Mikiewicz Piotr (1976- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1661)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(642)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(517)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(492)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Shakespeare William
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Dickens Charles
(440)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(399)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(338)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
London Jack
(298)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(219)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(214)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Balzac Honoré de
(211)
Kipling Rudyard
(211)
Szal Marek
(211)
Voltz William
(211)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Kapitał społeczny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wykształcenie
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Kapitał społeczny i edukacja / Piotr Mikiewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 355, [1] s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 339-[352]. Indeks.
CZ. I EDUKACJA I JEJ ZWIĄZEK ZE STRUKTURĄ SPOŁECZNĄ W SPOŁECZEŃSTWIE PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI: R. 1. Edukacja i struktura społeczna ; R. 2. Ekspansja edukacyjna i jej społeczne konsekwencje ; R. 3. Od czego zależy nasz edukacyjny los - mechanizmy warunkowania selekcji społecznych w edukacji ; CZ. II METAFORYKA KAPITAŁU SPOŁECZNEGO JAKO NARZĘDZIE WŁĄCZENIA SZERSZEGO KONTEKSTU SPOŁECZNEGO DO ANALIZ EDUKACYJNYCH: R. 4. Kapitał społeczny jako perswazyjna metafora - o "modzie" na kapitał społeczny i ekonomizacji nauk społecznych ; Kapitał społeczny - próba ogólnego zdefiniowania ; Dlaczego koncepcja kapitału społecznego budzi wątpliwości? ; R. 5. Różne teoretyczne umocowania pojęcia kapitału społecznego: 1. Kapitał społeczny jako zasób w grze habitusów w polu – teoria Pierre‘a Bourdieu: Pole, habitus i klasa społeczna. Kapitały (ekonomiczny, kulturowy, społeczny i symboliczny). Strategiczna gra kapitałem społecznym w polu ; 2. Kapitał społeczny jako zasób i gwarant wymiany - teoria Jamesa S. Colemana: Aktorzy i zasoby, interesy i kontrola. Struktury działania. Wymiana społeczna. Proste i złożone relacje. Potrzeba norm. Kapitał społeczny - jego formy i funkcje. Powstawanie, utrzymywanie i destrukcja kapitału społecznego ; 3. Demokracja i kapitał społeczny - podejście Roberta D. Putnama: Kapitał społeczny jako fundament efektywnej demokracji - wnioski z badań nad wzajemnym uwarunkowaniem polityki i ekonomii. Bonding i bridguig - definicja i wymiary kapitału społecznego. Dopełnienie i rozwinięcie teorii - kapitał społeczny w ujęciu Michaela Woolcocka i Davida Halperna ; 4. Sieci i dziury strukturalne - kapitał społeczny w perspektywie teorii sieci w ujęciu Nana Lina: Trzy teorie kapitału. Kapitał społeczny jako podstawa organizacji struktury społecznej. Osiąganie statusu i kapitał społeczny. Kapitał społeczny i kreowanie się struktury społecznej - dążenie do zdobycia większych zasobów jako mechanizm generowania porządku społecznego ; R.6. Cztery teorie - cztery kapitały? ; CZ. III KONSEKWENCJE EMPIRYCZNE ODMIENNEJ METAFORYKI W BADANIACH EDUKACYJNYCH: R. 7. Znaczenie struktur rodzinnych i międzyrodzinnych dla efektywności szkoły - edukacja w perspektywie teorii Jamesa S. Colemana: 1. Przykład I: Rodzina i zbiorowość w badaniu zagrożenia odpadem szkolnym ; 2. Przykład II: Wpływ kapitału społecznego na przechodzenie przez progi selekcyjne ; 3. Przykład III: Relacje rodziców ze szkołą ; 4. Przykład IV: Szkolny i rodzinny kapitał społeczny ; 5. Podsumowanie: charakterystyka badań realizowanych przez pryzmat teorii Jamesa S. Colemana ; R. 8. Znaczenie klasy społecznej dla aktywności rodziny w podnoszeniu szans edukacyjnych jednostek - kapitał społeczny w polu edukacji według Pierre‘a Bourdieu: 1. Przykład I: Kapitał społeczny na rynku edukacyjnym ; 2. Przykład II: "Obcość" i "swojskość" kultury szkolnej dla rodzin z różnych klas społecznych ; 3. Przykład III: Zaangażowane wychowanie vs swobodny rozwój, czyli klasowe różnice w wykorzystaniu kapitału społecznego ; 4. Przykład IV: Klasy rodzicielskiego wyboru i przypadkowego zapisu ; 5. Przykład V: Szkoła jako miejsce budowania kapitału społecznego dla uczniów pochodzących z niższych warstw ; 6. Przykład VI: Dlaczego próby budowy kapitału społecznego w środowiskach zagrożonych wykluczeniem nie przynoszą spodziewanych efektów ; 7. Podsumowanie: Charakterystyka sposobu wykorzystania koncepcji kapitału społecznego w badaniach inspirowanych teorią Pierre‘a Bourdieu ; R. 9. Edukacja i społeczność lokalna - kapitał społeczny i edukacja według Roberta D. Putnama: 1. Przykład I: Wpływ wykształcenia na poziom kapitału społecznego ; 2. Przykład II: Edukacja i kapitał społeczny na różnych poziomach organizacji struktury społecznej ; 3. Przykład III: Wpływ społeczności na ukończenie szkoły w planowanym terminie ; 4. Przykład IV: Związek kapitału społecznego z edukacją w Diagnozie Społecznej ; 5. Przykład V: Kapitał społeczny w szkołach różnego szczebla w perpektywie biograficznej ; 6. Podsumowanie: Charakterystyka sposobu prowadzenia badań inspirowanych teorią Roberta D. Putnama ; R. 10. Teoria sieci Nana Lina - sieci dla edukacji: Przykład I: Dostęp do wsparcia instytucjonalnego dzięki sieciom społecznym ; 2. Przykład II: Sieci w różnych klasach społecznych ; 3. Przykład III: Sieci społeczne w środowisku wiejskim ; 4. Przykład IV: Współbieżne aspiracje oraz działania rodziców i dzieci ; 5. Przykład V: Sieci społeczne w elitarnej uczelni ; 6. Podsumowanie: Charakterystyka realizacji badań inspirowanych teorią sieci Nana Lina ; R. 11. Kapitał czy kapitały? Jakie konsekwencje analityczne i pragmatyczne wynikają z zastosowania odmiennych modeli?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103069 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej