Tarkovskij Andrej Arsenevič (1932-1986)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Filmy i seriale
(1)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Tarkovskij Andrej Arsenevič (1932-1986)
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(1)
Temat
Reżyserzy radzieccy
(1)
Tarkovskij, Andrej Arsenevič (1932-1986)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Film historyczny
(1)
Film kostiumowy
(1)
Film radziecki
(1)
Film rosyjski
(1)
Wywiady
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Film
DVD
W koszyku
Andriej Rublow [Film] / reż. Andriej Tarkowski ; scen. Andriej Tarkowski. - Warszawa : Epelpol, 2009, p. 1969. - 1 dysk optyczny (DVD-VIDEO)(180 min.) czarno-biały ; 12 cm.
(Klasyka Kina Radzieckiego.)
1 płyta DVD zawiera: film, 2 płyta DVD zawiera: dodatki (75 min).
Obsada: Anatoli Solonitsyn (Andriej Rublow), Ivan Lapikov (Kirył), Nikolai Grinko (Danił Czerny), Irma Raush (Duroczka), Yuri Nazarov (Wielki Książę).
To imponujące przedsięwzięcie, będące znakomicie naszkicowanym freskiem schyłkowego średniowiecza i początku odrodzenia, podejmuje jednocześnie wielki filozoficzny dyskurs na temat roli artysty w swej epoce - oddziaływania ducha czasów na wybitną osobowość, ale i proces odwrotny - wpływ wybitnej jednostki na kształtowanie się współczesnej mu rzeczywistości. Bohater filmu - Andriej Rublow, wielki malarz ikon - urodzony na krótko przed 1380 r., jest postacią, o której niewiele wiadomo. Film jest więc swego rodzaju hipotetyczną biografią człowieka, którego życie toczyło się równolegle z wielkimi, burzliwymi wydarzeniami ówczesnej Rusi. Jednym z naszych celów było odtworzenie rzeczywistości początku XV wieku dla widza współczesnego, tzn. przedstawienie tej rzeczywistości tak, by widz nie odczuwał "zabytkowej", muzealnej egzotyki, ani w kostiumach, ani w dialogach, ani w obyczajach, ani w architekturze. Chcąc osiągnąć prawdę wynikającą ze świeżości spojrzenia, prawdę "fizjologiczną", musieliśmy odejść od prawdy archeologicznej i etnograficznej - mówił o swym filmie reżyser.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Filmy 142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Tł. z jęz. ros.
Artystyczny testament Andrieja Tarkowskiego w 30. rocznicę jego śmierci. Andriej Tarkowski, wielki mistyk światowego kina, nazwany "duchowym geniuszem ze Wschodu", w roku 1985 realizował w Sztokholmie swój ostatni - jak miało się okazać - film "Ofiarowanie". Był on, podobnie jak wcześniejsze obrazy rosyjskiego reżysera, poetycką parabolą o duchowej sytuacji człowieka i zagrożeniu apokalipsą - przybierającą różne wcielenia i kostiumy. Tworzący kino bardzo osobiste, a zarazem niosące uniwersalne przesłanie, Autor "Andrieja Rublowa" i "Stalkera" był w tym czasie banitą, po decyzji pozostania na zachodzie pozbawionym obywatelstwa ZSRR. Chroniony przez sztab współpracowników, był absolutnie niedostępny dla dziennikarzy. Do niezwykłego spotkania Andrieja Tarkowskiego z Jerzym Illgiem i Leonardem Neugerem doszło zapewne dzięki temu, że czujący się obco na Zachodzie reżyser chciał porozmawiać z ludźmi, którzy będą mogli go zrozumieć. Niestety, wkrótce świat obiegła wiadomość o chorobie Tarkowskiego, który w rok później zmarł w Paryżu na raka płuc. Rozmowa z Illgiem i Neugerem była ostatnim wielkim wywiadem, jakiego udzielił. Opublikowana już po jego śmierci i odebrana jako duchowy testament artysty, doczekała się przekładów na kilkanaście języków. W 30. rocznicę śmierci reżysera po raz pierwszy ukazuje się w wydaniu książkowym. [Znak, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2788 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej