MacBride Anda
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
MacBride Anda
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Wystawy sztuki
(3)
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK (Kraków)
(2)
Casaretto, Guido (1981- )
(1)
Chwistek, Leon (1884-1944)
(1)
Filozofowie
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Malarze
(1)
Naród
(1)
Ojczyzna
(1)
Rzeźba turecka
(1)
Sztuka
(1)
Tematy i motywy
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Gatunek
Katalog wystawy
(3)
Album
(1)
Biografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Katalog wystawy Leon Chwistek Nowe Kierunki w Sztuce 20.10-2017 - 25.03.2018, w Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie.
Jan Woleński, Leon Chwistek, Filozofia, logika i sztuka ; Maria Anna Potocka, Wielość Leona Chwistka - malarz, filozof, logik, pisarz, lewicowiec, mężczyzna... ; Karol Chrobak, Leon Chwistek. Artysta wielowymiarowy ; Jakub Kornhauser, Chwistek. Awangarda obok awangardy ; Stanisław Mancewicz, Odwróć oczy! ; Maria Anna Potocka, Współczesne spojrzenie na podglądy Leona Chwistka na sztukę ; TEKSTY LEONA CHWISTKA: Od redaktora ; Formiści ; Pojęcie strefy ; Miasto formistów ; Sztuka dziecka ; O zasadniczych problemach sztuki z punktu widzenia psychologii doświadczalnej. Listy do pana Stanisława Ignacego Witkiewicza (spisane z brudnopisu) ; Dyskusja Loen Chwistek - Władysław Strzemiński ; Innego rodzaju Arystokratyzm. Komentarz do dyskusji z Władysławem Strzemińskim ; PRACE: Autoportrety - portrety ; Formizm 0 szkice urbanistyczne ; Formizm - szkice do projektu hotelu w Zakopanem ; Pomiędzy formizmem a strefizmem - szkic - abstrakcje ; Pomiędzy formizmem a strefizmem - kompozycje ; Strefizm - analiza formy ; Strefizm - szkice - akty ; Strefizm - szkice - kompozycje ; Strefizm - kompozycje ; Motywizm - szkice - kompozycje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106686 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa: Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, 27 kwietnia - 30 września 2018 r.
Tekst równoległy w języku polskim, angielskim.
Ważne słowo „ojczyzna” przeżywa w dzisiejszym świecie wielką i momentami bolesną modernizację. W dawnym rozumieniu było to miejsce, w którym się dorastało, do którego się przynależało i którego za cenę życia należało bronić przed obcymi. Ojczyzna była twierdzą, gdzie mówiono w jednym języku, czczono lokalnego boga i hołdowano tradycji, szanowanej na równi z rytuałami religijnymi. Ten model – dający poczucie osadzenia, ale również izolacji – opierał się na wykluczeniu i radykalnie dzielił ludzi na naszych i obcych. Takie podejście sprawdzało się do momentu, kiedy ludzkośćzaczęła się intensywnie przemieszczać. Pewne próby – niezbyt wyrafinowane – podważenia izolacyjnego modelu ojczyzny podjęło Cesarstwo Rzymskie, a potem Cesarstwo Austro-Węgierskie. Jednak w obu przypadkach narody „zaproszone” były zbyt przywiązane do identyfikacji ojczyźnianej, aby dać się skusić przynależnością do mocarstwa. Dopiero Unia Europejska zbudowała model ojczyzny opartej na zasadzie pełnej zgody – wręcz ochoty – na przynależność. Obecnie pojmowanie ojczyzny wymaga głębokiej – przede wszystkim mentalnej – transformacji. Inaczej będziemy skazani na to, aby być obcym w cudzej ojczyźnie, albo przyjmować obcego w swojej. Obie sytuacje są emocjonalnie wyjątkowo niekomfortowe. Dzisiaj naszą ojczyzną jest cały świat. Tym samym wszyscy ludzie są naszymi współziomkami i zasługują na takie same prawa i szacunek. Ojczyzna „dawna” oczywiście nadal pozostanie wartością. Poprzez krajobraz, język, klimat i tradycję stanie się naszą rozszerzoną indywidualnością, wewnętrzną identyfikacją, nostalgiczną przyjemnością bycia sobą w rozpoznanym otoczeniu. Będziemy tej ojczyzny bronić, manifestując kulturową wartość ludzi tam urodzonych. Uzbrojenie kulturowe w miejsce militarnego to wymóg dzisiejszego świata. Idea ojczyzny totalnej jest ciągle marzeniem. Jednak to marzenie coraz bardziej staje się jedynym wyjściem. Tylko z koncepcji jednego narodu wynika bezpieczeństwo świata. Artyści już dawno przeszli na „globalny model ojczyzny”. Mówią uniwersalnym językiem obrazów i z łatwością zmieniają kraje zamieszkania, wszędzie odnajdując pokarm dla wyobraźni. Nowe miejsca są dla nich tym cenniejsze, że nadają oswojonym obrazom trochę inne znaczenia symboliczne. Obrazy stają się bogatsze, bo zaczynają smakować różnymi „ojczyznami”. Artystów z całego świata – czujących swoją indywidualność i odrębność – łączą również wspólne dla wszystkich kultur problemy egzystencjalne. Dotyczą one przede wszystkim poszukiwania wewnętrznego sensu i zewnętrznej niezależności. Dlatego, szukając odpowiedzi na pytanie: „czym jest dla nas ojczyzna?”, warto zaglądnąć do katalogu odpowiedzi artystycznych. Wystawa Ojczyzna w sztuce zamierza zebrać i przedstawić najciekawsze rozwiązania. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa: Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Kraków, 25 października 2019 r. - 22 marca 2020 r.
Tekst równolegle w języku polskim i angielskim.
Guida Casaretta interesują wszelkiego rodzaju materie. Morze, góry, kosmos, ale również kamień i drewno. Bada też materię "przerobioną", analizując właściwości mebli i sufitów. Zwięczeńiem tych zainteresowań jest "materia ludzka". Wobec tworzyw podstawowych stosuje techniki tradycyjne, wykorzystując doświadczenia malarzy, rzeźbiarzy i rzemielśników. W odniesieniu do przedmiotów wykonywanych przez człowieka metody stają się bardziej skomplikowane - na przykład szafy zostają zmielone, a z drobin drewna i szkła zmieszanych z żywicą powstają ich bezużyteczne kopie. Najdziwniejszą metodę artysta przyjął w odniesieniu do człowieka. W internecie trafił na uniwersalne modele ludzkich sylwetek, stworzone na potrzeby animacji komputerowych. Na bazie kilkuset ujęć konkretnych osób, czyli ich "materoo", zbudowano wizerunek totalny. Guido Casaretto wykorzystał tę syntezę w swoich rzeźbach. Zainteresowania artysty mają szczególny charakter. Jego sztuka wydaje się wizjonerska. Casaretto analizuje materie Wszechświata, a następnie za pomocą różnorodnych mediów tworzy ich atrapy. Tym samym sugeruje, że nasza przyszłość to perfekcyjna sztuczność. Wstęp Maria Anna Potocka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-110900 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej