Podhajski Marek (1938- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1664)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Podhajski Marek (1938- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(787)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(641)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(518)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(503)
Cartland Barbara
(492)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(462)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(460)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Popławska Anna (filolog)
(441)
Dickens Charles
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(400)
Roberts Nora (1950- )
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(343)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(299)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
King Stephen (1947- )
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(235)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szal Marek
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Formy i gatunki muzyczne
(1)
Teoria muzyki
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Formy muzyczne / Marek Podhajski. - Wydanie 3. nowe, uzupełnione i rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018. - IX, [1], 337, [1] strona : faksymile, nuty, rysunki ; 24 cm.
Bibliografia przy niektórych rozdziałach.
Pozycje literatury muzycznej wykorzystane w wykładach i ćwiczeniach na stronach 337-[338].
WYKŁAD 1. FORMA DZIEŁA MUZYCZNEGO I JEJ ANALIZA: 1. Znaczenia terminu "forma" według Władysława Tatarkiewicza ; 2. Pojęcie formy muzycznej ; 3. Pojęcie analizy muzycznej ; 4. Związki analizy z estetyką, historią muzyki, teorią kompozycji i krytyką ; 5. Charakterystyka przyjętej metody analizy. WYKŁAD 2. ZASADY ORGANIZACJI MATERIAŁU, FAKTURA: 1. Elementy muzyczne a zasady organizacji materiału ; 2. Materiał dźwiękowy muzyki ; 3. Podstawowe zasady organizacji materiału ; 4. Nadrzędne zasady organizacji materiału ; 5. Podsumowanie ; 6. Faktura. WYKŁAD 3. USTROJE FORMALNE: 1. Motyw ; 2. Fraza ; 3. Zdanie ; 4. Podsumowanie. WYKŁAD 4. ZASADY KSZTAŁTOWANIA: 1. Zasady kształtowania a mechanizm formy ; 2. Szeregowanie na poziomie mikroformy ; 3. Szeregowanie na poziomie makroformy ; 4. Rozwijanie na poziomie mikroformy ; 5. Rozwijanie na poziomie makroformy. WYKŁAD 5. OKRES, BUDOWA OKRESOWA, BUDOWA OKRESOWA W MAZURKACH CHOPINA: 1. Okres i jego cechy ; 2. Klasyfikacja okresów ; 3. Budowa okresowa ; 4. Budowa okresowa w mazurkach Chopina. WYKŁAD 6. ANALIZA MAZURKÓW CHOPINA: 1. Przykłady ukształtowań okresowych w mazurkach Chopina ; 2. Przykłady analiz: Mazurek a-moll op. 7 nr 2, Mazurek B-dur op. 17 nr 1, Mazurek a-moll op. 17 nr 4, Mazurek cis-moll op. 30 nr 4, Mazurek h-moll op. 33 nr 4, Mazurek cis-moll op. 41 nr 1, Mazurek cis-moll op. 50 nr 3 ; 3. Analizy dokonywane samodzielnie przez studentów ; Sprawdzian I. Zagadnienia terminologiczne, okresowość. WYKŁAD 7. FORMY RONDA: 1. Wstępne formy ronda ; 2. Cechy formy ronda ; 3. Współczynniki formy ronda ; 4. Typy formalne ronda z punktu widzenia historycznego ; 5. Charakterystyka typów formalnych. WYKŁAD 8. ANALIZA FORM RONDA: 1. Zasady analizy ; 2. Przykłady analiz: rondo z Sonaty c-moll op. 13, cz. II, L. van Beethovena, rondo z Sonaty c-moll op. 13, cz. III, L. van Beethovena, Rondo c-moll op. 1 F. Chopina ; Sprawdzian II. Rondo. WYKŁAD 9. FORMY WARIACYJNE: 1. Pojęcie i cechy form wariacyjnych ; 2. Typy wariacji ; 3. Charakterystyka typów wariacji ; 4. Uwagi o historycznym rozwoju form wariacyjnych. WYKŁAD 10. ANALIZA FORM WARIACYJNYCH: 1. Zasady analizy ; 2. Przykłady analiz: W.A. Mozart Sonata fortepianowa A-dur KV 331, cz. I, M. Reger Wariacje i fuga na temat Mozarta op. 132, N. Paganini Kaprys nr 24 op. 1, W. Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego, D. Buxtehude Passacaglia organowa d-moll, J.S. Bach Passacaglia organowa c-moll, W. Lutosławski Passacaglia z Koncertu na orkiestrę ; Sprawdzian III. Formy wariacyjne. WYKŁAD 11. FUGA: 1. Rozwój fugi przed J.S. Bachem ; 2. Fugi J.S. Bacha ; 3. Fuga, jej rodzaje, elementy budowy ; 4. Charakterystyka jednotematowej fugi Bachowskiej. WYKŁAD 12. ANALIZA FUG JEDNOTEMATOWYCH: 1. Zasady analizy ; 2. Przykłady analiz: Fuga E-dur (z I t. Das wohltemperierte Klavier), Fuga F-dur, Fuga g-moll, Fuga d-moll, Fuga dis-moll ; Sprawdzian IV. Fuga. WYKŁAD 13. ROZWÓJ PIEŚNI CHÓRALNEJ - RYS HISTORYCZNY: 1. Wprowadzenie ; 2. Pieśń chóralna XVIII wieku ; 3. Pieśń chóralna w okresie romantyzmu ; 4. Pieśń chóralna XX wieku ; 5. Rozwój pieśni chóralnej w Polsce. WYKŁAD 14. ZASADY ANALIZY UTWORU WOKALNO-INSTRUMENTALNEGO I PIEŚNI CHÓRALNEJ A CAPELLA. WYKŁAD 15. ANALIZA WYBRANYCH PIEŚNI CHÓRALNYCH A CAPELLA: J.A. Maklakiewicz Kołysanka, T. Szeligowski Pod okapem śniegu, S. Wiechowicz Na glinianym wazoniku ; Sprawdzian V. Pieśń chóralna. WYKŁAD 16. FORMA SONATOWA: 1. Cechy formy sonatowej ; 2. Sonaty fortepianowe Beethovena ; 3. Zasady analizy formy sonatowej ; 4. Analiza wybranych sonat fortepianowych Beethovena ; Sprawdzian VI. Forma sonatowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3105 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej