Żaglewski Tomasz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1652)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Żaglewski Tomasz
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(665)
Doyle Arthur Conan
(647)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(517)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(507)
Cartland Barbara
(491)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(466)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(464)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(444)
Dickens Charles
(443)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Verne Jules
(400)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(399)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(359)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(341)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(302)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(248)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Conrad Joseph
(237)
Montgomery Lucy Maud
(237)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Stevenson Robert Louis
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(214)
Balzac Honoré de
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kipling Rudyard
(212)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Szal Marek
(211)
Voltz William
(211)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Superbohaterowie
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Batman (postać fikcyjna)
(1)
Film
(1)
Komiks
(1)
Kultura masowa
(1)
Superman (postać fikcyjna)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 323-337. Indeks.
Pomiędzy komiksem filmowym a filmem komiksowym - wstępna charakterystyka współczesnego kina komiksowego ; Części większego uniwersum - o znaczeniu i charakterystyce komiksowo-filmowych wszechświatów ; Nietoperze i wampiry - od złotej do srebrnej ery filmu komiksowego ; Teoria Wielkiego Wybuchu - pierwsze uniwersa komiksowo-filmowe z przełomu wieków ; "Skąd ta powaga?" Kino komiksowe według Christophera Nolana ; Wszystko jest połączone. Kinowe uniwersum Marvela ; Realizm czy rewizjonizm? O samozwrotnych i wymarłych uniwersach komiksowo-filmowych ; Zamiast zakończenia, czyli polemika ze Stevenem Spielbergiem.
Rok 2000 wyznaczył symboliczny początek współczesnego nurtu filmu komiksowego. Popularność oraz liczba kinowych przygód superherosów systematycznie rośnie, a wraz z nią zainteresowanie stale poszerzającej się grupy fanów. Co jest przyczyną ogromnego sukcesu filmowych produkcji, które jeszcze pod koniec XX wieku uchodziły za synonim złego smaku? ; Dlaczego Kinowe Uniwersum Marvela stało się tak wielkim fenomenem kulturowym? ; Jak hollywoodzkim twórcom udaje się odtworzyć bogatą sieć personalno-fabularnych zależności, które cechują komiksowe epopeje? ; Na te i wiele innych pytań odpowiada Tomasz Żaglewski, kulturoznawca i teoretyk komiksu. Książka stanowi pionierską w polskim piśmiennictwie naukowym próbę omówienia współczesnego filmu komiksowego. Wyposaża czytelników w narzędzia badawcze przydatne do analizy fikcyjnych uniwersów i jest oryginalną propozycją spojrzenia na procesy zachodzące w obszarze filmowej popkultury. Autor bada źródła i charakterystykę superbohaterskich opowieści, które zdominowały popularne media na długie lata. Opisuje rozwój filmowych i komiksowych fabuł, sposób kreacji postaci, strategie rynkowe wytwórni, oczekiwania i raakcje fanów. [PWN, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105303 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [289]-299. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Wstęp. Superbohaterowie jako (anty)kultura ; R. I. O kulturoznawczo-medioznawczym projekcie superhero studiem: 1. Superbohaterowie jako (super)problem badawczy ; 2. Od supernarracji do supermedium ; 3. Superkultura – między tradycyjnym mitem a współczesnym folklorem ; R. II. O pochodzeniu herosów. Źródła współczesnej superkultury: 1. Protoherosi jako narracje (super)kulturotwórcze ; 2. Cień superbohatera w literaturze groszowej i pulpowej ; 3. Superbohaterski komiks amerykański – geneza (super)narracji ; R. III. Prawda, sprawiedliwość i amerykański sposób życia. O procesie kształtowania kanonu w obrębie supermedium Supermana: 1. Superman pomiędzy mediami ; 2. „Uwierzysz, że człowiek potrafi latać!”. Filmowy Superman Richarda Donnera ; 3. Seriale Lois and Clark oraz Smallville jako filary kanonu Supermana ; R. IV. Urozmaicona batrozrywka na zróżnicowanych batkanałach. Postać Batmana jako obszar ekspansji konkurencyjnych ścieżek supernarracji: 1. Batman – ścieżka kampowa ; 2. Batman – ścieżka Tima Burtona ; 3. Batman – ścieżka dark deco ; 4. Batman – ścieżka Lego ; 5. Batman – ścieżka ludonarracyjna ; R. V. Od amerykańskiego monomitu do transkulturowego multimitu. Lokalne warianty globalnej superkultury: 1. Kompleks Kapitana Ameryki ; 2. Adaptacje, translokacje i transkreacje superbohaterów ; Zakończenie. W stronę dalszej superheroizacji kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109419 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej