Talarczyk-Gubała Monika (1976- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Talarczyk-Gubała Monika (1976- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Palmer Roy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Aktorzy
(1)
Film
(1)
Jakubowska, Wanda (1907-1998)
(1)
Kobieta
(1)
Komedia filmowa polska
(1)
Reżyseria
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Sass, Barbara (1936-2015)
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Biografie
(1)
Film polski
(1)
Komedia filmowa polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Film i Media Audiowizualne)
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Streszczenia angielskie przy pracach.
INDYWIDUALISTKI: „Kinowanie”. Amatorska twórczość filmowa Zofii Chomętowskiej ; Wszystkie kobiety są siostrami. Wyrok życia według scenariusza Marii Morozowicz-Szczepkowskiej w kontekście propagandy "życia świadomego" ; Obrazy kobiecego doświadczenia. Filmowe prace Teresy Tyszkiewicz ; Pozostawić ślad... Testamenty artystyczne Agnès Vardy i Chantal Akerman ; NA DRUGIM PLANIE: Oja Kodar - (nie)widzialna partnerka Orsona Wellesa ; Helena Amiradżibi-Stawińska - z Gruzji do Polski ; Z perspektywy sekretarki planu. Refleksje nad pracą kobiet w produkcji filmowej ; PRZED KAMERĄ: Re-wizyjna kinofilia. O kobiecych biografiach w historii kina ; "A właśnie że będą niemoralna". Gwiazdy, kobiecy eksces i kino polskie okresy PRL-u ; Wrażliwość obszarów krańcowych. O kobiecym doświadczeniu starzenia się na ekranie ; Orchidea z Mandżurii - Xianglan Li (Kōran Ri) i projekt japońskiego kina kolonialnego ; W CIENIU HOLLYWOOD: Ida Lupino - na wpół widzialna ; W pułapce (nie)widzialności: lesbijskie kino lat dziewięćdziesiątych ; Kobiety i AIDS: (nie)jawne narracje w filmach amerykańskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3047 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Krainie PRL. Ludzie. Sprawy. Problemy)
U góry okł. odmienna nazwa serii: W PRL. Na s. przedtyt.: Rzeczywistość PRL odczytana z akt, dokumentów, zapisów, twórczości.
Bibliogr. s. 303-[315].
Książkę Moniki Talarczyk-Gubały można umieścić w szacownym towarzystwie wielkich syntez polskiego kina powojennego. Wprawdzie w centrum zainteresowania autorki znalazła się komedia filmowa i wokół niej organizuje dyskurs naukowy, jednak za sprawą jej erudycji filmoznawczej praca nie ogranicza się jedynie do refleksji nad tytułowym przedmiotem badań. Spoglądając na komedię filmową z perspektywy genologicznej, tematologicznej i estetycznej, autorka umieszcza ją w szerokim kontekście powojennych dokonań naszego kina. Jednym z efektów jej działań badawczych staje się reinterpretacja nie tylko konkretnych utworów, ale także zjawisk artystycznych i nurtów obecnych w polskim powojennym kinie. Pracę Talarczyk-Gubały można potraktować nie tylko jako monografię dziejów gatunku filmowego, ale również jako historię kina polskiego widzianą przez pryzmat fenomenu komedii filmowej. [Dobrochna Dabert-Bakuła, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-791/792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Krainie PRL)
U góry okł. odmienna nazwa serii: W PRL
Bibliogr. s. 303-[315].
Książkę Moniki Talarczyk-Gubały można umieścić w szacownym towarzystwie wielkich syntez polskiego kina powojennego. Wprawdzie w centrum zainteresowania autorki znalazła się komedia filmowa i wokół niej organizuje dyskurs naukowy, jednak za sprawą jej erudycji filmoznawczej praca nie ogranicza się jedynie do refleksji nad tytułowym przedmiotem badań. Spoglądając na komedię filmową z perspektywy genologicznej, tematologicznej i estetycznej, autorka umieszcza ją w szerokim kontekście powojennych dokonań naszego kina. Jednym z efektów jej działań badawczych staje się reinterpretacja nie tylko konkretnych utworów, ale także zjawisk artystycznych i nurtów obecnych w polskim powojennym kinie. Pracę Talarczyk-Gubały można potraktować nie tylko jako monografię dziejów gatunku filmowego, ale również jako historię kina polskiego widzianą przez pryzmat fenomenu komedii filmowej. [Dobrochna Dabert-Bakuła, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 333-[344]. Indeksy.
CZ. I SZKICE DO BIOGRAFII: Dziewczę rewolucji ; Restart ; Republika Żoliborska ; Profesor zwyczajny ; Pani majstrowa zespołów filmowych ; CZ. II ESEJE FILMOWE: Zaginione filmy ; Kryształy czasu. Filmy obozowe ; HANNO LOEWY", Matka wszystkich filmów o Holokauście? Trylogia oświęcimska Wandy Jakubowskiej ; Kino, polityka i lewicowa melancholia ; Kobiety w filmach Wandy Jakubowskiej. Esej wizualny ; Spojrzenie wstecz. "Z Wandą Jakubowską rozmawia Barbara Hollender.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (926) 852)
Na s. tyt. także t. 926., oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do nru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliogr. s. 317-325., filmogr. s. 309-314.
Streszcz. ang.
Na s. tyt. także t. 926., oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do nru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Pierwsza monografia filmowej twórczości Barbary Sass, autorki kina kobiet w Polsce o największym dorobku w tej dziedzinie. Ukazuje jej drogę zawodową od lat pięćdziesiątych do współczesności w szerokim kontekście instytucjonalnym i kulturowym, z którego wyłania się zarys polskiego oblicza womenĺs cinema. W centrum uwagi znalazła się trylogia Sass z Dorotą Stalińską (Bez miłości, Debiutantka, Krzyk) z lat osiemdziesiątych oraz podsumowująca ich współpracę Historia niemoralna. Wszystko o Ewie opowiada zarazem o awansie zawodowym kobiet w czasach realnego socjalizmu i modelu kariery reżyserki filmowej skoncentrowanej na problematyce kobiecej. Autorka książki interpretuje filmy Sass w świetle krytyki feministycznej, a dobrane przez nią głosy innych badaczy i krytyki filmowej pozwalają na charakterystykę polityki autorskiej kobiet w polskiej kinematografii. Włączony do książki wywiad z Barbarą Sass oraz unikatowe fotografie stanowią jej cenne uzupełnienie. [lubimyczytac.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99479 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej