Hellmann Beata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Hellmann Beata
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Temat
Kobieta
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Równouprawnienie płci
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Temat: czas
1901-
(2)
Gatunek
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tzw. seria Plus Minus Nieskończoność.
Bibliogr. s. 225-[237].
Cz. 1 PRZYCZYNY WZBIERAJĄCEJ FALI RÓWNOUPRAWNIENIA PŁCI. Rozdz. 1. Wyjaśniając wzbierającą falę równości płci: Wzrost gospodarczy a rozwój człowieka ; 2. Rola państwa: prawa człowieka, reformy prawne i instytucje polityczne ; 3. Bariery kulturowe ; 4. Modernizacja społeczeństwa a zmiana kulturowa ; 5. Struktura porównawcza ; 6. Struktura książki. Rozdz. 2. Od tradycyjnego podziału ról do równości płci: 1. Badania poparcia dla równouprawnienia płci ; 2. Porównania ponadnarodowe ; 3. Analiza kohort i wymiany pokoleń ; 3. Porównania w obrębie społeczeństw Rozdz. 3. Religia i sekularyzacja a równość płci: 1. Utrata wiary? ; 2. Liberalizacja seksualna ; 3. Wpływ wyznania i religijności na równouprawnienie płci ; 4. Wnioski i dyskusja. Cz. II. KONSEKWENCJE WZBIERAJĄCEJ FALI RÓWNOUPRAWNIENIA PŁCI. Rozdz. 4. Różnica płci w decyzjach wyborczych i opinii publicznej: 1. Założenia teoretyczne ; 2. Rozwojowa teoria odwrócenia sympatii politycznych płci ; 3. Ideologia a zachowania wyborcze ; 4. Wyjaśnienie odwrócenia sympatii politycznych płci ; 5. Wnioski i dyskusja. Rozdz. 5. Aktywizm polityczny: 1. Teorie aktywizmu politycznego ; 2. Wymiary aktywizmu politycznego ; 3. Wyjaśnienie aktywizmu politycznego . Rozdz. 6. Kobiety na stanowiskach przywódczych: 1. Bariery napotykane przez kobiety w sferze życia publicznego ; 2. Stosunek do przywództwa politycznego kobiet ; 3. Powiązanie kulturowo uwarunkowanych postaw i pozycji kobiet w parlamencie ; 4. Bariery kulturowe, instytucjonalne i społeczne na drodze do parlamentu ; 5. Przemiany pokoleniowe a wartości . WNIOSKI. Rozdz. 7. Równouprawnienie płci a przemiana kulturowa: 1. Przemiana kulturowa ; 2. Wzbierająca fala równości płci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tzw. seria Plus Minus Nieskończoność.
Bibliogr. s. 225-[237].
Cz. 1 PRZYCZYNY WZBIERAJĄCEJ FALI RÓWNOUPRAWNIENIA PŁCI. Rozdz. 1. Wyjaśniając wzbierającą falę równości płci: Wzrost gospodarczy a rozwój człowieka ; Rola państwa: prawa człowieka, reformy prawne i instytucje polityczne ; Bariery kulturowe ; Modernizacja społeczeństwa a zmiana kulturowa ; Struktura porównawcza ; Struktura książki. Rozdz. 2. Od tradycyjnego podziału ról do równości płci: Badania poparcia dla równouprawnienia płci ; Porównania ponadnarodowe ; Analiza kohort i wymiany pokoleń ; Porównania w obrębie społeczeństw ; Wnioski. Rozdz. 3. Religia i sekularyzacja a równość płci: Utrata wiary? ; Liberalizacja seksualna ; Wpływ wyznania i religijności na równouprawnienie płci ; Wnioski i dyskusja. Cz. II. KONSEKWENCJE WZBIERAJĄCEJ FALI RÓWNOUPRAWNIENIA PŁCI. Rozdz. 4. Różnica płci w decyzjach wyborczych i opinii publicznej: Założenia teoretyczne ; Rozwojowa teoria odwrócenia sympatii politycznych płci ; Ideologia a zachowania wyborcze ; Wyjaśnienie odwrócenia sympatii politycznych płci ; Wnioski i dyskusja. Rozdz. 5. Aktywizm polityczny: Teorie aktywizmu politycznego ; Wymiary aktywizmu politycznego ; Wyjaśnienie aktywizmu politycznego ; Wnioski. Rozdz. 6. Kobiety na stanowiskach przywódczych: Bariery napotykane przez kobiety w sferze życia publicznego ; Stosunek do przywództwa politycznego kobiet ; Powiązanie kulturowo uwarunkowanych postaw i pozycji kobiet w parlamencie ; Bariery kulturowe, instytucjonalne i społeczne na drodze do parlamentu ; Przemiany pokoleniowe a wartości ; Wnioski: implikacje zmian. WNIOSKI. Rozdz. 7. Równouprawnienie płci a przemiana kulturowa: Przemiana kulturowa ; Wzbierająca fala równości płci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Dit kompetente barn : pa vej mod et nyt vardigrundlag for familien" 1995.
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć ich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem krzywdzimy je najbardziej? Kiedy na wychowanie jest już za późno? Współcześni rodzice często czują się bezradni wobec swoich dzieci. Gubią się też w poradach wychowawczych, które mają sprawić, że ich pociechy staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne. Powinny natomiast mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Stopniowo powinny także uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej ISBN wydania: copyright 2011.
Tytuł oryginału: "Dit kompetente barn : på vej mod et nyt værdigrundlag for familien" 1995.
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy w porę zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć w nich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem wzmacniamy je, a jakim osłabiamy? Współcześni rodzice często czują się bezradni względem swoich dzieci. Gubią się też wśród porad wychowawczych, które mają sprawić, że ich dzieci staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne! Zamiast tego powinny mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Powinny także stopniowo uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych. [www.empik.com, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110938 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej