Płóciennik Elżbieta (pedagog)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1674)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(787)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(641)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(598)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(518)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(503)
Cartland Barbara
(494)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(462)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(460)
Christie Agatha (1890-1976)
(443)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(442)
Popławska Anna (filolog)
(441)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(400)
Roberts Nora (1950- )
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(375)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(343)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(299)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(280)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(242)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(235)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
May Karol
(232)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Szulc Andrzej
(214)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szal Marek
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Metody nauczania
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
CZ. I. Geneza i rozwój pedagogiki przedszkolnej w Polsce: 1. Pierwsze koncepcje edukacji małego dziecka: Koncepcje edukacji małego dziecka w Oświeceniu ; Koncepcje edukacji małego dziecka w okresie Pozytywizmu ; 2. Europejskie paradygmaty wychowania przedszkolnego: Pedagogika przedszkolna Fryderyka Wilhelma Froebla (1782–1852) ; Pedagogika przedszkolna Marii Montessori (1870–1952) ; Pedagogika funkcjonalna Edwarda Claparede (1873–1940) ; Ośrodki zainteresowań Owidiusza Decroly’ego (1871–1932) ; 3. Polskie koncepcje wychowania przedszkolnego w okresie międzywojennym: Maria Weryho-Radziwiłłowiczowa (1858–1944) ; Stefania Marciszewska-Posadzowa (1874–1955) ; Natalia Cicimirska (1881–1959) ; Zofia Żukiewiczowa (1881–1956) ; Zofia Bogdanowicz (1897–1976) ; Udział polskich psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej ; Początki naukowej pedagogiki przedszkolnej w Polsce ; CZ. II. Podstawy wychowania przedszkolnego: 1. Teoretyczne konteksty wychowania przedszkolnego: Koncepcje wychowania przedszkolnego ; Modele wychowania przedszkolnego ; 2. Organizacja wychowania przedszkolnego w Polsce ; 3. Funkcje i zasady wychowania przedszkolnego ; Funkcje przedszkola wobec dziecka ; Zasady wychowania przedszkolnego ; 4. Istota programów wychowania przedszkolnego ; CZ. III. Metodyka wychowania przedszkolnego: 1. Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka w wieku przedszkolnym: Definicje zabawy ; Funkcje zabawy ; Rola nauczyciela przy organizacji zabawy dzieci ; Zabawka w przestrzeni przedszkola ; 2. Sytuacje edukacyjne i zadania we wspieraniu rozwoju dziecka: Klasyfikacja metod według Marii Kwiatowskiej ; Klasyfikacja metod w ramach pedagogiki zabawy ; Klasyfikacja metod aktywizujących ; Strategie rozwijające myślenie dzieci ; Tutoring rówieśniczy w przedszkolu ; 3. Metodyka poszczególnych typów edukacji jako przygotowanie do integrowania wiedzy i umiejętności dzieci: Dydaktyka twórczości w przedszkolu ; Kształcenie językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym ; Koncepcje nauczania czytania i pisania w przedszkolu ; Przedszkolna edukacja matematyczna ; Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu: Wychowanie społeczno-moralne w przedszkolu ; Przedszkolna edukacja przyrodniczo-ekologiczna ; Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu ; Metodyka edukacji plastyczno-technicznej w przedszkolu ; Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu ; Edukacja teatralna i drama w przedszkolu ; Edukacja medialna w przedszkolu ; Metodyka nauczania dzieci języka obcego ; 4. Alternatywne systemy pedagogiczne w przedszkolu: Metoda Marii Montessori we współczesnych przedszkolach ; Przedszkola waldorfskie ; Plan daltoński w przedszkolu ; Specyfika przedszkoli wielokulturowych i wielojęzycznych ; Przedszkola leśne ; 5. Problemy adaptacji dziecka do warunków przedszkola: Czynniki utrudniające dziecku adaptację do warunków przedszkola ; Trudności dziecka w procesie adaptacji do warunków przedszkola ; Warunki sprzyjające adaptacji dziecka do przedszkola ; 6. Partnerstwo we współpracy nauczycieli i rodziców ; Podstawa prawna współpracy z rodzicami na terenie przedszkola ; Problemy w zakresie współpracy przedstawicieli przedszkola i rodziców ; Czynniki sprzyjające współpracy nauczycieli i rodziców ; Zasady współpracy nauczycieli i rodziców ; Formy współpracy przedszkola i rodziców ; CZ. IV. Diagnoza przedszkolna: 1. Definicja i cel diagnozy przedszkolnej ; 2. Podstawa teoretyczna diagnozy w ujęciu historycznym ; 3. Współczesna koncepcja diagnozy przedszkolnej ; 4. Zasady w postępowaniu diagnostycznym ; 5. Etapy procesu diagnostycznego ; 6. Funkcje diagnozy ; 7. Metody procesu diagnostycznego w przedszkolu ; 8. Sfery rozwojowe dziecka jako przedmiot diagnozy ; 9. Specyfika diagnozy gotowości dziecka do podjęcia zadań szkolnych ; 10. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu ; CZ. V. Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu: 1. Przestrzeń edukacyjna i jej wybrane cechy ; 2. Aranżacja przestrzeni materialnej w przedszkolu ; 3. Zagospodarowanie czasu w przedszkolu ; 4. Aspekty społecznej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu ; CZ. VI. Nauczyciel wychowania przedszkolnego: 1. Współczesne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola: Kwalifikacje nauczycieli przedszkola ; Postulowane kompetencje nauczycieli przedszkolnych ; 2. Zarządzanie przez nauczyciela własnym rozwojem zawodowym: Planowanie własnego rozwoju zawodowego ; Innowacyjność nauczyciela przedszkola ; 3. Problemy etyczne nauczyciela przedszkola.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113347 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej