Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Pedagogika
(3)
Uczenie się
(1)
Wiedza
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [279]-286. Indeks.
Cz. I. R GENEZA I ROZWÓJ PEDAGOGIKI: 1. GENEZA I ROZWÓJ PEDAGOGIKI W CYWILIZACJI ZACHODNIEJ: Nowoczesny model nauki ; Powstanie i rozwój pedagogiki ; Prekursorzy badań nad edukacją ; Recepcja doktryny edukacyjnej Herbarta i Deweya ; R. 2. ROZWÓJ PEDAGOGIKI W POLSCE: Rola Galicji w tworzeniu warunków dla rozwoju nauki i oświaty ; Ruchy społeczne na rzecz zmian w praktyce edukacyjnej na przełomie XIX i XX w. ; Pedagogika w II Rzeczpospolitej ; Pedagogika od 1939 roku do przełomu lat 60. i 70 ; Cz. II. KLUCZOWE PROBLEMY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI: R. 3. PROCES PRZECHODZENIA OD PEDAGOGIKI TRADYCYJNEJ DO PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Charakterystyka świata, w którym narodził się nowoczesny model nauki ; Charakterystyka procesu przechodzenia od świata nowoczesnego do świata ponowoczesnego ; Zmiana założeń konstytuujących model nauki w procesie zmiany ; Zmiana w pedagogice ; Zmiana relacji między pedagogiką a praktyką edukacyjną ; R. 4. PRZEDMIOT BADAŃ I SYSTEM POJĘCIOWY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI POLSKIEJ: Procesy edukacyjne jako przedmiot badań pedagogicznych ; Uwarunkowania dyskursu edukacyjnego jako przedmiot badań pedagogicznych ; R. 5. ZWIĄZEK TEORII PEDAGOGICZNEJ Z PRAKTYKĄ EDUKACYJNĄ: Wiedza naukowa o edukacji (teorie pedagogiczne) i jej związek z filozofią oraz szczegółowymi dyscyplinami naukowymi ; Pedagogie jako wytwory kulturowe ; Status polityki oświatowej i jej związek z pedagogiką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103258 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika ogólna / Teresa Hejnicka-Bezwińska. - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2008. - 525, [3] s. : rys. ; 24 cm.
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. [440]-455. Indeks.
I. EDUKACJA I PEDAGOGIKA W WARUNKACH ZMIANY KULTUROWEJ: 1. Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy ; 2. Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja pedagogiki ; 3. "Uczenie się" jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej. II. PEDAGOGIKA OGOLNA. SPOŁECZNA PRAKTYKA EDUKACYJNA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: 4. Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przełomu wieków ; 5. Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną ; 6. Język współczesnej pedagogiki ; 7. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej. III. EWOLUCJA MYŚLENIA ORAZ REGUŁ I ZASAD ZWIĄZANYCH Z WYTWARZANIEM WIEDZY O EDUKACJI: 8. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związane z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii ; 9. Ewolucja tożsamości pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91984 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. Indeks.
Podręcznik dla studentów pedagogiki (studia magisterskie i licencjackie), pedagogiki specjalnej oraz kierunków przygotowujących do zawodu nauczyciela, a także dla osób zajmujących się zawodowo problemami edukacji (politycy, pracownicy administracji, samorządowcy, dziennikarze).
SPIS TREŚCI: Część I. EDUKACJA I PEDAGOGIKA W WARUNKACH ZMIANY KULTUROWEJ 1. Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy 2. Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja pedagogiki 3. ''Uczenie się'' jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej Część II. PEDAGOGIKA OGÓLNA. SPOŁECZNA PRAKTYKA EDUKACYJNA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ PEDAGOGICZNYCH (W PERSPEKTYWIE POZNAWCZEJ WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI OGÓLNEJ) 4. Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przełomu wieków 5. Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną 6. Język współczesnej pedagogiki 7. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej # Część III. EWOLUCJA MYŚLENIA ORAZ REGUŁ I ZASAD ZWIĄZANYCH Z WYTWARZANIEM WIEDZY O EDUKACJI 8. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związane z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii 9. Ewolucja tożsamości pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej