sytuacja mediów: zmiana kultury?: Polskie realia, Z perspektywy dwudziestowiecznych przemian medialnych, Rekonfiguracja komunikacji społecznej. CZ. II. ODMIANY LITERATURY. KSIĄŻKA LITERACKA DZISIAJ: Literatura drukowana: Sytuacja książki po przełomie, Druk a znaczenie utworu ; Literatura audialna: Zaczęło się w radiu, Audiosfera, Radio po 1989 roku, Audiobooki, Piosenka ; Literatura elektroniczna: Pismo elektroniczne. Wtórna piśmienność, Hiperfikcja. Hipertekst literacki, Blogosfera, Życie literackie w Sieci. CZ. III. PARALELE AUDIOWIZUALNE: Film autorski: Nowe medium: kino, Ekran i literatura, Nobilitacja kina, Przyszłość kina autorskiego ; Seriale telewizyjne: Pierwsze docinki serialowe, Dekada seriali, Poza serialami fabularnymi, Seriale poza telewizją ; Gry komputerowe: Ludyczny wymiar kultury, Ewolucja gier i kultura uczestnictwa ; Gry fabularne, Realne/fikcyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi zmienioną wersje rozprawy doktorskiej: "Poetyka gier wideo".
Bibliogr. s. [319-348]. Indeks.
Immersja jako wyznacznik poetyki wideo ; Efekty emersyjne ; Znakowy aspekt graficznych interfejsów użytkownika - język współczesności ; Wpływ gier wideo na inne teksty kultury - wybrane przykłady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamna / Wasilij Machanienko ; etap 2)
Stanowi cz. 2 cyklu "Droga szamana". Cz. 1 pt.: Początek.
Tytuł oryginału: "Put' Šamana. Kn. 2, Gambit Kartosa" 2015.
Barliona – wirtualny świat rozrywki stworzony dzięki najnowocześniejszym technologiom, z pełną imersją i niesamowitymi doznaniami. Gwarantem waluty w grze jest rząd, co przyciąga całe rzesze amatorów łatwego zarobku. Jednak Barliona ma też mroczną stronę: darmową siłę roboczą są w niej skazańcy ze świata rzeczywistego. Podczas gdy ciała więźniów pozostają zamknięte w autonomicznych kapsułach, ich umysły przenoszą się do wirtualnych kopalń Barliony. Dmitrij Machan przeżył już wiele. Po wyroku skazującym na osiem lat ciężkich prac musi radzić sobie jako Szaman, najmniej popularna klasa gracza; na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Machan dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry. Trudno nie wpakować się wtedy w kłopoty, tym bardziej że Kartos – Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby – jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej… [Insignis Media, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-fant. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamna / Wasilij Machanienko ; etap 1)
Stanowi cz. 1 cyklu "Droga szamana". Cz. 2 pt.: Gambit Kartosa.
Tytuł oryginału: "Put' Šamana. Kn. 1, Kvest na vyživanie" 2015.
Barliona. Wirtualny świat pełen potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek oraz niezapomnianych konfrontacji. Gracze Barliony pozostają online całymi miesiącami; zamknięci w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu, ścigając się z innymi w levelowaniu postaci i zdobywaniu kolejnych osiągnięć. W Barlionie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu. Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary – ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym realu. Główny bohater został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczączych życia więźniów – ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy. Czy uda mu się przetrwać? Czy poradzi sobie z panującymi w wirtualnych więzieniach złem i przemocą? [Insignis Media, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-fant. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
1812 serce zimy [Dokument dźwiękowy]. Cz. 1 / [Magdalena i Maciej Reputakowscy] ; reż. Maciej Kowalski. - Warszawa : Telekomunikacja Polska S.A., cop. 2012. - 4 płyty CD (5 godz. 27 min 22 s) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 5 godz. 27 min 22 s.
Album zawiera 3 CD z nagraniem książki w wersji audio oraz 1 CD z nagraniem w wersji mp3 (2 godz. 33 min 26 s).
3 dyski CD-audio (53 min 15 s ; 59 min 41 s ; 41 min) ; 1 CD-mp3 (2 godz. 22 min 26 s).
Muzyka Marcin Przybyłowicz.
Czytają: Jacek Kopczyński, Piotr Fronczewski, Jarosław Boberek et al.
Nagranie w formacie audio i mp3.
"Serce Zimy" to pierwszy interaktywny audiobook, inaczej mówiąc jest to nowatorska audio gra, która niemal wyłącznie opiera się na dźwiękach. Grafika została zredukowana do minimum tak, aby gracz mógł skoncentrować się na opowieści. Akcja rozgrywa się w czasie inwazji wojsk Napoleona na Rosję. Gracz wciela się w Korwina Giedyminowicza, młodego litewskiego oficera, któremu żądna władzy Pani Zimy uprowadziła siostrę. Aby ją ocalić, Korwin wyrusza wraz z armią Napoleona w głąb nieznanego, niebezpiecznego kraju. Stawia czoła siłom mroźnej śmierci i odkrywa w sobie dziedzictwo lykantropii. Historia ma wiele wątków, a decyzje, które podejmuje gracz, mają wpływ na losy bohaterów i bieg wydarzeń. [www.sercezimy.pl, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziewczyna Mistrza Gry / Krystyna Siesicka. - Wrocław : Wydawnictwo Siedmioróg, 1999. - 143, [1] strona : ilustracje ; 20 cm.
(Tylko Dla Młodzieży ; 41)
Warhammer Fantasy Roleplay jest jedną z gier fabularnych znanych na świecie pod wspólną nazwą RPG - role-playing games. Jedyną "planszą", na której grają uczestnicy tej zabawy, jest ich własna WYOBRAŹNIA. Mistrz Gry kieruje fabułą stworzoną przez siebie lub opartą na specjalnych scenariuszach i musi być najwyższym autorytetem dla graczy. Warhammer Fantasy Roleplay jest osobliwą, pełną grozy "rzeczywistością" powstałą z materii Chaosu, a teraz rządzoną przez Mistrza Gry. Każdy z uczestników prowadzi w niej własnego bohatera, którego osobowość jest dokładnie określona rzutami specjalnych kostek. Również rzuty kostkami oraz dodatkowe "modyfikatory" decydują o działaniu bohatera i jego losie. Zdarza się, że gracze utożsamiają się z prowadzonymi przez siebie postaciami, a dzieje się tak zwłaszcza wtedy, kiedy ich własna osobowość nie jest dostatecznie silna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Warhammer Fantasy Roleplay jest jedną z gier fabularnych znanych na świecie pod wspólną nazwą RPG - role-playing games. Jedyną "planszą", na której grają uczestnicy tej zabawy, jest ich własna WYOBRAŹNIA. Mistrz Gry kieruje fabułą stworzoną przez siebie lub opartą na specjalnych scenariuszach i musi być najwyższym autorytetem dla graczy. Warhammer Fantasy Roleplay jest osobliwą, pełną grozy "rzeczywistością" powstałą z materii Chaosu, a teraz rządzoną przez Mistrza Gry. Każdy z uczestników prowadzi w niej własnego bohatera, którego osobowość jest dokładnie określona rzutami specjalnych kostek. Również rzuty kostkami oraz dodatkowe "modyfikatory" decydują o działaniu bohatera i jego losie. Zdarza się, że gracze utożsamiają się z prowadzonymi przez siebie postaciami, a dzieje się tak zwłaszcza wtedy, kiedy ich własna osobowość nie jest dostatecznie silna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-IV/P, F.6.- IV/P (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matematyka i duchy, czyli o idei czwartego wymiaru w literaturze drugiej połowy XIX i początku XX wieku ; Utopia w twórczości Bolesława Prusa ; Młodopolskie źródła fantasy. Trylogia księżycowa Jerzego Żuławskiego ; Fantastyka i etyka w twórczości Herberta George'a Wellsa ; Przygody poezji. O niedolach poety i niezwykłych losach sztuki słowa w "Przygodach Sindbada Żeglarza" Bolesława Leśmiana ; Czy "bajka zawsze jest tylko bajką". O fantastyce naukowej w twórczości Jana Brzechwy ; Wzorzec bohaterów-dioskurów w twórczości Johna R. R. Tolkiena ; Funkcja łącznika mitologicznego w twórczości Johna R. R. Tolkiena ; Alternatywne systemy prawne w prozie Philipa K. Dicka ; "Umrzesz, zanim ostatecznie się przebudzisz" - Jorge Luisa Borgesa teoria kompensacji ; Dylematy uczonych i wynalazców w literaturze science fiction II połowy XIX i początku XX wieku ; Życie prześnione w filmie. "Sny Akira Kurosawy" ; Gry fabularne jako zjawisko kulturowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92447 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej