Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(94)
Forma i typ
Książki
(92)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Nuty
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(101)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(43)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(60)
Autor
Kaziński Maciej (1967-2018)
(4)
Lissa Zofia (1908-1980)
(4)
Polony Leszek (1946- )
(4)
Bielawski Ludwik (1929- )
(3)
Czekanowska Anna (1929- )
(3)
Poniatowska Irena (1933- )
(3)
Skowron Zbigniew
(3)
Chęćka-Gotkowicz Anna (1975- )
(2)
Cox Christoph (1965- )
(2)
Dyka Lucjan (1976- )
(2)
Gołąb Maciej (1952- )
(2)
Głowiński Michał (1934- )
(2)
Jarociński Stefan (1912-1980)
(2)
Karolyi Otto
(2)
Kutyła Julian (1979- )
(2)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(2)
Rudziński Witold (1913-2004)
(2)
Schaeffer Bogusław (1929-2019)
(2)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(2)
Skarbowski Jerzy
(2)
Tomaszewski Mieczysław
(2)
Tomaszewski Mieczysław (1921- )
(2)
Warner Daniel (1954- )
(2)
Alaverdy Melissa
(1)
Baranowski Tomasz
(1)
Barenboim Daniel (1942- )
(1)
Bratkowski Tadeusz (1958- )
(1)
Bristiger Michał (1921- )
(1)
Cardine Eugène (1905-1988)
(1)
Cassiodorus Flavius Magnus Aurelius (ca 490-ca 583)
(1)
Cieślikowska Teresa (1926- )
(1)
Czajka Magdalena
(1)
Day Holly
(1)
Dreyer Regina
(1)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(1)
Dziębowska Elżbieta (1929- )
(1)
Einstein Alfred (1880-1952)
(1)
Fearn Laura
(1)
Feicht Hieronim (1894-1967)
(1)
Galante Luigi
(1)
Gaudentius
(1)
Grajter Małgorzata
(1)
Granat-Janki Anna
(1)
Guczalski Krzysztof
(1)
Harnoncourt Nikolaus (1929- )
(1)
Hejmej Andrzej (1970- )
(1)
Helman Alicja (1935-2021)
(1)
Hermann Matthias (1960- )
(1)
Husmann Heinrich (1908-1983)
(1)
Jarocińska Michalina
(1)
Kandulski Witold
(1)
Khan Aziz
(1)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(1)
Kopiński Kazimierz
(1)
Kowalska Halina
(1)
Krukowski Stanisław
(1)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(1)
Landels John G. (1926- )
(1)
Landels John Gray (1926- )
(1)
Lang Lang (1982- )
(1)
Laskowski Aleksander (dziennikarz)
(1)
Lasocki Józef Karol (1907-1996)
(1)
Lemke Martin
(1)
Lindstedt Iwona
(1)
Machnik Marcin
(1)
Maciejewicz Dorota
(1)
Maciejewska Anna
(1)
Marchwiński Jerzy (1935- )
(1)
Marczak Katarzyna
(1)
Nejgauz Genrih Gustavovič (1888-1964)
(1)
Neuhaus Henryk (1888-1964)
(1)
O'Brien Eileen (1970- )
(1)
Paja-Stach Jadwiga (1949-2011)
(1)
Palmer Cedric King
(1)
Pilhofer Michael
(1)
Pociej Bohdan (1933-2011)
(1)
Podhajski Marek (1938- )
(1)
Podlipniak Piotr
(1)
Pytlak Andrzej
(1)
Sacher Wiesława Aleksandra
(1)
Said Edward W. (1935-2003)
(1)
Scruton Roger (1944-2020)
(1)
Sebastian z Felsztyna
(1)
Serocki Kazimierz (1922-1981)
(1)
Siciarek Michał
(1)
Sikorski Kazimierz
(1)
Siskind Jeremy
(1)
Strawinski Igor (1882-1971)
(1)
Szałasek Filip (1986- )
(1)
Szweykowski Zygmunt Marian
(1)
Sławiński Janusz (1934-2014)
(1)
Taube Artur (1894-1979)
(1)
Taylor Eric
(1)
Terefenko Dariusz (1968- )
(1)
West Martin Litchfield (1937- )
(1)
Wierszyłowski Jan
(1)
Wierzbicka Ewa (tłumacz)
(1)
Witkowska-Zaremba Elżbieta
(1)
Zabłocki Jerzy
(1)
Zabża Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(5)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
201-300
(1)
Kraj wydania
Polska
(60)
Stany Zjednoczone
(4)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(56)
angielski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Studenci
(2)
Szkoły muzyczne II stopnia
(2)
Dzieci
(1)
Muzycy
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Szkoły muzyczne I stopnia
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Temat
Teoria muzyki
(76)
Muzyka
(43)
Muzyka polska
(16)
Estetyka
(5)
Literatura
(5)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(4)
Instrumenty muzyczne
(4)
Krytyka muzyczna
(4)
Lutosławski, Witold (1913-1994)
(4)
Muzyka fortepianowa
(4)
Technika kompozytorska
(4)
Dźwięk
(3)
Film
(3)
Kontrapunkt
(3)
Muzykologia
(3)
Czas
(2)
Dyrygentura
(2)
Intertekstualność
(2)
Jazz
(2)
Muzyka europejska
(2)
Muzyka instrumentalna
(2)
Muzyka współczesna
(2)
Narracja
(2)
Notacja muzyczna
(2)
Opera
(2)
Oratorium (muz.)
(2)
Pisarze francuscy
(2)
Poetyka
(2)
Rolland, Romain (1866-1944)
(2)
Romantyzm
(2)
Semiotyka
(2)
Sonata
(2)
Sztuka
(2)
Takt i metrum
(2)
Tempo
(2)
Wagner, Richard (1813-1883)
(2)
Zespoły muzyczne
(2)
Śpiewy liturgiczne
(2)
Akompaniament
(1)
Althusser, Louis (1918-1990)
(1)
Aretino, Pietro (1492-1556)
(1)
Audycje radiowe
(1)
Barańczak, Stanisław (1946-2014)
(1)
Barenboim, Daniel (1942- )
(1)
Barwy
(1)
Beethoven, Ludwig van (1770-1827)
(1)
Berlioz, Hector (1803-1869)
(1)
Biografie
(1)
Brahms, Jan (1833-1897)
(1)
Brahms, Johannes (1833-1897)
(1)
Bruckner, Anton (1824-1896)
(1)
Buczkowski, Leopold (1905-1989)
(1)
Cassiodorus, Flavius Magnus Aurelius (ca 490-ca 583)
(1)
Celan, Paul (1920-1970)
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849). Mazurek e-moll
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849). Sonata b-moll
(1)
Chorał gregoriański
(1)
Dodekafonia
(1)
Dramat polski
(1)
Dyrygenci
(1)
Eisenstein, Siergiej Michajłowicz (1899-1948)
(1)
Ekspresjonizm
(1)
Etnomuzykologia
(1)
Filozofia
(1)
Forma
(1)
Forma sonatowa
(1)
Formy i gatunki muzyczne
(1)
Fortepian
(1)
Fuga
(1)
Fuga (utwór muzyczny)
(1)
Gaudentius
(1)
Hindemith, Paul (1895-1963)
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Janiewicz, Feliks (1762-1848)
(1)
Język
(1)
Kody
(1)
Kolaż
(1)
Komiksy
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kozłowski, Józef (1905-1991)
(1)
Krytyka artystyczna włoska
(1)
Langer, Susanne Katherina Knauth (1895-1985)
(1)
Lissa, Zofia (1908-1980)
(1)
Liszt, Ferenc (1811-1886)
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Marksizm-leninizm
(1)
Mendelssohn-Bartholdy, Felix (1809-1847)
(1)
Minimalizm muzyczny
(1)
Mochnacki, Maurycy (1803-1834)
(1)
Msza (muz.)
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Muzyka ludowa
(1)
Muzyka ludowa polska
(1)
Muzyka pasyjna
(1)
Muzyka polifoniczna
(1)
Temat: dzieło
Eisagogi armoniki
(1)
Hérodiade de Stéphane Mallarmé
(1)
Judasz z Kariothu
(1)
Muzyka w dziele literackim
(1)
Podróż zimowa : wiersze do muzyki Franza Schuberta
(1)
Preludio e fughe
(1)
Todesfuge
(1)
Temat: czas
1901-
(11)
1801-
(6)
1601-
(4)
1701-
(3)
101-
(2)
1501-
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1945-
(2)
1301-
(1)
1401-
(1)
2001-0
(1)
501-600
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Antologia
(2)
Literatura
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Publicystyka
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Biografie
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Esej
(1)
Etiudy i ćwiczenia
(1)
Jazz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół muzycznych
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Podręcznik dla szkół podstawowych
(1)
Słownik grecko-polski
(1)
Traktat
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(12)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(5)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
94 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lutosławski i jego styl muzyczny / Jadwiga Paja-Stach. - Kraków : "Musica Iagellonica", 1997. - 222, [2] s., [12] s. tabl. : 1 faks., fot., nuty, portr., rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 172-200.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1498, Wyp.Muz.Księg 1605 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Teoria i estetyka awangardy muzycznej.
Bibliogr. s. [197]-206. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet Warszawski. Instytut Muzykologii.
Streszcz. ang.
1. Awangarda muzyczna - zarys problematyki ; 2. Dzieło muzyczne i jego kreacja w indeterministycznej koncepcji Johna Cage'a ; 3. Strukturalna koncepcja uniwersum dźwiękowego Pierre'a Bouleza i jej aspekty estetyczne ; 4. Model dzieła, twórczości i odbioru muzyki w ujęciu Karlheinza Stockhausena.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2439 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Etnomuzykologia współczesna : refleksje metodologiczne / Anna Czekanowska. - Bydgoszcz : Pomorze, 1987. - 212, [4] s. : nuty, wykr. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-65807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53176 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monumenta Musicae in Polonia : Bibliotheca Antiqua ; 5)
Streszcz. ang., pol.
Tekst łac.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terytoria Muzyki)
Na grzb. nazwy aut.
Bibliogr. s. 519-[534]. Indeks.
Dyskografia s. 511-[517].
Cz. 1. T E O R I E: I. MUZYKA I JEJ INNI: SZUM, DŹWIĘK, CISZA: Wprowadzenie, 1. Szum i polityka / Jacques Attali, 2. Sztuka hałasów: Manifest Futurystyczny / Luigi Russolo, 3. Dźwięk, szum, Varese, Boulez / Morton Feldman, 4. Wyzwolenie dźwięku / Edgar Varese, 5. Rozkosze szumu / Henry Cowell, 6. Przyszłość muzyki: credo / John Cage, 7. Muzyka środowiska / R. Murray Schafer, 8. Nasłuchując ciszy: uwagi o życiu słuchowym / Mark Slouka, 9. Kocia muzyka, futuryzm i postpunkowe industrialne zespoły noise'owe / Mary Russo i Daniel Warner, 10. Noise / Simon Reynolds. II. SPOSOBY SŁUCHANIA: Wprowadzenie, 11. Przestrzeń wizualna i akustyczna / Marshall MCLuhan, 12. Polityka słyszenia / Hanns Eisler, Theodor W. Adorno, 13. Akuzmatyka / Pierre Schaeffer, 14. Słuchanie dogłębne i otaczająca nas materia dźwiękowa / Francisco López, 15. Odpowiednie sposoby słuchania / Ola Stockfelt, 16. Ambient / Brian Eno, 17. Spacer słuchowy / Iain Chambers, 18. Kilka obserwacji dźwiękowych / Pauline Oliveros, 19. Skomponuj siebie / J. K. Randall. III. MUZYKA W DOBIE (RE)PRODUKCJI ELEKTRONICZNEJ: Wprowadzenie, 20. Perspektywy nagrań / Glenn Gould, 21. Studio jako narzędzie kompozytorskie / Brian Eno, 22. Ulepszone przez pożyczającego: etyka muzycznego długu / John Oswald, 23. Plądrofonia / Chris Cutler, 24. System operacyjny do przekształcenia rzeczywistości dźwiękowej / Kodwo Eshun; Cz. 2. P R A K T Y K I: IV. DZIEŁO OTWARTE: Wprowadzenie, 25. Poetyka dzieła otwartego / Umberto Eco, 26. Kompozycja jako proces: niezdeterminowanie / John Cage, 27. Wizualne dźwięki: o partyturach graficznych / Christoph Cox, 28. Przemiany i osiągnięcia estetyki radykalnej / Earle Brown, 29. Utwory gry / John Zorn, 30. Wprowadzenie do katalogu dzieł / Anthony Braxton. V. MUZYKA EKSPERYMENTALNA: Wprowadzenie, 31. W stronę (definicji) muzyki eksperymentalnej / Michael Nyman, 32. Wstęp do "Tematów i wariacji" / John Cage, 33. Generowanie i organizowanie różnorodności w sztukach / Brian Eno, 34. Scratch Orchestra: projekt statutu / Cornelius Cardew, 35. Gra generacji. Muzyka eksperymentalna i kultura cyfrowa / David Toop. VI. MUZYKA IMPROWIZOWANA: Wprowadzenie, 36. Change of the Century / Ornette Coleman, 37. Swobodna improwizacja / Derek Bailey, 38. Kameralne eksplozje: nihilistyczna teoria improwizacji / Frederic Rzewski, 39. Muzyka improwizowana po 1950 roku: perspektywa afrologiczna i eurologiczna / George E. Lewis. VII. MINIMALIZM: Wprowadzenie, 40. Rap, minimalizm i struktury czasowe w muzyce końca XX wieku / Susan McClary, 41. Niewdzięczne zadanie zdefiniowania minimalizmu / Kyle Gann, 42. Muzyka jako stopniowy proces / Steve Reich, 43. Podstawowe idee minimalizmu / Wim Mertens, 44. Youngofobia: o "Four Violins" (Tony Conrad, skrzypce; nagranie z 19 grudnia 1964 roku) / Tony Conrad, 45. Cyfrowa dyscyplina: minimalizm w muzyce house i techno / Philip Sherbourne. VIII. KULTURA DIDŻEJSKA: Wprowadzenie, 46. Twórczość - odtwórczość: potencjalność gramofonu / Lászlo Moholy-Nagy, 47. Niewidzialne pokolenie / William S. Burroughs, 48. Płyta, kompakt, analogowe, cyfrowe / Christian Marclay, Yasunao Tone, 49. Algorytmy: wymazywanie i sztuka pamięci / Paul D. Miller, 50. O dubie / David Toop, 51. Postrock / Simon Reynolds. IX. MUZYKA ELEKTRONICZNA I ELECTRONICA: Wprowadzenie, 52. Uwagi wstępne do programu dzieł stworzonych w Columbia-Princeton Electronic Music Center / Jacques Barzun, 53. Muzyka elektroniczna i instrumentalna / Karlheinz Stockhausen, 54. Stockhausen kontra "technokraci" / Karlheinz Stockhausen [i in.], 55. Przełomowe beaty: rytm i estetyka współczesnej muzyki elektronicznej / Ben Neill, 56. Estetyka błędu: "postcyfrowe" tendencje we współczesnej muzyce komputerowej / Kim Cascone; Kalendarium; Najważniejsze terminy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-78 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyka jest ważna / Roger Scruton ; [tłumaczenie: dr Katarzyna Marczak]. - Kraków : Fundacja inCanto, 2020. - 287, [1] strona : fotografie, ilustracje, nuty ; 23 cm.
Tytuł oryginału: "Music as an art" 2018.
Bibliografia na stronach 251-255. Indeks.
Muzyka jest ważna” to przygotowana w konsultacji z Rogerem Scrutonem publikacja, zawierająca tłumaczenia większości esejów z jego książki „Music as an Art” (Bloomsbury, 2018) oraz uzupełniona tłumaczeniami kilku dodatkowych esejów autora, publikowanych wcześniej na stronie Future Symphony Institute. Książka ta to zbiór esejów poświęconych zagadnieniom muzyki w klasycznym jej rozumieniu. Muzyka jest ważna, bo na jej to właśnie podstawie Roger Scruton dokonuje dogłębnej analizy kultury europejskiej – bogactwa jej przeszłości, trudów teraźniejszości oraz możliwego braku jej przyszłości. [Fundacja inCanto, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Ksieg 3465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarys nauki o muzyce / Zofia Lissa. - Wydanie 4 nowe. - Kraków : Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1966. - 340 stron : fotografie, ilustracje, nuty, errata ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-26615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyt Naukowy / Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Monografie ; nr 2)
W serii gł.: nr 66.
Bibliogr. s. 206-210, bibliogr. podm. i przedm. A. Tansmana s. 194-205. Indeksy.
Streszcz. fr.
Zagadnienia metodologiczne: 1. Sytuacja badawcza ; 2. Cele, założenia i charakter pracy ; 3. Metody analizy. II. Gatunki i formy w muzyce Tansmana: 1. Przemiany języka muzycznego w XX wieku a neoklasyczna forma dzieła ; 2. Kształtowanie się formy w utworach Tansmana do 1941 roku: Typowe gatunki i formy ; Charakterystyka języka muzycznego Tansmana ; 3. Swoiste cech formy muzycznej Tansmana po 1941 roku: Nowe elementy języka muzycznego (Akord Tansmanowski. Klastery. Sonorystyka muzyczna - brzmienia homogeniczne i poligeniczne. Artykulacja) ; Zmiany w budowie cyklu i w sposobie kształtowania formy ; Forma a ekspresja. III. Tradycja i nowoczesność w muzyce Tansmana: 1. Powrót do baroku ; 2. Dziedzictwo klasycyzmu ; 3. A jednak romantyzm ; 4. Polska tradycja muzyczna ; 5. Muzyka żydowska ; 6. Le tour du monde ; 7. Jazz ; 8. Hommages kompozytorom XX wieku. IV. Poglądy estetyczne Tansmana a jego stosunek do formy dzieła. V. Twórczość Tansmana w świetle przemian stylistycznych w muzyce europejskiej XX wieku. Aneks: Aleksander Tansman - szkic biograficzny ; Katalog utworów instrumentalnych Aleksandra Tansmana ; Bibliografia osobowa Aleksandra Tansmana.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginał: "Jazz theory: from basic to advanced study" 2014.
Bibliografia. Indeks.
"Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego" to innowacyjny podręcznik napisany z myślą o studentach jazzu, absolwentach studiów jazzowych oraz o poszerzającym się gronie studentów muzyki klasycznej zainteresowanych improwizacją jazzową. Poprzez połączenie teorii, improwizacji, kształcenia słuchu oraz ćwiczeń harmonicznych w jedną logiczną całość, niniejsza publikacja umożliwi czytelnikowi efektywne przyswojenie i zrozumienie zagadnień teoretycznych poruszanych w tym podręczniku. Ze względu na kompleksowy charakter przedstawionego materiału Teoria jazzu nadaje się do użytku w szkołach muzycznych I i II stopnia, na uczelniach pedagogicznych i muzycznych w ramach zajęć z teorii jazzu, kształcenia słuchu, improwizacji, harmonii, literatury jazzowej lub kompozycji jazzowej. Publikacja ta może być również wykorzystywana przez muzyków kształcących się samodzielnie. Każda z trzech części (podstawowa, średnio zaawansowana i zaawansowana) została napisana z myślą o poziomie wiedzy czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ars musica w krakowskich traktatach muzycznych XVI wieku / Elżbieta Witkowska-Zaremba. - Kraków : Polskie Wydaw. Muzyczne, [1986]. - 292, [2] s., [16] s. tabl. : faks., il., nuty ; 23 cm.
(Muzyka Polska w Dokumentacjach i Interpretacjach : ludzie, dzieła, sprawy)
Indeksy
Teksty źródłowe łac.
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-63160 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Numer katalogowy: PWM 20 945.
Indeks.
Tekst częściowo także w języku niemieckim, jeden wykład także w języku francuskim.
W pierwszej części publikacji zaprezentowane zostały wypowiedzi Kazimierza Serockiego, z których możemy dowiedzieć się, co sądził o kondycji muzyki polskiej w XX wieku, dlaczego uważał, że spory między muzykologami i krytykami muzycznymi a kompozytorami są bardzo szkodliwe dla polskiego życia muzycznego. W części drugiej, zatytułowanej O własnej twórczości, zostały zamieszczone teksty oparte na wykładach, które kompozytor wygłosił w Musik-Akademie Basel w 1976 roku. Są to wnikliwe analizy najważniejszych aspektów muzyki najnowszej, współczesnej Serockiemu, w niepowtarzalnym, autorskim ujęciu tego kompozytora. W części trzeciej znalazły się zapiski z przemyśleniami Serockiego nad muzyką filmową, znajdującą się w kręgu jego zainteresowań kompozytorskich. A na zakończenie zamieszczono jako ciekawostkę krótką notatkę Kazimierza Serockiego, który w kilku punktach przedstawił specyfikę sali koncertowej „dla muzyki elektronowej i nietypowych ustawień zespołów”. [https://pwm.com.pl/pl/sklep/publikacja/kazimierz-serocki-wyklady-wypowiedzi-zapiski,kazimierz-serocki,25495,ksiegarnia.htm, dostęp 31.10.2022]
O MUZYCE POLSKIEJ: Rozwój polskiej twórczości muzycznej w pierwszej połowie XX wieku ; Polska twórczość muzyczna w XX wieku ; Muzyka współczesna w Polsce ; Muzyka polska dzisiaj. O WŁASNEJ TWÓRCZOŚCI: Autoportret kompozytora ; [Wprowadzenie do kursu kompozytorskiego] ; Szansa formy otwartej (wykład) ; Szansa formy otwartej (analizy) ; Barwy dźwiękowe jako materiał kompozycyjny (wykład) ; Barwy dźwiękowe jako materiał kompozycyjny (analizy) I ; Barwy dźwiękowe jako materiał kompozycyjny (analizy) II ; Problematyka notacji i wykonania współczesnej partytury I (notacja) ; Problematyka notacji i wykonania współczesnej partytury II (wykonanie). VARIA: [Rola muzyki w filmie] Wystąpienie na Zjeździe Filmowców w Wiśle (1949) ; Wystąpienie na Naradzie Filmowej Plenum Stowarzyszenia Polskich Artystów Teatru i Filmu (1954) ; Wystąpienie na Walnym Zjeździe ZKP (1955) ; Wystąpienie na Walnym Zjeździe ZKP (1969) ; Sala koncertowa dla muzyki elektronowej i nietypowych ustawień zespołów. REPRODUKCJE WYBRANYCH STRON Z RĘKOPISÓW WYKŁADÓW KAZIMIERZA SEROCKIEGO.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chromatyka i tonalność w muzyce Chopina / Maciej Gołąb. - Warszawa : PWM, 1991 . - 201, [3] s. nut ; 23 cm.
Wydanie sponsorowała Międzynarodowa Fundacja im. Fryderyka Chopina
Bibliogr. s.189-194. - Indeks.
Dla potrzeb przewodu habilitacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44474 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 177, Wyp.Muz.Księg 589 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49615 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia muzyki / Jan Wierszyłowski. - Wyd. 2 rozsz. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1979. - 380, [3] s. : nuty, rys., tab., wykr. ; 20 cm.
Indeksy
W metryce mylnie: Wyd. 1
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53931 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tzw. seria Plus Minus Nieskończoność.
Na s. red. data: cop. 2008.
1. Gdzie jest twój dom. - Próba orkiestry. - Warsztaty weimarskie. - Tożsamość narodowa i interpretacja muzyki. - Świat globalny i lokalny. - Przesłuchanie u Wilhelma Furtwänglera 2. Niepowtarzalność koncertu. - Efemeryczność dźwięku. - Partytura oraz tekst literacki jako absolut. - Psychologia tonalności. - Kompozytorzy, pisarze i społeczeństwo. - Sztuka i cenzura. - Najważniejsze są szczegóły. - Wyczucie czasu i porozumienie pokojowe z Oslo 3. Sztuka, polityka i instytcje społeczne. - O autorytetach. - Styl dyrygowania. - O znaczeniu skrajności. - Sztuka przemiany. - Przestrzeń i dźwięk 4. Elastyczność tempa. - Barwa i ciężar dźwięku. - Kanał orkiestrowy opery w Bayreuth. - Adorno i Wagner. - Narodowy socjalizm i Wagner. - Manipulacja i uległość. - Sprawa sztuki niemieckiej 5. Czym jest dziś autentyczność? - Interpretacja tekstu i muzyki. - Dawni i współcześni mistrzowie. - Muzycznie uświadomiony słuchacz. - Nowoczesność i nieprzystępność 6. Beethoven. - Symfonie i koncerty. - Muzyka w społeczeństwie. - Długie crescendo kontra piano subito. - Muzyka oraz działanie po linii największego oporu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91351 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Na okładce: Audio access included.
A perfect primer for a middle-school or high-school age pianist interested in joining their local or school jazz ensemble, this book consists of step-by-step instruction, review exercises, and practice pieces, as well asaccompanying audio featuring live jazz musicians. Through clear, unintimidating instruction and fun pieces composed by jazz pianist Jeremy Siskind, students learn how to read chord symbols, “comp,” and form chordvoicings. [www.stretta-music.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Nuty 3508 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej