Nowak Anna (1953- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1676)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Nowak Anna (1953- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(787)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(641)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(598)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(518)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(503)
Cartland Barbara
(494)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(462)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(460)
Christie Agatha (1890-1976)
(443)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(442)
Popławska Anna (filolog)
(441)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(400)
Roberts Nora (1950- )
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(375)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(343)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(299)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(280)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(242)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(235)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
May Karol
(232)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Szulc Andrzej
(214)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szal Marek
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Mazurek (utwór muzyczny)
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, dyskografia na stronach 260-[274]. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Streszczenie w języku angielskim.
Rozdział I. ŹRÓDŁA DWUDZIESTOWIECZNEGO MAZURKA FORTEPIANOWEGO: Proces modelowania gatunku — geneza rytmów mazurkowych ; Mazurek przed Chopinem — między funkcyjnością a autonomią ; Mazurek Chopinowski — paradygmat gatunku ; Mazurek pochopinowski — idealizacja wzorca. Rozdział II. MAZUREK FORTEPIANOWY W XX WIEKU. RECEPCJA GATUNKU: W kręgu tradycji postromantycznej. Lata 1900–1920 ; W poszukiwaniu nowej brzmieniowości. Lata 1920–1945 ; Asymilowanie nowych środków wyrazu. Lata 1945–2000. Rozdział III. TWÓRCY MAZURKÓW FORTEPIANOWYCH: Epigoni romantyzmu ; Karol Szymanowski — twórca nowego idiomu brzmieniowego ; Aleksander Tansman — paryski neoklasyk ; Roman Maciejewski — niepokorny kontynuator ; Witold Friemann — sukcesor romantycznej tradycji ; Bogusław Schaeffer — modernista poszukujący ; Henryk Mikołaj Górecki — nowy interpretator dziewiętnastowiecznej tradycji ; W nurcie nowej tradycji. Rozdział IV. RECEPCJA CHOPINA: Elementy stylu i dzieł Chopina ; Tonalność i harmonika ; Melodyka ; Toposy ; Intonacje mazurkowe ; Reminiscencje i aluzje ; Cytaty ; Rytmika ; Składnia i forma ; Idiomy stylistyczne i idee kierunkowe ; Idiomy stylistyczne ; Idee kierunkowe ; Strategie dziedziczenia ; Naśladowanie idiomu Chopinowskiego ; Integrowanie elementów Chopinowskiego idiomu ; Dialog z tradycją Chopinowską ; Wartości, znaczenia, funkcje. Rozdział V. DWUDZIESTOWIECZNA POETYKA GATUNKU: Środki tonalno-harmoniczne ; Formuły melodyczne ; Wzorce rytmiczne ; Zasady kształtowania i idee formalne ; Gatunkowe konotacje ; Mazurek jako „forma symboliczna”. Aneks I. Polskie mazurki fortepianowe 1900–2000. Aneks II. Mazurki na fortepian — dyskografia. Aneks III. Mazurki na fortepian Jacka Rabińskiego. Źródła melodii ludowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3734 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej