Dudziński Robert
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Dudziński Robert
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Palmer Roy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Film polski
(2)
Film sensacyjny
(1)
Kapitalizm
(1)
Kryminał
(1)
Krytyka społeczna
(1)
Serial filmowy
(1)
Telewizja Polska
(1)
Tematy i motywy
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 249-266. Indeks.
Książka ta jest pracą historycznofilmową, wykorzystującą jednak dorobek i ustalenia także innych dyscyplin: Historii mediów, historii politycznej i społecznej, kulturoznawstwa. Koncepcja rozprawy bazuje na dwóch zasadniczych założeniach. Po pierwsze, monografia na stanowić diachroniczną analizę wycinka kultury Polski Ludowej 0 opisywać dynamikę rozwoju poetyki kryminalnych seriali i filmów telewizyjnych i wskazywać na momenty szczególnie dla tego rozwoju ważne. Przedmiotem zainteresowania są zatem strukturalne właściwości omawianych produkcji: aktualizowane schematy fabularne, sposoby konstruowania bohaterów, opozycje dynamizujące kryminalne fabuły, charakterystyczne motywy itd. Po drugie omawiane przemiany gatunkowe zostały osadzone w szerokim - także pozafilmowym - kontekście, pozwalającym zrozumieć ich genezę. Wspólne właściwości strukturalne zaistniały bowiem w okresie kulturowej ramie determinującej kierunek ich rozwoju. W ten sposób estetyczna, tekstualna analiza produkcji telewizyjnych uzupełniona analizą kontekstualna, pozwalającą wskazać na pozafilmowe czynniki modelujące opisywany gatunek i jego charakterystyczne elementy. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106817 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na Jeden Temat)
Bibliografia, filmografia na stronach 327-[334]. Indeks.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Polska)
Wstęp. Dokument mentalności, czyli wyjście z filmoznawczej rzeźni polskiego kina ; Nadzieja, postkomunizmu i próba przepracowania traumy, czyli filmowe obrazy przedsiębiorców: Od przedsiębiorczego boomu do kryzysu, czyli zmieniające się wizerunki przedsiębiorców ; Nadzieje, rozczarowania i strach, czyli o zagranicznych inwestorach ; Razem czy osobno, czyli dwa filmy o polskiej giełdzie ; Cwaniak, gangster, komunista, czyli biznesmen jako bohater negatywny ; Próba przepracowania traumy, czyli koniec postkomunizmu ; Ofiary i beneficjenci, czyli życie codzienne w kapitalizmie: Bezrobocie, pracoholizm i nowe stosunki pracy, czyli bez czasu i zatrudnienia ; Wyrzucenie na margines, czyli codzienność ofiar transformacji ; Straszni mieszczanie, czyli o beneficjentach transformacji ; Kredyt i Max Weber, czyli po dwóch stronach długu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108415 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej