Biała Alina (1961- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1644)
Vandenberg Patricia
(1163)
Kotwica Wojciech
(793)
Biała Alina (1961- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(515)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Verne Jules
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Донцова Дарья
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Architektura
(1)
Literatura
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Muzyka
(1)
Taniec
(1)
Gatunek
Literatura
(4)
Encyklopedie
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Literatura i architektura : korespondencja sztuk / Alina Biała. - Warszawa ; Bielsko-Biała : ParkEdukacja : Wydaw. Szkolne PWN, 2010. - 544 s. : il. (gł. kolor.), faks., fot., pl. ; 28 cm.
Na okł. inf.: Reprodukcje dzieł architektonicznych, objaśnienia historyków sztuki, dzieła literackie, impresje autorskie, informacje o architektach i pisarzach.
Bibliogr. s. 528. Indeksy.
Narodziny architektury ; Grobowce ; Świątynie ; Domy ; Zamki ; Pałace ; Dachy ; Schody ; Wieże ; Miasta ; Fontanny ; Mosty ; Detale ; Postrzeganie architektury ; Architektura i idea ; Architektura i historia ; Architektura i style ; Architektura i technika ; Architektura w chmurach ; Architektura i sztuka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-82(091) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-95257 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i malarstwo : korespondencja sztuk / Alina Biała. - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : Wydaw. Szkolne PWN ; Bielsko-Biała : ParkEdukacja, 2009. - 574 s. : il. kolor., portr. (gł. kolor.) ; 28 cm.
Na okł.: Reprodukcje dzieł malarskich, objaśnienia historyków sztuki, dzieła literackie, impresje autorskie, informacje o malarzach i pisarzach.
Tyt. wyd. z 2008 : Korespondencja sztuk : literatura - malarstwo.
Indeksy.
NARODZINY:Na początku były Słowa i Obrazy (Ranny bizon atakujący człowieka - Zbigniew Herbert, Lascaux) ;Artysta, który stworzył Boga (Stanisław Wyspiański, Bóg Ojciec - Adam Zagajewski, W cudzym pięknie) ; Stworzenie Adama (Michał Anioł Buonarroti, Stworzenie Adama - Waldemar Łysiak, Michelangelo Buonarroti, "Stworzenie Adama").OBLICZA ADAMA: 1. Wobec praw i obowiązków (Pieter Bruegel Starszy, Upadek Ikara - Tadeusz Różewicz, Prawa i obowiązki) ; Waleczność, honor, wierność (Paolo Uccello, Bitwa pod San Romano - Anonim, Pieśń o Rolandzie) ; Mit o uczonym społeczniku (Rembrandt Harmensz van Rijn, Doktor Faustus - Johann Wolfgang Goethe, Faust, Wiktor Hugo, Katedra Marii Panny w Paryżu) ; Śmierć rewolucjonisty (Jacques-Louis David, Śmierć Marata - Manuela Gretkowska, Podręcznik do ludzi. Tom I i ostatni: czaszka) ; Dystynkcja nade wszystko (Giovanni Boldini, Hrabia Robert de Montesquiou-Fesenzac - Charles Baudelaire, Dandys, Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz) ; Demoniczny i fin de siécle'owy (Wojciech Weiss, Demon - Maria Poprzęcka, Wojciech Weiss "Demon"). EWA: W klejnotach, złocie i purpurze - kobieta średniowieczna (Pol, Herman i Jan Limburgowie (Limbourgowie), Godzinki księcia de Berry, miniatura Kwiecień - Guillaume de Lorris i Jean de Meung, Opowieść o róży) ; W majestacie królewskiego orszaku (Pol, Herman i Jan Limburgowie (Limburgowie), Godzinki księcia de Berry, miniatura Maj - Anonim, Dzieje Tristana i Izoldy) ;Kobieta Rubensa (Pieter Paul Rubens, Andromeda, Trzy Gracje - Wisława Szymborska, Kobiety Rubensa) ; Chwila niedyskrecji (Jan Vermeer van Delft, Czytająca list, Czytająca list przy otwartym oknie - Andrzej Kaliszewski, Dziewczyna czytająca list, Tadeusz Kubiak, Czytająca list - Vermeera) ; Dlaczego rewolucja jest kobietą? (Eugéne Delacroix, Wolność wiodąca lud na barykady - Maria Janion, Bogini Wolności, (Dlaczego rewolucja jest kobietą?) ;Szał i szaleństwo. Symbol femme fatale (Władysław Podkowiński, Szał - Jan August Kisielewski, W sieci) ; W stroju z mgły (Edgar Degas, Koniec arabeski - Tadeusz Kubiak, W stroju z mgły) ; Targ panieński (Paul Gauguin, Matete - Manuela Gretkowska, My zdies' emigranty) ; Niepokojący urok Judyty (Gustaw Klimt, Judyta I - Czesław Miłosz, O! Gustaw Klimt (1862-1918), "Judyta" (szczegół), Ősterreichische Gallerie, Wiedeń). MIŁOŚĆ: Ponad łąką, ponad miastem spacerują narzeczeni (Marc Chagall, Ponad miastem, Narzeczona z niebieską twarzą - Joanna Kulmowa, Chagall) ; Pocałunek secesji (Gustaw Klimt, Pocałunek - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Ślepa) ; Na ślubnym kobiercu (Jan van Eyck, Małżeństwo Arnolfinich - Waldemar Łysiak, Małżeństwo Arnolfinich) ; Małżonkowie z mozaiki (Cesarzowa Teodora w otoczeniu dworu, Cesarz Justynianin w otoczeniu dworu - Wisława Szymborska, Mozaika bizantyjska). MATKA: 1. Madonna brzemienna (Piero della Francesca, Madonna del Parto - Zbigniew Herbert, Piero della Francesca) ; Madonna karmiąca (Jean Fouquet, Maria z Dzieciątkiem - Anna Nasiłowska, Domino, Traktat o narodzinach) ; Madonna z ruskiej ikony (Anonim, Matka Boska Włodzimierska - Tadeusz Kubiak, Jej twarz) ;Pieta - Matka opłakująca (Giovanni Bellini, Opłakiwanie (Pieta) - Stanisław Grochowiak, Bellini "Pieta"). DZIECKO: Rezolutna trzylatka (Gerard Terborch młodszy, Helena van der Schalke - Zbigniew Herbert, Gerard Terborch, Dyskretny urok mieszczaństwa) ; My jesteśmy dzieci z jednego podwórka (Tadeusz Makowski, Kapela dziecięca, Maskarada - Jerzy Harasymowicz, Sztuka Makowskiego) ; Peregrynacje marnotrawnego potomka (Rembrandt Harmensz van Rijn, Powrót syna marnotrawnego - Roman Brandstaetter, Powrót syna marnotrawnego). DOŚWIADCZENIA EGZYSTENCJI: Rozkosze ziemskiego ogrodu (Hieronim Bosch, Ogród rozkoszy ziemskich - Jacek Kaczmarski, Hieronim Bosch) ; W niewoli świata (Pieter Bruegel Starszy, Dwie małpy - Wisława Szymborska, Dwie małpy Bruegla) ; Lekcja egzystencji (Rembrandt Harmensz van Rijn, Lekcja anatomii doktora Tulpa - Olga Tokarczuk, Bieguni, Stanisław Grochowiak, Lekcja anatomii (Rembrandta), Izabela Filipiak, Śmierć dwujęzycznej kobiety (Lekcja anatomii Doktora Martwego)) ; Ekstaza świętego Franciszka (Francisco de Zurbaran, Święty Franciszek w medytacji, Święty Franciszek - Joanna Pollakówna, Święty Franciszek Francisco de Zurbarana) ; Przeciw światu terroru i wojny (Francisco Jose de Goya y Lucientes, Rozstrzelanie powstańców madryckich, Kolos, Saturn pożerający swe dzieci - Charles Baudelaire, Sygnały, Cyntia Freeland, Goya prekursorem?) ; Śmierć biedaka (Józef Szermentowski, Pogrzeb chłopski - Stefan Żeromski, Zapomnienie) ; Ecce Homo (Pierre Puvis de chavannes, Biedny rybak - Stefan Żeromski, Ludzie bezdomni) ; Lecą bociany... (Józef Chełmoński, Bociany - Kazimierz Gliński, [-"Tatulu!"]) ; Pasja życia i pasja tworzenia (Vincent van Gogh, Kawiarnia nocą, Paul Gauguin, Nocna kawiarnia w Arles - Vincent van Gogh, Listy do brata, Stanisław Grochowiak, Bilard) ; Surrealizm i egzystencja (Salvador Dali, Płonąca żyrafa - Stanisław Grochowiak, Płonąca żyrafa) ; Samotność i anonimowość (Edward Hopper, Pokój hotelowy - Czesław Miłosz, O! Edward Hopper (1882-1967), "Pokój hotelowy", Thyssen Collection, Lugano) ; Życie jako sztuka konsumpcji (Andy Warhol, Krzesło elektryczne, Dyptyk Marilyn, BMW MI, Puszka zupy konserwowej Campella I - Andrzej Stasiuk, Tekturowy samolot). ŚWIATŁO: Barwy świata, kolory światła (Gentile da Fabriano, Pokłon Trzech Króli - Umberto Eco, Światło i barwa w średniowieczu) ; W świetle piorunów (Giorgione, Burza - Ewa Bieńkowska, Co mówią kamienie Wenecji) ; Światło namalowane i opisane (Claude lorrain, Krajobraz z zaślubinami Izaaka i Rebeki - Andrzej Stasiuk, Dukla) ; Światło świecy (Georges de la Tour, Święty Józef Cieśla - Joanna Pollakówna, Święty Józef Cieśla) ; W płomieniach światła (Joseph Mallord William Turner, Pożar Izby Lordów i Gmin, 16 października 1834 roku, Jezioro Lucereńskie ze szczytem Rigi o świcie, Zamek Caernarvon - Krzysztof Andrzej Jeżewski, Turner) ; W słonecznej kąpieli (Jean-Baptiste-Camille Corot, Port w La Rochelle - Czesław Miłosz, Corot) ; Światło barwy (Vincent van Gogh, Kościół w Auvers - Gustaw Herling-Grudziński, Dziennik pisany nocą 1984-1988). WIDZENIE ŚWIATŁA: Romantyczne i malownicze (John Constable, Młyn w Stratford - Czesław Miłosz, Constable) ; Świat jako impresja (Claude Monet, Białe nenufary - Marcel Prosut, W poszukiwaniu straconego czasu) ; Świat jako ekspresja (Edvard Munch, Krzyk - Stanisław Przybyszewski, Na drogach Duszy, jacek Kaczmarski, Krzyk) ; Wstęgą świat (Edward Okuń, Symbol natchnienia - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Secesja) ; Gdy forma staje się treścią (Stanisław Ignacy Witkiewicz, Kuszenie Świętego Antoniego II - Stanisław Ignacy Witkiewicz, Nowe formy w malarstwie i wynikające stąd nieporozumienia) ; Bajkowy świat kubistycznego szewca (Tadeusz Makowski, Szewc - Tadeusz Różewicz, Kopytka) ; Wielość rzeczywistości (Leon Chwistek, Szermierka - Leon Chwistek, Wielość rzeczywistości w sztuce) ; Forma bez treści - abstrakcja (Alberto Burri, Worek 5 P - Tadeusz Różewicz, Opowiadanie dydaktyczne, Józef Czapski, Abstrakacja - za i przeciw) ; Świat według Nikifora (Nikifor, Pejzaż se stacją kolejową, Kraków 1958-1960, Kościół - Tadeusz Kubiak, Mistrza Nikifora świata opisanie przez mistrza Kubiaka). PORTRET: CZLOWIEK NA TLE WSZECHŚWIATA (Piero della Francesca, Portret Federica da Montefeltro - Waldemar Łysiak, Piero della Francesca "Portret Federica da Montefeltro") ; Summa portretu (Leonardo da Vinci, Mona Liza - Zbigniew Herbert, Mona Liza) ; Portret grupowy ziemian i niebian (El Greco, Pogrzeb hrabiego Orgaza - Julian Gallego, "Pogrzeb Hrabiego Orgaza" jako portret) ; Autoportret Caravaggia (Caravaggio, Dawid z głową Goliata - Gustaw Herling-Grudziński, Caravaggio: światło i cień) ; Sarmatów portret własny (Anonim, Portret Antoniego Stanisława Szczuki - Henryk Sienkiewicz, Potop). PEZJAŻ: W scenerii białej i mroźnej (Pieter Bruegel Starszy, Myśliwi na śniegu - Waldemar Łysiak, Pieter Bruegel Starszy "Myśliwi na śniegu", Stanisław Grochowiak, Breughel (II)) ; Pejzaż romantyczny (Joseph Mallord William Turner, Zamki St. Michael, Bonneville, Savoy - Czesław Miłosz, Turner) ; Pejzaże wiejskiej jesieni (Ferdynand Ruszczyc, Ziemia, Leon Wyczółkowski, Siewca - Władysław Stanisław Reymont, Chłopi). MARTWA NATURA: Żywot martwej natury (Willem Claesz Heda, Stół śniadaniowy z plackiem ostrężynowym, Martwa natura z szynką i krabem - Jacek Kaczmarski, Martwa natura) ; Opowieści martwej natury (Torrentius, Martwa natura z wędzidłem - Zbigniew Herbert, Martwa natura z wędzidłem) ; Jabłka Cezanne'a (Paul Cezanne, Martwa natura z jabłkami i pomarańczami, Martwa natura z dzbankiem i owocami - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Olejne jabłka) ; Martwe natury XX wieku (Marcel Duchamp, Underwood - Ewa Kuryluk, Elokwencja niemych rzeczy, Miron Białoszewski, Szare eminencje zachwytu). MIASTO: Miasto idealne (Jan Vermeer van Delft, Widok Delft - Gustaw Herling-Grudziński, Perły Vermeera, Marcel Proust, W poszukiwaniu straconego czasu) ; Brama na Starym Mieście (Aleksander Gierymski, Brama na Starym Mieście - Stanisław Grochowiak, Brama na Starym Mieście (kopia obrazu Aleksandra Gierymskiego)) ; Warszawa Gierymskiego i Prusa (Aleksander Gierymski, Powiśle, Święto Trąbek I, Piaskarze - Bolesław Prus, Lalka) ; Blichtr wielkomiejskiego pośpiechu (Umberto Boccioni, Ulica wkracza do domu - Tadeusz Peiper, Ulica, Punkt wyjścia). SZTUKA O SZTUCE: Namalować malarstwo (Jan Vermeer van Delft, Alegoria malarstwa - Jarosław Klejnocki, Vermeer maluje) ; Obraz architektury - architektura obrazu (Aleksander Gierymski, Katedra w Amalfi - Jarosław Iwaszkiewicz, Podróże do Włoch) ; Muzykowanie na obrazie (Jan Vermeer van Delft, Lekcja muzyki - Adam Zagajewski, Solidarność i samotność) ; Zbójnickie tańcowanie (Zofia Stryjeńska, Zbójnickie ognisko - Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Jak Janosik tańczył z cesarzową). OPOWIEŚCI MITOLOGICZNE: O męźczyznie, który został kwiatem (Caravaggio, Narcyz - Zbigniew Herbert, Narcyz) ; Agamemnon zasłania twarz. Ojciec, córka - rytualne zabójstwo (Pompejańska kopia obrazu przedstawiającego Ifigenię składaną w ofierze bogom - Eurypides, Ifigenia w Aulidzie) ; Pojedynek herosów (Antonio, Pollaiuolo, Herkules i Anteusz - Zbigniew Herbert, Antajos) ; Danae kusząca (Tycjan, Danae - Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Danae Tycjana) ; Apollo contra Marsjasz (Tycjan, Apollo i Marsjasz - Zbigniew Herbert, Apollo i Marsjasz) ; Rozpacz Ofreusza (Alexandre Seon, Lament Orfeusza - Czesław Miłosz, Orfeusz i Eurydyka). BIBLIA - SŁOWA I OBRAZY: Wieża Babel (Pieter Bruegel Starszy, Wieża Babel - Wisława Szymborska, Na wieży Babel) ; Jezus w domu Marty i Marii (Henryk Siemiradzki, Chrystus w domu Marty i Marii - Stefan Żerosmki, Dzinniki) ; Powrót syna marnotrawnego (Hieronim Bosch, Syn marnotrawny - Tadeusz Różewicz, Syn martnotrawny (z obrazu Hieronima Boscha)) ; Iluminacja (Caravaggio, Nawrócenie świętego Pawła - Jarosław Iwaszkiewicz, Podróże do Włoch) ; Wierny niewierny (Caravaggio, Niewierny Tomasz - Zbigniew Herbert, Tomasz) ; Zmartwychwastanie w blasku fleszy (Piero della Francesca, Zmartwychwstanie - Adam Zagajewski, Senza flash) ; Wstający z grobów! (Luca Signorelli, Wskrzeszenie zmarłych - Jarosław Iwaszkiewicz, w Orvieto) ; W Dzień Sądu Ostatecznego (Hans Memling, Sąd Ostateczny - Dante Alighieri, Boska Komedia). OBRAZY POLSKIE: przeciw krzyżackiej nawałnicy (Jan Matejko, Bitwa pod Grunwaldem - Henryk Sienkiewicz, Krzyżacy) ; Słuchaj, Polaku! (Jan Matejko, Kazanie Skargi - Piotr Skarga, O miłości ku ojczyźnie i o pierwszej Rzeczypospolitej, która jest z nieżyczliwości ku ojczyźnie) ; Sceny powstańcze (Artur Grottger, Żałobne wieści, Bój - Eliza Orzeszkowa, Nad Niemnem) ; Wigilia na Syberii (Jacek Malczewski, Wigilia na Syberii - Jacek Kaczmarski, Wigilia na Syberii) ; Melancholia błędnego koła (Jacek Malczewski, Melancholia, Błędne koło - Stanisław Wyspiański, Wesele) ; Modlitwa ruin (Bronisław Wojciech Linke, Modlitwa Zamordowanych - Maria Dąbrowska, Pielgrzymka do Warszawy) ; Mknie czerwony autobus (Bronisław Wojciech Linke, Autobus - Jacek Kaczmarski, Czerwony autobus) ; Kolejka po szarość (Andrzej Wróblewski, Kolejska trwa - Ernest Bryll, [Za czym kolejka stoi?], Stanisław Barańczak, Pan tu nie stał). ŚMIERĆ: Przemijanie ciała, przemijanie świata (Hans Baldung, Trzy okresy w życiu kobiety i Śmierć - Bułat Okudżawa, Balonik) ; Śmierć jaka jest, każdy widzi (Bernt Notke, Taniec śmierci - Anonim, Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią).
Niniejsza książka jest zaproszeniem do przechadzki po galerii literacko-malarskiej, gdzie umieszczono obrazy stworzone zarówno kreską oraz barwną linią, jak i słowem. Czytelnik, który zechce z tego zaproszenia skorzystać, odbędzie niezwykłą podróż po kolejnych rozdziałach jak po muzealnych salach. Będzie miał okazję poznać związki „sztuk siostrzanych” – malarstwa i literatury. Fragmenty dzieł pióra i dzieł pędzla – nawiązujące do siebie, komentujące się, uzupełniające czy polemizujące ze sobą – ukażą literaturę i malarstwo w zupełnie nowym świetle. Warto się przekonać, jak silne związki łączą sztuki posługujące się odmiennymi środkami wyrazu. [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-82(091) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-92799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2101 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-Podr.82 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-82(091) (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Literatura i muzyka : korespondencja sztuk / Alina Biała. - Warszawa ; Bielsko-Biała : ParkEdukacja : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2011. - 592 s. : il. (gł. kolor.), fot., nuty ; 28 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Na okł. inf.: Płyta CD z utworami muzycznymi, objaśnienia muzykologów, dzieła literackie, impresje autorskie, informacje o kompozytorach i pisarzach.
Na okł. nazwa dystr.: Wydawnictwa Popularnonaukowe Sfinks.
Bibliogr. s. [575]-577. Indeks.
OD CISZY DO DŹWIĘKU: Cisza - głucha, niema? (Cyprian Kamil Norwid, Cisza) ; Cisza absolutna (Anna Kamieńska, Cisza) ; Tylko dźwięki (John Cage, 4'33'' tacet - Andrzej Chłopecki, Brzmienie ciszy) ; Cóż wiesz o dźwięku? (Miron Białoszewski, Postukiwanie) ; SŁUCHANIE SŁYSZALNEGO: Wieczna cisza i dźwięk mroku (Ludwig van Beethoven, VI Symfonia F-dur [Pastoralna], op. 68 - Janusz L. Wiśniewski, S@motność w sieci; André Gide, Symfonia pastoralna) ; Słyszalne słuchać (Ludwig van Beethoven, VII Symfonia A-dur, op. 92 - Adam Zagajewski, W cudzym pięknie) ; Głuchy maestro (Ludwig van Beethoven, Sonata cis-moll [Księżycowa], op. 27 nr 2 - Romain Rolland, Życie Beethovena; Ludwig van Beethoven, Testament heiligenstadzki; Zbigniew Herbert, Beethoven; Joanna Kulmowa, Beethoven) ; OD DŹWIĘKU NATURY DO DŹWIĘKU MUZYKI: Dźwięki: odgłosy, głosy, muzyka (Johann Sebastian Bach, Wariacje Goldbergowskie, BWV 988 - Maria Gołaszewska, Estetyka słuchu) ; O zjawisku muzycznym (Igor Strawiński, O zjawisku muzycznym) ; Słowik solista (Olivier Messiaen, Katalog ptaków - Julian Tuwim, Słowik) ; Koncert natury (Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz) ; Muzyka pór roku (Antonio Vivaldi, Cztery pory roku, op. 8 - Anonim, wiosna; Lato; Jesień; Zima) ; Wiatr harfiarz (Jarosław Marek Rymkiewicz, Harfa eolska) ; Ziemia - stary instrument (Konstanty Ildefons Gałczyński, Wietrzna symfonia) ; Muzyczne nastroje jesieni (Paul Verlaine, Piosenka jesienna [1]) ; MUZYKA: Próba definicji muzyki (Fryderyk Chopin, Definicje muzyki) ; Mowa bez mowy (Rainer Maria Rilke, Muzyka) ; Dźwięk słowa a dźwięk muzyki (Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Muzyka) ; Siostry bliźniacze? (Thomas Mann, Doktor Faustus) ; Muzyczne źródło poetyckiej kreacji (Adam Mickiewicz, wielka Improwizacja) ; Literatura i muzyka - oddzielnie (Soren Kierkegaard, Albo - albo) ; Literatura i muzyka - razem (Artur Schopenhauer, Świat jako wola i przedstawinie) ; Nad literaturą (Hipolit Taine, Sztuka nad sztukami) ; Muzyka i liczba (Friedrich Wilhelm Joseph Schelling, Muzyka niebieska; Jarosław Iwaszkiewicz, Sława i chwała) ; Czy nastąpi kres melodii? (Siergiej Prokofjew, Czy melodie mogą się wyczerpać?) ; Muzyka programowa i muzyka absolutna (Richard Strauss, Symfonia alpejska, op. 64 - Jerzy Waldorff, Programowa czy absolutna?) ; Co jest muzyką? (Cyprian Kamil Norwid, Bogumił) ; Awangardowe uszy (Arnold Schönberg, Klavierstücke, op. 11, 23, 25, 33; Anton Werben, Passacaglia, op. 1; Pierre Henry, Pierre Schaeffer, Symfonia samotnego człowieka; Jean-Michael Jarre, Oxygene - Jerzy Waldorff, Historia nut) ; JUŻ STAROŻYTNI: Narodziny muzyki (Bogusław Śmiechowski, Hipotezy dotyczące powstania muzyki; Bogusław Schaeffer, Początki muzyki) ; Muzyka staroegipskiego obrzędu (Bolesław Prus, Faraon) ; O czym śpiewały syreny (Claude Debussy, Nokturn nr 3, Syreny, L 91/3 - Homer, Odyseja; Wacław Kubacki, Dziennik 1944-1958) ; Śpiew aojdów (Homer, Odyseja) ; Muzyka i miłość (Krzysztof Kamil Baczyński, Orfeusz w lesie) ; Helleński Caruso (Zbigniew Herbert, Arijon) ; WESPÓŁ Z MUZYKĄ: Literatura i muzyka - miejsca wspólne (Witold Wirpsza, Poezja a muzyka) ; Ze źródeł słowa i muzyki: epos Homera i oda Pindara (Homer, Iliada; Pindar, Olimpijska II oda) ; Lira i liryka (Cyprian Kamil Norwid, Liryka i druk) ; Muzyczne ziarno tragedii (Friedrich Nietzsche, Narodziny tragedii) ; Wejście chóru (Sofokles, Antygona) ; Muzyka gotyckiej katedry: chorał gregoriański (Hildegarda z Bingen, Kyrie - Adam Zagajewski, Szybki wiersz) ; Taneczna opowieść łabędzi (PiotrCzajkowski, Jezioro łabędzie, suita z cz. III. Taniec łabędzi - Libretto Jeziora łabędziego) ; Nie tylko literatura i muzyka - opera (Wolfgang Amadeus Mozart, duet La ci darem la mano z opery Don Giovanni, KV 527 - Soren Kierkegaard, Albo - albo) ; O marzeniu pewnego muzyka (Witold Wirpsza, Napisać muzykę do tekstu poetyckiego ; POETYKA DŹWIĘKU: Dalla sua pace albo W Dallas siepacze (łapacze, Apacze) (Wolfgang Amadeus Mozart, duet La ci darem la mano i aria Dalla sua pace z opery Don Giovanni, KV 527 - Stanisław Barańczak, Fonet) ; Słowo - brzmienie i znaczenie (Edward Kozikowski, Ballada o młynie; Władysław Sebyła, Młyny. Sonata nieludzka) ; Melodia głosek (Leopold Staff, Deszcz jesienny) ; Rytm wiersza (Bolesław Leśmian, U źródeł rytmu; Bolesław Leśmian, Dąb) ; Tańczące słowa (Wolfgang Amadeus Mozart, Eine kleine Nachtmusik, KV 525 - Wisława Szymborska, Ruch) ; MUZYCZNOŚĆ JĘZYKA: Gra poeta (Thomas Stearns Eliot, Muzyka poezji) ; Poezjo-muzyk: Konstanty Ildefons Gałczyński (Konstanty Ildefons Gałczyński, Spotkanie z Chopinem) ; Wiersza słuchanie (Jarosław Iwaszkiewicz, VI) ; PARTYTURA LITERACKA: Wiersz dźwiękowy (Stanisław Młodożeniec, Moskwa) ; Tekst o niczym (John Cage, Lecture on Nothing [Odczyt o niczym]) ; Partytura teatralna (Miron Białoszewski, Imiesłów. Gramat) ; Teatr instrumentalny (Bogusław Schaeffer, Kwartet SG; TIS MW2; Kompozycja sceniczna dla aktora, mima, tancerki i pięciu muzyków - Bogusław Schaeffer, Teatr instrumentalny; Kaczo) ; Projekt powieści umuzykalnionej (Aldous Huxley, Kontrapunkt) ; LITERACKI PRZEKŁAD MUZYKI: Chopin wierszem (Fryderyk Chopin, Mazurek a-moll, op. 7 nr 2 - Kornel Ujejski, Zakochana [Dzieło 7. Mazur 2.[) ; Wagner Żeromskiego (Richard Wagner, Tannhäuser - Stefan Żeromski, Dzienniki) ; Słowa są bezsilne (Johann Sebastian Bach, Preludium i Fuga C-dur, BWV 547;Fryderyk Chopin, Nokturn cis-moll, op. 27 nr 1 - Jarosław Iwaszkiewicz, Jan Sebastian Bach; Chopin) ; DZIEŁO LITERACKIE O MUZYCE: Morze muzyki i egzystencji (Charles Baudelaire, Muzyka) ; Śladami nieuchwytnego (Hector Berlioz, Z pamiętników; Marcel Proust, W poszukiwaniu straconego czasu) ; Nastroje głębi duszy (Stanisław Przybyszewski, Z psychologii jednostki twórczej) ; Ekscytacja muzyką (Ludwig van Beethoven, Sonata A-dur [Kreutzerowska], op. 47 - Lew Tołstoj, Sonata Kreutzerowska) ; Rozum czy emocje? (Thomas Mann, Czarodziejska góra) ; Sztuka podrzędna, służebna, pomocnicza? (Józef Weyssenhoff, Syn marnotrawny) ; Sztuka jak nauka (Honoré de Balzac, Gambara) ; Czysta muzyka (Stanisław Ignacy Witkieiwcz, Sonata Belzebuba) ; Deformacja formy (Witold Gombrowicz, Dziennik 1957-1961) ; Estetyka hałasu (Zbigniew Herbert, Pan Cogito a pop) ; Literackie opisy muzyki (Piotr Czajkowski, VI Symfonia h-moll [Patetyczna], op. 74 - Thomas Mann, Buddenbrookowie; Stefan Żeromski, Dzieje grzechu) ; DZIEŁO LITERACKIE O DZIELE MUZYCZNYM: Ojczyzna muzyka (Johannes Brahms, Koncert skrzypcowy D-dur, op. 8 - Maria Kuncewiczowa, Cudzoziemka) ; Stanisława Barańczaka Podróż zimowa (Franz Schubert, Podróż zimowa, op. 89 D 911 - Stanisław Barańczak, I) ; Zew muzyki (Fryderyk Chopin, Mazurek gis-moll, op. 33 nr 1 - Jarosław Iwaszkiewicz, Mazurek gis-moll) ; Muzyka ostatniej drogi (Fryderyk Chopin, Sonata b-moll, op. 35 - Jan Lechoń, B-moll) ; W mateczniku wiersza (Gustaw Mahler, V Symfonia cis-moll - Jarosław Marek Rymkiewicz, Ogród w Milanówku. Trauermarsch. Wie ein Kondukt. Jak u Mahlera) ; LITERACKIE INSPIRACJE DZIEŁA MUZYCZNEGO: Pasja według Krzysztofa Pendereckiego (Krzysztof Penderecki, Pasja według św. Łukasza - Krzysztof Penderecki, Libretto Pasji według św. Łukasza) ; Magia słowa i muzyki (Paul Dukas, Uczeń czarnoksiężnika - Johann Wolfgang Goethe, Uczeń czarnoksiężnika) ; Zakochana Małgorzata (Franz Schubert, Małgorzata przy kołowrotku, op. 2 D 118 - Johann Wolfgang Goethe, Faust) ; Od ballady do pieśni (Stanisłąw Moniuszko, Czaty - Adam Mickiewicz, Czaty) ; Marzenie fauna (Claude Debussy, Popołudnie fauna - Stéphane Mallarmé, Popołudnie fauna. Sielanka) ; LITERACKIE NAWIĄZANIE DO FORMY I GATUNKU MUZYCZNEGO: Literacka i muzyczna: ballada (Franz Schubert, Król olch, op. 1 D 328 - Johann Wolfgang Goethe, Król olch) ; Żartobliwe dźwięki (Ludwig van Beethoven, V Symfonia c-moll, op. 67, cz. III. Scherzo - Julian Tuwim, Scherzo) ; Preludium deszczowe (Fryderyk Chopin, Preludium Des-dur [Deszczowe], op. 28 nr 15 - Artur Oppman, Deszcz. Preludium) ; W nasroju nocy (Fryderyk Chopin, Nokturn G-dur, op. 37 nr 2 - Leopold Staff, Nokturny; Władysław Sebyła, Nokturny) ; Kołami dźwięków, kołami słów (Ludwig van Beethoven, Rondo a capriccio G-dur [Złość z powodu zagubionego grosza], op. 129 - Ludwik Jerzy Kern, Czym jest muzyka?) ; Fuga śmierci (Johann Sebastian Bach, Sztuka fugi, BMV 1080 - Paul Celan, Fuga śmierci ; Dwa bieguny nieskończoności: symfonia i wariacje (Milan Kundera, Księga śmiechu i zapomnienia) ; Symfonia dziejów (Julian Tuwim, Symfonia wieków) ; Narodziny jazzu (Duke Ellington, Harlem Airshaft - Leopold Tyrmand, U brzegów jazzu) ; PIÓREM O INSTRUMENCIE MUZYCZNYM: Naturalny instrument (Witold Hulewicz, Ludzki głos; Wisława Szymborska, Przewodnik operowy) ; Na początku była lira i liryka (Zygmunt Kubiak, Orfeusz i lira) ; Płynie dźwięk harfy (Jan Lechoń, Harfa w nocy) ; Do lutni o lutni (Denis Gaultier, La rhétorique des dieux - Franciszek Dionizy Kniaźnin, Do lutni) ; Strunowe, dęte, perkusyjne (Jan Antoni Homa, Altowiolista) ; Sekret skrzypiec (Niccolo Paganini, Kaprys a-moll, op. 1 nr 24 - Anatolij Winogradow, Potępienie Paganiniego) ; Smutek wiolonczeli (Johann Sebastian Bach, Suita wiolonczelowa D-dur, BWV 1012 - Adam Zagajewski, Wiolonczela) ; Słuchaj i patrz - organy (Stefan Chwin, Organy oliwskie) ; Instrument ze skrzydłem (Witold Hulewicz, Fortepian) ; Wirtuoz trąbki - Louis Armstrong (Louis Armstrong, La Vie En Rose; When the Saints Go Marching In - Ryszard Kapuściński, *** [Trąbka Armstronga]) ; Fagot wagabunda (Antonio Vivaldi, Koncert d-moll na fagot z orkiestrą, RV 481 - Witold Hulewicz, Fagot) ; Melodia sioła (Jerzy Liebert, Na fujarce) ; Instrument zespół (Witold Hulewicz, Perkusja) ; Katarynka Katarzynka (Bułat Okudżawa, Katarynka - Bułat Okudżawa, Katarynka) ; MUZYKA I HISTORIA: Hymn średniowiecznej Polski (Anonim, Bogurodzica - Anonim, Bogurodzica; Henryk Sienkiewicz, Krzyżacy) ; Literacki koncert muzyki ilustracyjnej (Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz) ; Doskonałość muzyki i okrucieństwo historii (Cyprian Kamil Norwid, Fortepian Szopena) ; Muzyka jako dzieje burzliwe (Jan Lechoń, Mochnacki) ; Muzyczny symbol tożsamośći Polaków (Anonim, Mazurek Dąbrowskiego - Józef Wybicki, Mazurek Dąbrowskiego) ; LITERACKI OBRAZ MUZYKA: Muzyka gwiaździstego nieba (Konstanty Ildefons Gałczyński, Wielkanoc Jana Sebastiana Bacha) ; Maestro Mozart (Bułat Okudżawa, Piosenka o Mozarcie - Bułat Okudżawa, Piosenka o Mozarcie - Bułat Okudżwawa, Piosenka o Mozarcie) ; Moja muzyka, życie moje (Ludwig van Beethoven, Missa Solemnis, op. 123 - Czesław Miłosz, Mistrz) ; Ten diabelski Paganini (Niccolo Paganini, Kaprys a-moll, op. 1 nr 24 - Maurycy Mochnacki, Paganini; Wisława Szymborska, Paganini) ; Próba rekonstrukcji obrazu Chopina (Zbigniew Herbert, Chopin na obrazie i na fotografii) ; Portret z muzyki (Włodzimierz Słobodnik, Noce odwiedziny pana Brahmsa) ; Muzyczna drabina Jakubowa (Stanisław Barańczak, Tenorzy) ; LITERACKI OBRAZ ODBIORCY: Słuchanie muzyki (Jarosław Iwaszkiewicz, Sława i chwała) ; Dźwięk jako treść (Stefan Żeromski, Promień) ; Beethovena słucham (Ludwig van Beethoven, Koncert skrzypcowy D-dur, op. 61; V Symfonia c-moll, op. 67 - Maria Dąbrowska, Dzienniki) ; DYRYGENT, ORKIESTRA, KONCERT: Dyrygent dyktator (Johann Strauss syn, Nad pięknym modrym Dunajem, op. 314 - Elias Canetti, Dyrygent) ; Przed koncertem (Juliusz Kaden-Bandrowski, Music-hall) ; Od fenomenu orkiestry do fenomenu muzyki (Czesław Miłosz, Muzyka) ; Przed koncertem i po nim (Witold Hulewicz, Cisza po muzyce) ; LITERATURA NA TEMAT ZWIĄZKÓW MUZYKI ZE SZTUKĄ: Patronka z przypadku (Wojciech Wencel, Przepis na arcydzieło) ; Skrzypek, wiatr i kostucha (Emil Zegadłowicz, Na dnie skrzypiec) ; Dźwięk, mowa i muzyka architektury (Ernest Niemczyk, Od akustyki wnętrz do ich proporcji) ; Fotografia kwintetu rodzinnego (Witold Wirpsza, Muzyka).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-96679 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2239 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i taniec : korespondencja sztuk / Alina Biała. - Częstochowa : Wydawnictwa Popularnonaukowe Sfinks, cop. 2013. - 586 s. : il. (gł. kolor.), faks., fot., ; 28 cm.
Bibliogr. s. [573]-574. Indeks.
U ŹRÓDEŁ TAŃCA: Taniec - sztuka ruchu (Paul Verlaine, O tańcu) ; Od rytmu do tańca (Elias Canetti, Rytm) ; Taneczne zachowania ludzkości (Józef Gluziński, Geneza tanecznego ruchu - ekstaza) ; Taniec - rytualna zabawa (Johan Huizing, Taniec jest czystą zabawą) ; Świat tańca (Kazimiera Iłłakowiczówna, Taniec sfer) ; Sztuka tańca (Oskar Kolber, Taniec) ; SŁOWO O TAŃCU: Stwórca tancerzy (Gunter Grass, Bogu podobny) ; I ciało, i dusza (Lukian, O tańcu) ; Isadora Odkrywca (Isadora Duncan, Ludzkie ciało jako medium) ; Elektryczne ciało (Fryderyk Schiller, Taniec) ; Feeria zmysłów (Leopold Staff, Hora Tańcząca) ; Słowo o naturze tańca (Władysław Witwicki, O naturze tańca) ; TANECZNA FILOZOFIA: Myślę, więc tańczę (Miron Białoszewski, Autoportret radosny) ; Taneczny mechanizm życia (Bolesław Leśmian, Świdryga i Midrtga) ; Taneczny hymn życia (Agnieszka Osiecka, Niech żyje bal!) ; Zaratustra - filozof tańca (Fryderyk Nietzsche, Pieśń taneczna) ; Sokrates - filozof tańczący ( Julian Tuwim, Sokrates tańczący) ; Zatańczyć pomarańczę? (Rainer Maria Rilke, XV) ; Tańczące światło (Tadeusz Miciński, Migocą złote pomarańczeů) ; Mistyczna baletnica (Cyprian Norwid, Do słynnej tancerki rosyjskiej - nieznanej zakonnicy) ; ODMIANA TAŃCA: Taniec rytualny (Aig Higo, Mord obrzędowy) ; Taniec obrzędowy (Johan Wolfgang Goethe, Faust) ; Taniec religijny (Julian Stryjkowski, Austeria) ; Taniec mistyczny (Bronisława Ostrowska, Tancerka z Kambodży) ; Taniec wojenny (Bruno Jasieński, Marsz) ; Taniec brzucha (Olga Tokarczuk, Bieguni) ; Taniec ludowy (Władysław Orkan, Komornicy, Władysław Reymont, Chłopi) ; Taniec narodowy (Cyprian Norwid, Tańce polskie) ; Taniec etniczny (Stanisław Witkiewicz, Na przełęczy) ; Taniec klasyczny (Aleksander Puszkin, Eugeniusz Oniegin) ; TYPY TAŃCA: Król menuet (Stanisław Dzikowski, W dobie menueta) ; Obyczaj kadryla (Miron Białoszewski, Szkoła tańca) ; Ceremoniał gawota (Stefan Godlewski, Gawot) ; Soplicowski polonez (Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz) ; Ognisty mazur (Teofil Lenartowicz, Mazur) ; Krakowiak klasyczny (Eliza Orzeszkowa, Nad Niemnem) ; Bajeczny oberek (Władysław Stanisław Reymont, Chłopi) ; Zawadiacki kozak (Stefan Żeromski, Przedwiośnie) ; Góralskie tańcowanie (Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Jak Janosik tańczył z cesarzową) ; Brylantowy walc (Julian Tuwim, Grande Valse Brillante) ; Nieobyczajny cake-walk (Gabriela Zapolska, Moralność pani Dulskiej) ; Nogi, nogi, nogi ľ kankan (Pierre La Mure, Moulin Rouge) ; Tango - dzieje namiętności (Bolesław Leśmian, Tango) ; STAROŻYTNOŚĆ TAŃCZĄCA: Z towarzyszeniem tańca (Lukian, O tańcu) ; Tańczący Śiwa (Marta Jakimowicz-Shah, Andrzej Jakimowicz, Śiwa tańczący) ; Japoński mit tańca (Jan August Kisielewski, Panmusaion) ; Królestwo Terpsychory (Konstanty Ildefons Gałczyński, Terpsychora) ; Wyznawcy Dionizosa ( Eurypides, Bachantki, Jan Parandowski, Zwycięski pochód Dionizosa) ; Chorea muz (Hezjod, Teogonia) ; Chorea ludzi (Homer, Iliada) ; Taniec i śmierć (Biblia, Jan Kasprowicz, Ścięcie Jana Chrzciciela) ; Z TAŃCEN PRZEZ EPOKI: Korowód śmierci (Anonim, Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią) ; Średniowiecze tańca (Wacław Berent, Żywe kamienie, Wilhelm z Morris i Jan z Meung, Powieść o róży) ; Sobótkowe pląsy (Jan Kochanowski, Pieśń świętojańska o Sobótce) ; Na mieszczańskim balu (Wiktor Gomulicki, Miecz i łokieć) ; Staropolska reduta (Jędrzej Kitowicz, O redutach) ; Walc - możnowładca romantyków (Aleksander Puszkin, Eugeniusz Oniegin) ; Anna Karenina Tańczy (Lew Tołstoj, Anna Karenina) ; Dionizos i moderniści (Edward Leszczyński, Pieśń Dionizosa) ; Na międzywojennym dancingu (Tadeusz Peiper, Dancing) ; POLSKIE TAŃCOWANIE: Tańcujemy i nie myślimy, co nastąpi potem (Kajetan Koźmian, Do tańczącego Krakowa) ; Na balu u Nowosilcowa (Adam Mickiewicz, Bal u Senatora) ; Menuet z romantycznego salonu (Mieczysław Smolarski, Menuet) ; Mazur ľ polski taniec wojenny ( Ludwik Pomian-Łubieński, Ostatni mazur, Jerzy Bralczyk, Jeszcze jeden mazur dzisiaj, choć poranek świta) ; Widmo balu (Maria Grossek Korycka, Polonez Widm) ; Polski tancerz ( Stefan Żeromski, Wierna rzeka) ; Chocholi taniec, czyli weselny korowód śmierci (Stanisław Wyspiański, Wesele) ; Tancerze Niepodległaj ( Kazimierz Wierzyński, Śpiew Dionizyjski) ; Taneczny obrachunek z międzywojenną Polską (Julian Tuwim, Bal w Operze) ; Katastroficzny walc (Czesław Miłosz, Walc) ; Korowód pijany (Jerzy Andrzejewski, Popiół i diament) ; Powojenny karnawał (Tadeusz Różewicz, Karnawał 1949 maskarada) ; Bikiniarskie boogie-woogie (Wojciech Młynarski, Fruwa twoja marynara) ; Z TAŃCEM PRZEZ ŻYCIE: Dzieci Terpsychory (Witold Wirpsza, Taniec) ; Boskie wychowanie (Platon, Prawa) ; Lekcja tańca (Artur Gliszczyński, Lekcja tańca) ; Tancerze stadionu (Bogdan Drozdowski, Pokaz gimnastyczny) ; Taniec na trapezie (Wiesława Szymborska, Akrobata) ; Miłość i taniec ( Tomasz Mann, Tonio Kröger, Wiesław Myśliński, Widnokrąg) ; Smutne tango (Edward Stachura, Tango triste) ; Powrót z balu (Marian Czuchnowski, Po balu) ; Taneczna mantra (Leonard Cohen, Tańcz mnie po miłości kres) ; Walc pogrzebowy (Jarosław Marek Rymkiewicz, Wędruj ľ landler pogrzebowy) ; CZAS TAŃCA: Karnawał ľ jarmark taneczny (Tadeusz Żeleński (Boy), Karnawał) ; Wielki bal (Stefan Żeromski, Przedwiośnie) ; Maskarada (Michał Lermontow, Maskarada, Helena Mniszek, Trędowata) ; Wir dancingu (Julian Tuwim, Dancing) ; Rytm dyskoteki ( Andrzej Korzeniowski, Disc-dżokej) ; LITERACKIE OBRAZY TANCERZY: Artyści mgnienia (Wiliam Stanley Merwin, Cors de balet) ; Femme fatale Salome (Guillaume Apollinaire, Salome) ; Tancerka wszech czasów (Zbigniew Herbert, Izydora Duncan) ; Mistrz Filar (Józef Andrzej Tesla, Taniec Filara) ; Gance Valentino (Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Valentino. Tango) ; Madonna w krynolinie (Federico Garcia Lorca, Paso) ; Kujawiak tancerz (Maria Konopnicka, Na Kujawach) ; Nauczyciel tańca (Tomasz Mann, Tonio Kröger) ; Próba definicji tancerki (Rainer Maria Rilke, XVIII) ; TANCERZE NIEZWYKLI: Taniec elfów (Johan Wolfgang Goethe, [Piosenka elfów]) ; Mgły pląsające (Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Melodia mgieł nocnych ( Nad Czarnym Stawem Gąsienicowym) ; Śnieżne baletnice (Leopold Staff, Taniec) ; Namalowana tancerka (Tadeusz Kubiak äDanse Au Moulin de la Giletteö) ; Czarci walc (Jerzy Liebert, Jurgowska Karczma) ; Noc tanecznica (Konstanty Ildefons Gałczyński, Dzikie wino) ; Tancerze z Avignon ( Krzysztof Kamil Baczyński, Sur le Pont dĺAvignon) ; LITERATURA I TANIEC ľ POWINOWACTWA: Taneczne źródła literatury (Pratinas, Fr. 1 (708)) ; Opowieści o tańcu (Yannis Ritsons, Nowy taniec) ; Słowa ruchu ľ ruch w słowach (Rainer Maria Rilke, Hiszpanka tancerka) ; Wirujące strofy ( Jarosław Iwaszkiewicz, Obertas) ; Taneczna poetyka (Miron Białoszewski, Ballada z makaty) ; Taneczna opowieść (Małgorzata Hillar, Taniec Hinduski Kumari A. Sarada) ; O tańcu mowa ľ mowa tańca (Rafał Wojaczek, Czemu nie ma tancerki) ; METAFORA TAŃCA: Baśniowa makabreska z motywem tańca (Hans Chrystian Andersen, Czerwone trzewiczki) ; Figura doskonałej miłości (Ezra Pond, Figura tańca. Na ślub w Kanie Galilejskiej) ; Przerwany taniec (Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, zagubiony tancerz) ; W korowodzie śmierci, czyli dzieje małżeństwa (August Strindberg, Taniec śmierci) ; Wdowie tango (Pablo Neruda, Wdowie tango) ; Melancholia tańca (Antoni Wałkowski, Melancholia) ; Taneczna gra z tradycją (Witold Gombrowicz, Trans-Atlantyk) ; Tango postaw (Sławomir Mrożek, Tango) ; Tan prapolski (Konstanty Ildefons Gałczyński, La danse des Polonais) ; Taniec wokół szubienicy (Zygmunt Krasiński, Nie-Boska komedia) ; Dance revolution (Aleksander Błok , taniec śmierci, Federico Garcia Lorca, Taniec śmierci) ; Rozpacz Terpsychory (Perec Mariusz, Do żydowskiej tancerki) ; Taniec myśli buntu (Marcin Świetlicki, Pogo) ; Turpizm Taneczny (Stanisław Grochowiak, Taniec) ; Jeszcze nie czas na Totentanz (Tadeusz Różewicz, Totentanz ľ wierszyk barokowy) ; Trumf maski śmierci (Edgar Allan Poe, Maska Śmierci Szkarłatnej) ; TANIEC I SZTUKA: Kształt tańca (Maria Konopnicka, Faun tańczący) ; I taniec, i muzyka (Teofilis Tilvytis, Jezioro łabędzie) ; Obraz baletu (Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Balet powojenny) ; Fotografia tancerki (Wisława Szymborska, Znieruchomienie) ; Celuloidowe flamenco (Adam Zagajewski, Flamenco) ; SŁOWNICZEK POJĘĆ ZWIĄZANYCH Z TAŃCEM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-99103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-82 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 82 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-Podr.82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-82 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej