Suszek Hubert
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Suszek Hubert
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Psychoterapia
(8)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(8)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. 489-[496].
Bibliogr. s. 397-[426]. Indeksy.
Wprowadzenie: Naukowe podstawy psychoterapii ; Cz. 1. IDEA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 1: TENDENCJE INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII NA ŚWIECIE: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Od zimnej wojny do dialogu, 1.3. Źródła tendencji integracyjnych w psychoterapii, 1.4. Monoterapia versus integracja i eklektyzm, 1.5. Możliwe drogi integracji ; Rozdz. 2. HISTORIA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: 2.1. Pojęcie integracji w psychoterapii, 2.2. Wczesne przejawy integracji, 2.3. Eklektyzm techniczny, 2.4. Ruch integracyjny - powstanie stowarzyszenia SEPI, 2.5. Integracja teoretyczna w psychoterapii ; Rozdz. 3. ORGANIZACJE, CZASOPISMA, KONFERENCJE NA TEMAT INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII. Cz. 2. PODEJŚCIA INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 4. EKLEKTYZM TECHNICZNY W PSYCHOTERAPII: 4.1. Terapia multimodalna Arnolda Lazarusa, 4.2. Koncepcja Larry'ego Beutlera, 4.3. Koncepcja Sola Garfielda ; Rozdz. 5. INTEGRACJA ASYMILATYWNA W PSYCHOTERAPII: 5.1. Asymilatywna psychoterapia psychodynamiczna George'a Strickera i Jerrolda Golda, 5.2. Integracja psychoterapii i farmakoterapii, 5.3. Trzecia fala terapii poznawczo-behawioralnej ; Rozdz. 6. INTEGRACJA TEORETYCZNA W PSYCHOTERAPII: 6.1. Integracyjna terapia relacyjna Paula Wachtela, 6.2. Poznawczo-analityczna psychoterapia Anthony'ego Ryle'a, 6.3. Terapia skoncentrowana na schematach Jeffreya Younga, 6.4. Ogólny model psychoterapii Davida Orlinsky'ego i Kennetha Howarda, 6.5. Transteoretyczny model psychoterapii Jamesa Prochaski i Carla DiClemente, 6.6. Postmodernistyczna wizja integracji, 6.7. Neuropsychoanaliza, 6.8. Neurolingwistyczne programowanie ; Rozdz. 7. CZYNNIKI LECZĄCE (1) WSPÓLNE ORAZ (2) SPECYFICZNE I NIESPECYFICZNE W PSYCHOTERAPII. Cz. 3. PROBLEMY ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: Rozdz. 8. ZAWÓD PSYCHOTERAPEUTY: 8.1. Źródła psychoterapii, 8.2. Psychoterapia a psychologia i psychiatria oraz medycyna psychosomatyczna, 8.3. Zawód psychoterapeuty z perspektywy European Association for Psychotherapy, 8.4. Sytuacja prawna zawodu terapeuty, 8.5. Sytuacja zawodu psychoterapeuty w Stanach Zjednoczonych ; Rozdz. 9. SZKOLENIE PSYCHOTERAPEUTÓW - GRUPY BALINTA: 9.1. Geneza grup Balinta, 9.2. Metody i formy treningu balintowskiego, 9.3. Grupy Balinta a grupy superwizyjne, 9.4. Ruch balintowski w Polsce, 9.5. Przykład spotkania, 9.6. Warunki szkolenia psychoterapeutów a zagrożenia związane z uprawianiem zawodu, 9.7. Naukowa weryfikacja skuteczności metody Balinta ; Rozdz. 10. TYP RELACJI MIĘDZY SZKOLĄCYM A SZKOLONYM. CZY MISTRZ I UCZEŃ? ; Rozdz. 11. ZAŁOŻENIA IDEOLOGICZNE W PODEJŚCIACH PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH A ŚWIATOPOGLĄD PSYCHOTERAPEUTÓW I PACJENTÓW ; Rozdz. 12. MOTYWACJA DO ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: 12.1. Specyfika zawodu psychoterapeuty, 12.2. Złożoność motywacji zawodowej psychoterapeutów, 12.3. Motywy jawne, 12.4. Motywy ukryte, 12.5. Wybór orientacji terapeutycznej, 12.6. Implikacje ; Rozdz. 13. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 13.1. Wprowadzenie, 13.2. Wyłączność relacji psychoterapeutycznej, 13.3. Tajemnica zawodowa i jej ograniczenia, 13.4. Wymagania osobowościowe wobec psychoterapeuty, jego kompetencje i szkolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. 523-[532].
Bibliogr. s. 419-454. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z ang.
Cz. 1. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI, AFEKTYWNYMI, OSOBOWOŚCI ORAZ ZWIĄZANYMI ZE STRESEM I TRAUMĄ: Rozdz. 1. PSYCHOANALIZA PACJENTÓW NERWICOWYCH: 1.1. Klasyczne psychoanalityczne wyjaśnienia zaburzeń nerwicowych, 1.2. Wyjaśnienia psychoanalizy pofreudowskiej, 1.3. Psychoanalityczna terapia pacjentów nerwicowych ; Rozdz. 2. POZNAWCZO-BEHAWIORALNA PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI I ZWIĄZANYMI ZE STRESEM: 2.1. Wprowadzenie, 2.2. Kształtowanie się podejścia biopsychospołecznego i terapii poznawczo-behawioralnej, 2.3. Model teoretyczny terapii poznawczo-behawioralnej, 2.4. Model poznawczo-behawioralny a neurobiologia zaburzeń emocjonalnych, 2.5. Terapia poznawczo-behawioralna a model biopsychospołeczny zaburzeń emocjonalnych, 2.6. Zaburzenia nerwicowe i specyfika ich psychoterapii ; Rozdz. 3. PSYCHOTERAPIA EGZYSTENCJALNA OSÓB Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI I ZWIĄZANYMI ZE STRESEM: 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Podstawowe pojęcia psychologii egzystencjalnej, 3.3. Wymiary istnienia, 3.4. Psychoterapia egzystencjalna, 3.5. Analiza egzystencjalna - logoterapia ; Rozdz. 4. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI AFEKTYWNYMI: 4.1. Wprowadzenie, 4.2. Psychologiczne modele zaburzeń nastroju, 4.3. Leczenie osób z zaburzeniami nastroju, 4.4. Skuteczność psychoterapii w leczeniu zaburzeń afektywnych ; Rozdz. 5. DWA PODEJŚCIA DO LECZENIA PACJENTÓW Z ZABURZENIAMI OSOBOWOŚCI ; Rozdz. 6. PSYCHOTERAPIA OSÓB PO DOŚWIADCZENIU TRAUMY ZŁOŻONEJ: 6.1. Trauma jednorazowa a trauma złożona, 6.2. Specyfika obrazu klinicznego osób, które doświadczyły traumy złożonej, 6.3. Podstawowe zagadnienia w psychoterapii osób po traumie złożonej, 6.4. Terapia potraumatyczna, 6.5. Aspekt somatyczny terapii osób po traumie złożonej. Cz. 2. PSYCHOTERAPIA OSÓB CHORYCH PSYCHOSOMATYCZNIE I SOMATYCZNIE: Rozdz. 7. PSYCHOTERAPIA PSYCHODYNAMICZNA OSÓB CHORYCH PSYCHOSOMATYCZNIE ; Rozdz. 8. PSYCHOTERAPIA JAKO ELEMENT KOMPLEKSOWEGO LECZENIA CHORÓB SOMATYCZNYCH: 8.1. Psychoterapia jako integralny element procesu leczenia, 8.2. Morfologiczne podstawy integracji funkcji biologicznych i psychicznych organizmu, 8.3. Integracja psychologicznych i biologicznych aspektów choroby w medycynie klinicznej, 8.4. Psychoterapia a jakość usług medycznych, 8.5. Modele działania integracyjnego w leczeniu chorych somatycznie, 8.6. Psychoterapia jako integralny element systemu medycznego, 8.7. Pozyskiwanie pacjenta dla współdziałania w leczeniu, 8.8. Sytuacje nagłe w praktyce lekarskiej, wymagające umiejętności psychologicznych i psychoterapeutycznych, 8.9. Lekarz jako narzędzie oddziaływania psychoterapeutycznego, 8.10. Zespół terapeutyczny ; Rozdz. 9. PSYCHOTERAPIA OSÓB CIERPIĄCYCH Z POWODU BÓLU: 9.1. Wprowadzenie, 9.2. Czym jest ból?, 9.3. Znaczenie podziału na ból ostry i ból przewlekły, 9.4. Ośrodkowa integracja informacji nocyceptywnej, 9.5. Wybrane problemy diagnozy w programach leczenia bólu opartych na podejściu biopsychicznym, 9.6. Różnice między kobietami a mężczyznami w doświadczaniu bólu, 9.7. Organizacja pomocy psychologicznej w ośrodkach leczenia bólu, 9.8. Psychoterapia i inne oddziaływania w programach leczenia bólu opartych na biopsychicznym modelu. Cz. 3. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI SEKSUALNYMI, Z UZALEŻNIENIAMI ORAZ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA: Rozdz. 10. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI SEKSUALNYMI: 10.1. Wprowadzenie, 10.2. Historia, 10.3. Kierunki i szkoły terapeutyczne, 10.4. Specyfika psychoterapii osób z zaburzeniami seksualnymi, 10.5. Psychoterapia osób ze specyficznymi zaburzeniami seksualnymi ; Rozdz. 11. UZALEŻNIENIE OD SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH ORAZ PSYCHOTERAPIA OSÓB UZALEŻNIONYCH ; Rozdz. 12. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA. Cz. 4. PSYCHOTERAPIA OSÓB PSYCHOTYCZNYCH: Rozdz. 13. DIALOGOWE PODEJŚCIE DO PSYCHOTERAPII OSÓB CHORUJĄCYCH NA SCHIZOFRENIĘ: 13.1. Podstawowe założenia nurtu dialogowego, 13.2. Psychoza jako rozpad dialogowego "ja", 13.3. Zaburzenia dialogu wewnętrznego a objawy schizofrenii, 13.4. Psychoterapia - konsekwencje myślenia dialogowego, 13.5. Ocena podejścia ; Rozdz. 14. METODA SOTERII W LECZENIU PACJENTÓW Z DIAGNOZĄ SCHIZOFRENII: 14.1. Czym jest soteria?, 14.2. Antypsychiatryczne korzenie soterii, 14.3. Charakterystyczne cechy projektu soterii, 14.4. Badania nad skutecznością metody soterii, 14.5. Krytyka psychofarmakologii, 14.6. Czynniki leczące, 14.7. Krytyka i przyszłość soterii ; Rozdz. 15. ASYLUM LAINGA. Cz. 5. PSYCHOTERAPIA DZIECI I ICH RODZIN: Rozdz. 16. PSYCHOTERAPIA I NIEMOWLĘTA: 16.1. Źródła udziału niemowląt w psychoterapii, 16.2. Początki "zdrowia psychicznego niemowląt" i psychoterapii zorientowanej na relację niemowlę-rodzic, 16.3. Współczesne podejście do terapii niemowląt i ich rodziców, 16.4. Zjawiska i procesy w psychoterapii niemowląt i ich rodziców, 16.5. Z badań nad skutecznością terapii z udziałem niemowląt i ich rodziców ; Rozdz. 17. PSYCHOTERAPIA DIADY MATKA-DZIECKO. PRACA NAD REPREZENTACJĄ DZIECKA W UMYŚLE MATKI ; Rozdz. 18. PSYCHOTERAPIA DZIECI Z TRUDNOŚCIAMI W UCZENIU SIĘ ; Rozdz. 19. PSYCHOTERAPIA MAŁYCH DZIECI GŁUCHYCH: 19.1. Wprowadzenie, 19.2. Podejście edukacyjne vs podejście kliniczne, 19.3. Psychiczne mechanizmy zaburzeń rozwoju dziecka głuchego, 19.4. Teoretyczne podstawy i założenia niewerbalnej psychoterapii dzieci głuchych, 19.5. Istota kontaktu słyszącego terapeuty z głuchym dzieckiem, 19.6. Ograniczenia niewerbalnej psychoterapii, 19.7. Nie tylko psychoterapia dzieci głuchych ; Rozdz. 20. PRZECIWPRZENIESIENIE JAKO METODA DIAGNOZY ROZWOJU MORALNEGO W PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/5 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 575-[618]. Indeksy.
I. SZKOŁY PSYCHOTERAPII: 1. Psychoanaliza brytyjska ; 2. Psychoanaliza francuska ; 3. Terapia jungowska i postjungowska ; 4. Analityczna psychoterapia grupowa ; 5. Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje ; 6. Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna ; 7. Psychoterapia poznawczo behawioralna ; 8. Terapia metaloznawcza ; 9. Psychoterapie oparte na doświadczaniu ; 10. Terapie postmodernistyczne ; 11. Terapia Ericksonowska ; 12. Neurolingwistyczna psychoterapia ; 13 Psychoterapia zorientowana na proces ; 14. Pozytywna psychoterapia ; 15. Psychoterapia Mority - Morita Ryoho; II. METODY PSYCHOTERAPII: 16. Kompleksowa analiza marzeń sennych ; 17. Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami ; 18. Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym ; 19. Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami ; 20. Hipnoza ; 21. Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej ; 22. Trening relaksacji stosowanej ; 23. Psychoterapia tańcem i ruchem ; 24. Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 575-[618]. Indeksy.
SZKOŁY PSYCHOTERAPII: Psychoanaliza brytyjska ; Psychoanaliza francuska ; Terapia jungowska i postjungowska ; Analityczna psychoterapia grupowa ; Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje ; Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna ; Psychoterapia poznawczo behawioralna ; Terapia metaloznawcza ; Psychoterapie oparte na doświadczaniu ; Terapie postmodernistyczne ; Terapia Ericksonowska ; Neurolingwistyczna psychoterapia ; Psychoterapia zorientowana na proces ; Pozytywna psychoterapia ; Psychoterapia Mority - Morita Ry?h? ; METODY PSYCHOTERAPII: Kompleksowa analiza marzeń sennych ; Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami ; Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym ; Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami ; Hipnoza ; Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej ; Trening relaksacji stosowanej ; Psychoterapia tańcem i ruchem ; Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 575-[618]. Indeksy.
Cz. 1. SZKOŁY PSYCHOTERAPII: 1. Psychoanaliza brytyjska ; 2. Psychoanaliza francuska ; 3. Terapia jungowska i postjungowska ; 4. Analityczna psychoterapia grupowa ; 5. Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje ; 6. Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna ; 7. Psychoterapia poznawczo behawioralna ; 8. Terapia metaloznawcza ; 9. Psychoterapie oparte na doświadczaniu ; 10. Terapie postmodernistyczne ; 11. Terapia Ericksonowska ; 12. Neurolingwistyczna psychoterapia ; 13. Psychoterapia zorientowana na proces ; 14. Pozytywna psychoterapia ; 15. Psychoterapia Mority - Morita Ry?h? ; Cz. 2 METODY PSYCHOTERAPII: 16. Kompleksowa analiza marzeń sennych ; 17. Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami ; 18. Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym ; 19. Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami ; 20. Hipnoza ; 21. Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej ; 22. Trening relaksacji stosowanej ; 23. Psychoterapia tańcem i ruchem ; 24. Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 633-[685]. Indeksy.
CZ. I PODSTAWY NAUKOWE PSYCHOTERAPII: R. 1. Paradygmat, w którym psychoterapia może posiadać status nauki R. 2. Naukowość psychoterapii ; R. 3. Metodologiczne problemy ilościowych i jakościowych badań nad psychoterapią – wykorzystanie metod mieszanych ; R. 4. Praktyka kliniczna uwzględniająca wyniki badań empirycznych ; R. 5. Sposoby empirycznej weryfikacji skuteczności psychoterapii ; CZ.II PSYCHOTERAPIA A INNE NAUKI: R. 6. Psychoterapia i filozofia ; R. 7. Struktura teorii psychoterapeutycznych w świetle współczesnej metodologii i filozofii nauki 7.1. Podział nauk a psychoterapia ; R. 8. Psychoanaliza a filozofia ; R. 9. Neurobiologiczne podstawy psychoterapii ; R. 10. Psychoterapia a kulturowa psychiatria i psychologia ; R. 11. Czynniki kulturowe w psychoterapii na przykładzie empatii ; R. 12. Psychoterapia, polityka i społeczeństwo — szanse i ograniczenia ; CZ. III PSYCHOTERAPIA A RELIGIE: R. 13. Psychoterapia pacjenta religijnego z perspektywy teologii chrześcijańskiej ; R. 14. Buddyzm i psychoterapia ; CZ. IV PSYCHOTERAPIA A INNE ODDZIAŁYWANIA PSYCHOLOGICZNE: R. 15. Zintegrowane działania środowiskowe w psychiatrii ; R. 16. Coaching ; R. 17. Warsztaty umiejętności psychospołecznych ; R. 18. Psychodynamiczne rozumienie systemów społecznych: instytucji, organizacji i społeczeństw ; R. 19. Terapia filozoficzna, czyli doradztwo filozoficzne w działaniu ; R. 20. Terapeutyczne oddziaływania Wspólnoty Anonimowych Alkoholików 20.8. Grupy samopomocowe inspirowane ; R. 21. Trening mindfulness ; R. 22. Wywiad motywujący/terapia motywująca ; R. 23. Choreoterapia ; R. 24. Oddziaływania psychologiczne wobec sportowców ; R. 25. Metoda ustawień systemowych według Berta Hellingera ; R. 26. Psychologiczna interpretacja działania leków w obrębie psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. 489-[496].
Bibliogr. s. 397-[426]. Indeksy.
Cz. 1. IDEA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 1: TENDENCJE INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII NA ŚWIECIE: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Od zimnej wojny do dialogu, 1.3. Źródła tendencji integracyjnych w psychoterapii, 1.4. Monoterapia versus integracja i eklektyzm, 1.5. Możliwe drogi integracji ; Rozdz. 2. HISTORIA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: 2.1. Pojęcie integracji w psychoterapii, 2.2. Wczesne przejawy integracji, 2.3. Eklektyzm techniczny, 2.4. Ruch integracyjny - powstanie stowarzyszenia SEPI, 2.5. Integracja teoretyczna w psychoterapii ; Rozdz. 3. ORGANIZACJE, CZASOPISMA, KONFERENCJE NA TEMAT INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII. Cz. 2. PODEJŚCIA INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 4. EKLEKTYZM TECHNICZNY W PSYCHOTERAPII: 4.1. Terapia multimodalna Arnolda Lazarusa, 4.2. Koncepcja Larry'ego Beutlera, 4.3. Koncepcja Sola Garfielda ; Rozdz. 5. INTEGRACJA ASYMILATYWNA W PSYCHOTERAPII: 5.1. Asymilatywna psychoterapia psychodynamiczna George'a Strickera i Jerrolda Golda, 5.2. Integracja psychoterapii i farmakoterapii, 5.3. Trzecia fala terapii poznawczo-behawioralnej ; Rozdz. 6. INTEGRACJA TEORETYCZNA W PSYCHOTERAPII: 6.1. Integracyjna terapia relacyjna Paula Wachtela, 6.2. Poznawczo-analityczna psychoterapia Anthony'ego Ryle'a, 6.3. Terapia skoncentrowana na schematach Jeffreya Younga, 6.4. Ogólny model psychoterapii Davida Orlinsky'ego i Kennetha Howarda, 6.5. Transteoretyczny model psychoterapii Jamesa Prochaski i Carla DiClemente, 6.6. Postmodernistyczna wizja integracji, 6.7. Neuropsychoanaliza, 6.8. Neurolingwistyczne programowanie ; Rozdz. 7. CZYNNIKI LECZĄCE (1) WSPÓLNE ORAZ (2) SPECYFICZNE I NIESPECYFICZNE W PSYCHOTERAPII. Cz. 3. PROBLEMY ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: Rozdz. 8. ZAWÓD PSYCHOTERAPEUTY: 8.1. Źródła psychoterapii, 8.2. Psychoterapia a psychologia i psychiatria oraz medycyna psychosomatyczna, 8.3. Zawód psychoterapeuty z perspektywy European Association for Psychotherapy, 8.4. Sytuacja prawna zawodu terapeuty, 8.5. Sytuacja zawodu psychoterapeuty w Stanach Zjednoczonych ; Rozdz. 9. SZKOLENIE PSYCHOTERAPEUTÓW - GRUPY BALINTA: 9.1. Geneza grup Balinta, 9.2. Metody i formy treningu balintowskiego, 9.3. Grupy Balinta a grupy superwizyjne, 9.4. Ruch balintowski w Polsce, 9.5. Przykład spotkania, 9.6. Warunki szkolenia psychoterapeutów a zagrożenia związane z uprawianiem zawodu, 9.7. Naukowa weryfikacja skuteczności metody Balinta ; Rozdz. 10. TYP RELACJI MIĘDZY SZKOLĄCYM A SZKOLONYM. CZY MISTRZ I UCZEŃ? ; Rozdz. 11. ZAŁOŻENIA IDEOLOGICZNE W PODEJŚCIACH PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH A ŚWIATOPOGLĄD PSYCHOTERAPEUTÓW I PACJENTÓW ; Rozdz. 12. MOTYWACJA DO ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: 12.1. Specyfika zawodu psychoterapeuty, 12.2. Złożoność motywacji zawodowej psychoterapeutów, 12.3. Motywy jawne, 12.4. Motywy ukryte, 12.5. Wybór orientacji terapeutycznej, 12.6. Implikacje ; Rozdz. 13. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 13.1. Wprowadzenie, 13.2. Wyłączność relacji psychoterapeutycznej, 13.3. Tajemnica zawodowa i jej ograniczenia, 13.4. Wymagania osobowościowe wobec psychoterapeuty, jego kompetencje i szkolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Nazwy aut. na s. 523-[532].
Bibliogr. s. 419-454. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z ang.
Cz. 1. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI, AFEKTYWNYMI, OSOBOWOŚCI ORAZ ZWIĄZANYMI ZE STRESEM I TRAUMĄ: Rozdz. 1. PSYCHOANALIZA PACJENTÓW NERWICOWYCH: 1.1. Klasyczne psychoanalityczne wyjaśnienia zaburzeń nerwicowych, 1.2. Wyjaśnienia psychoanalizy pofreudowskiej, 1.3. Psychoanalityczna terapia pacjentów nerwicowych ; Rozdz. 2. POZNAWCZO-BEHAWIORALNA PSYCHOTERAPIA PACJENTÓW Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI I ZWIĄZANYMI ZE STRESEM: 2.1. Wprowadzenie, 2.2. Kształtowanie się podejścia biopsychospołecznego i terapii poznawczo-behawioralnej, 2.3. Model teoretyczny terapii poznawczo-behawioralnej, 2.4. Model poznawczo-behawioralny a neurobiologia zaburzeń emocjonalnych, 2.5. Terapia poznawczo-behawioralna a model biopsychospołeczny zaburzeń emocjonalnych, 2.6. Zaburzenia nerwicowe i specyfika ich psychoterapii ; Rozdz. 3. PSYCHOTERAPIA EGZYSTENCJALNA OSÓB Z ZABURZENIAMI NERWICOWYMI I ZWIĄZANYMI ZE STRESEM: 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Podstawowe pojęcia psychologii egzystencjalnej, 3.3. Wymiary istnienia, 3.4. Psychoterapia egzystencjalna, 3.5. Analiza egzystencjalna - logoterapia ; Rozdz. 4. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI AFEKTYWNYMI: 4.1. Wprowadzenie, 4.2. Psychologiczne modele zaburzeń nastroju, 4.3. Leczenie osób z zaburzeniami nastroju, 4.4. Skuteczność psychoterapii w leczeniu zaburzeń afektywnych ; Rozdz. 5. DWA PODEJŚCIA DO LECZENIA PACJENTÓW Z ZABURZENIAMI OSOBOWOŚCI ; Rozdz. 6. PSYCHOTERAPIA OSÓB PO DOŚWIADCZENIU TRAUMY ZŁOŻONEJ: 6.1. Trauma jednorazowa a trauma złożona, 6.2. Specyfika obrazu klinicznego osób, które doświadczyły traumy złożonej, 6.3. Podstawowe zagadnienia w psychoterapii osób po traumie złożonej, 6.4. Terapia potraumatyczna, 6.5. Aspekt somatyczny terapii osób po traumie złożonej. Cz. 2. PSYCHOTERAPIA OSÓB CHORYCH PSYCHOSOMATYCZNIE I SOMATYCZNIE: Rozdz. 7. PSYCHOTERAPIA PSYCHODYNAMICZNA OSÓB CHORYCH PSYCHOSOMATYCZNIE ; Rozdz. 8. PSYCHOTERAPIA JAKO ELEMENT KOMPLEKSOWEGO LECZENIA CHORÓB SOMATYCZNYCH: 8.1. Psychoterapia jako integralny element procesu leczenia, 8.2. Morfologiczne podstawy integracji funkcji biologicznych i psychicznych organizmu, 8.3. Integracja psychologicznych i biologicznych aspektów choroby w medycynie klinicznej, 8.4. Psychoterapia a jakość usług medycznych, 8.5. Modele działania integracyjnego w leczeniu chorych somatycznie, 8.6. Psychoterapia jako integralny element systemu medycznego, 8.7. Pozyskiwanie pacjenta dla współdziałania w leczeniu, 8.8. Sytuacje nagłe w praktyce lekarskiej, wymagające umiejętności psychologicznych i psychoterapeutycznych, 8.9. Lekarz jako narzędzie oddziaływania psychoterapeutycznego, 8.10. Zespół terapeutyczny ; Rozdz. 9. PSYCHOTERAPIA OSÓB CIERPIĄCYCH Z POWODU BÓLU: 9.1. Wprowadzenie, 9.2. Czym jest ból?, 9.3. Znaczenie podziału na ból ostry i ból przewlekły, 9.4. Ośrodkowa integracja informacji nocyceptywnej, 9.5. Wybrane problemy diagnozy w programach leczenia bólu opartych na podejściu biopsychicznym, 9.6. Różnice między kobietami a mężczyznami w doświadczaniu bólu, 9.7. Organizacja pomocy psychologicznej w ośrodkach leczenia bólu, 9.8. Psychoterapia i inne oddziaływania w programach leczenia bólu opartych na biopsychicznym modelu. Cz. 3. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI SEKSUALNYMI, Z UZALEŻNIENIAMI ORAZ Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA: Rozdz. 10. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI SEKSUALNYMI: 10.1. Wprowadzenie, 10.2. Historia, 10.3. Kierunki i szkoły terapeutyczne, 10.4. Specyfika psychoterapii osób z zaburzeniami seksualnymi, 10.5. Psychoterapia osób ze specyficznymi zaburzeniami seksualnymi ; Rozdz. 11. UZALEŻNIENIE OD SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH ORAZ PSYCHOTERAPIA OSÓB UZALEŻNIONYCH ; Rozdz. 12. PSYCHOTERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI ODŻYWIANIA. Cz. 4. PSYCHOTERAPIA OSÓB PSYCHOTYCZNYCH: Rozdz. 13. DIALOGOWE PODEJŚCIE DO PSYCHOTERAPII OSÓB CHORUJĄCYCH NA SCHIZOFRENIĘ: 13.1. Podstawowe założenia nurtu dialogowego, 13.2. Psychoza jako rozpad dialogowego "ja", 13.3. Zaburzenia dialogu wewnętrznego a objawy schizofrenii, 13.4. Psychoterapia - konsekwencje myślenia dialogowego, 13.5. Ocena podejścia ; Rozdz. 14. METODA SOTERII W LECZENIU PACJENTÓW Z DIAGNOZĄ SCHIZOFRENII: 14.1. Czym jest soteria?, 14.2. Antypsychiatryczne korzenie soterii, 14.3. Charakterystyczne cechy projektu soterii, 14.4. Badania nad skutecznością metody soterii, 14.5. Krytyka psychofarmakologii, 14.6. Czynniki leczące, 14.7. Krytyka i przyszłość soterii ; Rozdz. 15. ASYLUM LAINGA. Cz. 5. PSYCHOTERAPIA DZIECI I ICH RODZIN: Rozdz. 16. PSYCHOTERAPIA I NIEMOWLĘTA: 16.1. Źródła udziału niemowląt w psychoterapii, 16.2. Początki "zdrowia psychicznego niemowląt" i psychoterapii zorientowanej na relację niemowlę-rodzic, 16.3. Współczesne podejście do terapii niemowląt i ich rodziców, 16.4. Zjawiska i procesy w psychoterapii niemowląt i ich rodziców, 16.5. Z badań nad skutecznością terapii z udziałem niemowląt i ich rodziców ; Rozdz. 17. PSYCHOTERAPIA DIADY MATKA-DZIECKO. PRACA NAD REPREZENTACJĄ DZIECKA W UMYŚLE MATKI ; Rozdz. 18. PSYCHOTERAPIA DZIECI Z TRUDNOŚCIAMI W UCZENIU SIĘ ; Rozdz. 19. PSYCHOTERAPIA MAŁYCH DZIECI GŁUCHYCH: 19.1. Wprowadzenie, 19.2. Podejście edukacyjne vs podejście kliniczne, 19.3. Psychiczne mechanizmy zaburzeń rozwoju dziecka głuchego, 19.4. Teoretyczne podstawy i założenia niewerbalnej psychoterapii dzieci głuchych, 19.5. Istota kontaktu słyszącego terapeuty z głuchym dzieckiem, 19.6. Ograniczenia niewerbalnej psychoterapii, 19.7. Nie tylko psychoterapia dzieci głuchych ; Rozdz. 20. PRZECIWPRZENIESIENIE JAKO METODA DIAGNOZY ROZWOJU MORALNEGO W PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej