Wysocka Elżbieta (konserwatorstwo)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Wysocka Elżbieta (konserwatorstwo)
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Gatunek
Dokumenty audiowizualne
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 437-456. Indeks.
Streszcz. w jęz. ang.
R. I. DEFINICJE DZIEŁA SZTUKI WOBEC JEGO MATERIALNOŚCI: 1. Techne & ars ; 2. Geneza sztuki mediów mechanicznych: sztuka i maszyna ; 3. Autentyczność dzieła w epoce reprodukcji mechanicznej: reprodukcja dzieła sztuki - analiza tekstów Waltera Benjamina ; 4. Antymateria awangardowego dzieła sztuki: Awangarda i film ; Druga wielka awangarda ; R. II. POMIĘDZY TECHNOLOGIĄ MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH A SZTUKĄ. HISTORIA SPOTKANIA: 1. Czwarty wymiar i jego estetyka: perspektywa archiwisty / perspektywa odbiorcy dzieła filmowego: nowe środki wyrazu ; 2. Performatywny charakter prezentacji filmu ; 3. Recepcja nowego medium i koncepcja widza naiwnego ; 4. Media elektroniczne: Estetyka obrazu elektronicznego i cyfrowego jako kontynuacji tradycji malarskiej: telewizja, wideo ; 5. Technologie cyfrowe ; 6. Sztuka (w) sieci - ostatnia rewolucja: HTML, animacja JavaScript, pozostałe języki, Net art: Internet jako narzędzie i przestrzeń sztuki ; R. III. REWIZJA MYŚLI KONSERWATORSKIEJ WOBEC DZIEŁ O MAŁYM WSPÓŁCZYNNIKU MATERIALNOŚCI ": 1. Zarys rozwoju teorii konserwacji ; 2. Zadania i kodeksy konserwatorów dzieł sztuki ; 3. Teoria restauracji według Cesare Brandiego w kontekście sztuki audiowizualnej ; 4. Minimum interwencji, dokumentowanie i odwracalność działań konserwatorskich: Wartość artystyczna vs. wartość historyczna dzieła ; 5. Historyczność dzieła: patyna, uszkodzenie i restauracja ; R. IV KONIEC FILMU? KINEMATOGRAFIA W DOBIE TRANSFORMACJI TECHNOLOGICZNEJ: 1. Technologie cyfrowe w produkcji filmowej: Digital Intermediate-film jako hybryda technologiczna, Inicjatywa Kina Cyfrowego ; 2. Konserwacja poprzez digitalizację - cyfrowa przyszłość filmu ; 3. Tradycja ochrony dzieł filmowych ; 4. Definicje podstawowych działań konserwatorskich w kontekście dzieła filmowego ; 5. Autentyzm i integralność dzieła filmowego w procesie jego restauracji: w poszukiwaniu oryginału w filmie non-camera - studium przypadku twórczości Juliana Antonisza ; 6. Film jako obiekt konserwacji materialnej: budowa taśmy, przebieg chemicznej degradacji, azotany celulozy - podłoże łatwopalne "nitro", octany celulozy (di & tri), poliester - taśma która ma przetrwać wieki ; 7. Tradycyjne metody konserwatorskie a potencjał cyfrowych technologii ; 8. Proces digitalizacji taśmy filmowej ; 9. Ontologia cyfrowego i ucyfrowionego dzieła w procesie konserwacji: Zapis cyfrowy jako kod. (Nie)obecność przedmiotu przedstawionego w dziele cyfrowym, Wiarygodność reprezentacji cyfrowej dzieła filmowego, Funkcja przenoszenia modulacji MTF (odulation Transfer Tunction), Pragmatyczne podejście w ustalaniu optymalnej rozdzielczości dla filmów archiwalnych i twierdzenie Nyąuista-Shannona, Nadskanowanie ; 10. Restauracja treści i estetyki - cyfrowe narzędzia rekonstrukcji ruchomego obrazu: Remastering i cyfrowa korekcja dźwięku, Rekonstrukcja dzieła filmowego w warstwie treściowej - re-montaż materiałów archiwalnych, Kompozytowanie cyfrowe materiałów archiwalnych, Studium przypadku DieBiichse der Pandom (1929)-kompozytowanie i łączenie kopii archiwalnych, Rozkład, wady i uszkodzenia obrazu a cyfrowe metody ich usuwania, Błędy laboratoryjne, Uszkodzenia mechaniczne, Studium przypadku filmu non-camera - Kilka praktycznych sposobów na przedłużenie sobie życia Juliana Antonisza (1974) ; 11. Korekcja tonalna materiałów archiwalnych i odwzorowanie barw w kinie cyfrowym: Studium przypadku - korekcja barwna filmu Lotnawreż. Andrzeja Wajdy (1959) ; R. V. ARCHIWIZACJA CYFROWA MATERIAŁÓW AUDIOWIZUALNYCH: 1. Cyfrowa kopia obowiązkowa? Nowe strategie archiwów filmowych ; 2. Długoterminowa archiwizacja cyfrowa (LTDP): Bit preservation-w poszukiwaniu bezpiecznego formatu, Formaty plików archiwalnych a odporność bitów na błędy dekodowania ; 3. Modele masowego przechowywania danych ; 4. Powrót na taśmę - naświetlanie obrazów cyfrowych ; R. VI. SZTUKA ZAKODOWANA - OCHRONA OBIEKTÓW SOFTWARE-ART I NET ART.: 1. Ochrona i prezentacja programowanych obiektów sztuki na tle dotychczasowych doświadczeń konserwatorskich i kuratorskich ; 2. Net art jako sztuka performatywna ; 3. Software art, net art-konserwacja i rekonstrukcja kodu: Miejsce ekspozycji i relacje z otoczeniem sieci ; 4. Ucieczka przed przedawnieniem: Przygotowania do realizacji projektu konserwatorskiego. Siedzenie zmian wyglądu obiektów net.art w czasie kreacji i dziś, Agatba Jppears (1997) - studium przypadku wybranych elementów projektu konserwatorskiego ; 5. Dokumentacja i inne metody konserwacji w procesie restauracji obiektu zakodowanego ; R VII. NOWE STRATEGIE KURATORSKIE WOBEC SZTUKI AUDIOWIZUALNEJ I PERFORMATYWNEJ. ANALIZA OBIEKTU: 1. Analiza obiektu - warsztat pracy: Materialne i wirtualne ciało dzieła sztuki ; 2. Estetyka i funkcja ; 3. Intencja i interpretacja ; 4. Kontekst technologiczny i wymiar historyczny ; R. VIII. REMEDIACJA DZIEŁA AUDIOWIZUALNEGO - NOWE STRATEGIE KURATORSKIE: 1. Strategia historyczna. Rekonstrukcje i repliki historycznych technologii ; 2. Reformatowanie i cyfrowa emulacja dawnych materiałów audiowizualnych: Emulacja obiektów opartych na programowaniu ; 3. Adaptacja, reuse, reenactmenti reinterpretacje archiwalnych materiałów audiowizualnych: Dokumentacja jako partytura - Cryptogmm Zoltana Szegedyego-Maszaka (1996) ; R. IX. KONSERWACJA I PREZENTACJA NIEMATERIALNEGO.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102116 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej