Antczak Mariola
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Antczak Mariola
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(648)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(516)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(490)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Dickens Charles
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(398)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(384)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(353)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(330)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Balzac Honoré de
(213)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Szal Marek
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
Temat
Czytelnictwo dzieci
(4)
Czytelnictwo młodzieży
(3)
Opis bibliograficzny
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Bibliografia załącznikowa
(1)
Czytelnictwo
(1)
Młodzież
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Bibliografia załącznikowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 158)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. w jęz. ang.
Streszcz. w jęz. ang., pol. przy niektórych pracach.
Cz. I BIBLIOTEKI W UJĘCIU WSPÓŁCZESNYM: FAKTY, LICZBY I KONCEPCJE: Grażyna Lewandowicz-Nosal: Biblioteki publiczno-szkolne w Polsce. Wczoraj, dziś, jutro? ; Grażyna Walczewska-Klimczak: Typologia bibliotek szkolnych w gminach wiejskich w świetle badań własnych i Raportu o stanie bibliotek szkolnych w Polsce z 2012 r. ; Katerina Homolova: Biblioteka oczami pokoleń - znaczenie i cel biblioteki w koncepcjach dzieci i młodzieży ; Aiga Grenina: Współczesna biblioteka oczami nastolatka ; Magdalena Wójcik: Strony internetowe bibliotek szkolnych jako narzędzie wspierające rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci. Porównanie wyników badań z lat 2012 i 2014 Cz. II KULTURA CZYTELNICZA NASTOLATKÓW W ŚWIETLE BADAŃ: Zofia Zasacka: Książki na papierze i ekranie w życiu codziennym nastolatków ; Mariola Antczak: Kultura czytelnicza piątoklasistów szkół łódzkich w świetle badań własnych ; Dominik Borowski: Czytają czy nie? O preferencjach czytelniczych krakowskich nastolatków ; Literatura romantyczna dzisiaj: podaż i popyt ; Cz. III Zachęcić do czytania: o sposobach na rozbudzanie zainteresowań czytelniczych nastolatków ; Maja Chacińska: Szwedzkie i norweskie dzieci w świecie książki. Wspieranie czytelnictwa - inicjatywy państwowe i oddolne ; Dorota Grabowska: Rola bibliotek w kształtowaniu postaw czytelniczych - wybrane problemy ; Bronisława Wożniczka-Paruzel Rola multimediów w komunikacji głuchych dzieci i nastolatków oraz w ich dostępie do informacji i czytelnictwa ; Urszula Lisowska-Kożuch: „Zapraszamy na konkurs” - czyli formy pracy w bibliotece. Garść refleksji z doświadczeń własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 176)
Bibliografia, netografia przy pracach.
W OPRACOWANIU
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego oraz Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Cz. I. INSTYTUCJE W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Grażyna Lewandowicz-Nosal, „Od Dekretu do Priorytetu”. Współpraca bibliotek publicznych z bibliotekami szkolnymi w aktach prawnych z lat 1946-2015 ; Grażyna Walczewska-Klimczak, Partnerstwo bibliotek publicznych i szkolnych – z doświadczeń realizacji pilotażowego programu zakupu nowości do bibliotek publicznych w partnerstwie ze szkolnymi (Priorytet 2/2014) ; Oliwia Brzeźniak, Centrum Literatury Dziecięcej – wiedza użyta w praktyce, czyli zgodnie z naszym hasłem „Chcemy służyć tym, którzy służą dzieciom” ; Agnieszka Fluda-Krokos, „Amor artis, amor libris” – Biennale Ekslibrisu Dzieci i Młodzieży w Żarach jako przykład krzewienia miłości do książek ; Karolina Kołodziej, Bardzo Mała Literacka – spotkania czytelnicze dla dzieci w Teatrze Nowym w Łodzi. Kilka uwag praktyka ; Paweł Braun, Aranżacja wnętrza biblioteki pod kątem wykorzystania do działań kulturalnych i oświatowych w środowisku dzieci i młodzieży ; Barbara Firla, Aalto Hubs jako przykład efektywnego wykorzystania przestrzeni w bibliotece uniwersyteckiej ; Cz. II. PUBLIKACJE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYCH BADANIACH: Justyna Habiak, Bogumiła Staniów, Książki o tematyce kulinarnej dla dzieci w Polsce w latach 1989-2015. Analiza repertuaru wydawniczego ; Agnieszka Wandel, Współczesne encyklopedie dla dzieci i młodzieży – analiza księgoznawcza (1990-2015) ; Anna Maria Krajewska, Polskie antykomunistyczne podziemie niepodległościowe (Żołnierze Wyklęci) we współczesnych publikacjach dla młodego czytelnika ; Katarzyna Żyrek, Wizerunki bibliotek i bibliotekarzy w literaturze młodzieżowej: charakterystyka na wybranych przykładach ; Magdalena Ostrowska, Młodzieżowe trendy czytelnicze – od „Harry’ego Pottera” po „Igrzyska Śmierci”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105926 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 160)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. w jęz. ang.
Streszcz. w jęz. pol. i ang. przy pracach.
Część I. DZIECIĘCE PRZESTRZENIE LITERATURY: Hanna Dymel-Trzebiatowska Dla dzieci czy dla dorosłych? O dwuadresowości w literaturze dziecięcej na przykładzie książek o Muminkach Tove Jansson ; Girgin R. Günseli et al. Tale Packet ; Alicja Mazan-Mazurkiewicz „Najstraszliwszy smok na tej ziemi”. O samoświadomości czytelniczej dziecka, podpatrywanej przez pośrednika lektury ; Murat Sayim Pasja czytania u dziecka i jego konsekwencje w Betonowym ogrodzie Iana Miewana ; Lidia Urbańczyk Straszyć nie jest łatwo - horror(ki) dla dzieci ; Część II. WSPIERANIE CZYTELNICTWA NAJMŁODSZYCH: Sylwia Borowik Muzeum jako przestrzeń kształtowania kultury czytelniczej młodego odbiorcy (na przykładzie doświadczeń Muzeum w Chorzowie) ; Janina Karoń Czytanie jako aktywność szkolnie skażona - rozwijanie czytelnictwa przez podnoszenie sprawności czytania ; Wanda Matras-Mastalerz Potencjał edukacyjny, socjalizacyjny, wychowawczy i terapeutyczny książki dziecięcej ; Agata Walczak-Niewiadomska Poczytaj mi Tato!, czyli o roli ojca w edukacji czytelniczej dziecka ; Michał Zając Darmowa książka dla nowo narodzonego dziecka: jeden pomysł - wiele realizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103112 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 177.)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego oraz Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105925 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-02 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 99)
Bibliogr. s. 111-[113].
Druga s. tyt. w jęz. ang.
I. INFORMACJE OGÓLNE, II. TABLICE ZBIORCZE: 1. Dokumenty piśmiennicze; 2. Dokumenty elektroniczne; 3. Dokumenty audiowizualne (oglądowo-słuchowe); 4. Dokumenty wizualne (oglądowe); 5. Dokumenty audialne (dźwiękowe); 6. Dokumenty graficzne; 7. Dokumenty kartograficzne; 8. Dokumenty ikonograficzne, III. TABLICE UZUPEŁNIAJĄCE: 1. Powołania w tekście a wykazy przypisów; 2. Przypisy, powołania; 3. Bibliografia załącznikowa w różnych układach, IV. MATERIAŁY POMOCNICZE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-01 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92996 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 99)
Na 4 s. okł. błędny ISBN.
Dysk optyczny zawiera tablice szczegółowe uzupełniające publikację.
Bibliogr. s. 111-[113]. Indeks.
Druga s. tyt. w jęz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 163)
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. ang. Spis treści równol. pol., ang.
Streszcz. w jęz. ang., pol. przy pracach.
Spis treści równol. w jęz. pol., ang.
Tyt. równol.: In the circle of children's and teenagers' reading culture.
CZ. I DZIECI I MŁODZIEŻ W ŚWIECIE CYFROWYM: Będę pisać o książkach... : książkowa blogosfera i jej młodzi twórcy ; E-book 2.0. : książka w rzeczywistości sieci drugiej generacji i mobilnych technologii ; Inne czytanie i dziecięca literatura (roz)grywalna : od gamebooków do książek rzeczywistości rozszerzonej ; Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej czy Kawiarenka Internetowa w szkole? ; CZ. II DZIECI I MŁODZIEŻ W ŚWIECIE CZASOPISM: Prasa dla młodzieży w Polsce po 1989 roku : zarys problematyki ; Zmiany w języku czasopism dla dzieci i młodzieży jako jeden z czynników wpływających na poziom czytelnictwa prasy skierowanej do młodych odbiorców : (na przykładzie "My Little Pony" i "MLP. Equestria Girls") ; CZ. III DZIAŁALNOŚĆ INSTYTUCJONALNA NA RZECZ KULTURY CZYTELNICZEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Centrum Literatury Dziecięcej : aby służyć tym, którzy służą dzieciom ; "Ładne Halo" : łódzkie wydawnictwo niespodzianek ; Rola biblioteki szkolnej w rozwijaniu kompetencji czytelniczych uczniów niesłyszących ; CZ. IV. KULTURA CZYTELNICZA DZIECI I MŁODZIEŻY W UJĘCIU MIĘDZYNARODOWYM: Panorama czytelnictwa młodzieży francuskiej w epoce cyfrowej. Dobre praktyki w zakresie rozwoju kompetencji czytelniczych w Bułgarii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103120 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej