Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Autor
Grzybek Renata
(4)
Trojanowicz-Kasprzak Maria
(4)
Trojanowicz-Kasprzak Maria. Czytam globalnie
(4)
Heying Heather
(1)
Rogalska-Marasińska Aneta (1967- )
(1)
Spólny Jacek
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Weinstein Bret
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Rodzice
(4)
Temat
Czytanie globalne
(4)
Edukacja globalna
(4)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Autorytaryzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Dochód
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Etyka
(1)
Ewolucja
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Informatycy
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Klasa średnia
(1)
Komensky, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Korupcja
(1)
Kultura
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Młodzież
(1)
Natura ludzka
(1)
Neuropsychologia
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odżywianie
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osvald, František Richard (1845-1926)
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika
(1)
Polityka społeczna
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Płaca
(1)
Płeć
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek
(1)
Sen
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Telekomunikacja
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Ubóstwo
(1)
Wartość
(1)
Wartość godziwa
(1)
Wiedza
(1)
Wielokulturowość
(1)
Więź społeczna
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Życie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1601-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Książki dla małych dzieci
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Monografia
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja : teorie kształcenia i wychowania / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [451]-483
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. DIAGNOZA ROZCHWIANEGO ŚWIATA W ŚWIETLE WYBRANYCH GŁOSÓW INTELEKTUALISTÓW: Wprowadzenie ; 1. Niezrównoważony styl życia współczesnego człowieka: Patologiczny model transformacji społeczeństw i narodów po II wojnie światowej ; Cnoty neoliberalizmu a chaos życia społecznego ; Kryzys jednostronnie kształtowanego człowieka XXI wieku ; 2. Człowiek wobec oczekiwań społecznych i gospodarczych: Człowiek masowy u schyłku cywilizacji technokratycznej ; Samotny konsument w zmerkantylizowanym społeczeństwie ; Aktywność zawodowa jednostki a neoliberalny rynek pracy ; 3. Natura i kultura podstawowymi środowiskami życia człowieka: Mechanicystyczny optymizm człowieka w relacji do natury ; Przedmiotowy stosunek człowieka Zachodu do świata przyrody ; Ponadczasowa rola kultury w harmonizowaniu życia człowieka ; R. II. IDEA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W SPOŁECZEŃSTWACH WIELOKULTUROWYCH: Wprowadzenie ; 1. Teoretyczne podejścia do zrównoważonego współistnienia wielokulturowych społeczeństw w perspektywie tworzenia się nowego paradygmatu społecznego: "Estetyczna gra" człowieka drogą do harmonizowania jego podstawowych natur według Fryderyka Schillera ; Antropologia strukturalna w ujęciu Claude‘a Levi-Straussa strategią rozwijania szacunku wobec Innych ; Szanse na zrównoważone współistnienie wielokulturowej społeczności globu w koncepcji Ernesto Laclau ; 2. Etapy kształtowania się idei zrównoważonego rozwoju w perspektywie kulturowej: Skromna pozycja kultury w świetle kształtowania się filarów zrównoważonego rozwoju ; Nowe podejście do roli kultury w realizacji zrównoważonego rozwoju wraz z nastaniem nowego tysiąclecia ; Nieustająca debata o relacji kultura-zrównoważony rozwój w drugiej dekadzie XXI wieku ; 3. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju w podejściu teoretycznym i w świetle dotychczasowych doświadczeń: Paradygmat edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju ; Dekada Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (2005-2014) ; Globalny Program Działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i wizja edukacji do 2030 roku ; R. III. MIĘDZYKULTUROWOŚĆ W EDUKACJI NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU: Wprowadzenie ; 1. Aksjologiczne fundamenty edukacji międzykulturowej i edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju: Hermeneutyczny wymiar edukacji międzykulturowej ; Aktualność pedagogiki kultury wobec potrzeby wychowania ku międzykulturowości i zrównoważonemu rozwojowi ; Humanistyczna wizja człowieka gotowego na międzykulturowe poznanie i zrównoważoną zmianę ; 2. Współczesne rozumienie edukacji międzykulturowej: Podejścia do wielokulturowości dzisiejszych społeczeństw ; Oczekiwania wobec edukacji międzykulturowej ; Przesłanki na rzecz realizacji edukacji międzykulturowej 3.3. Budowanie zrównoważonego społeczeństwa w oparciu o edukację międzykulturową w polskiej szkole ; Kompetencja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju w pracy współczesnego nauczyciela ; Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczyciela na rzecz wzajemnego zrozumienia ; Prawo ucznia do współtworzenia wielokulturowego i zrównoważonego społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A hunter-gatherer's guide to the 21st century" 2021.
Odważna, prowokacyjna historia naszego gatunku ukazująca źródła problemów, które trawią współczesny świat. Żyjemy w najwspanialszych czasach w całej historii ludzkości, a mimo to ludzie są bardziej obojętni, podzieleni i nieszczęśliwi niż kiedykolwiek. Jak wyjaśnić ten paradoks i co możemy zrobić, by go przezwyciężyć? Biolodzy ewolucyjni Heather Heying i Bret Weinstein upatrują przyczynę naszych nieszczęść w tym, że współczesny świat nie jest zsynchronizowany z naszymi pradawnymi mózgami i ciałami. Od zawsze żyliśmy w klanach, a dzisiaj większość ludzi nie zna nawet swoich sąsiadów. Przetrwanie w najwcześniejszych społeczeństwach zależało od wykorzystania zalet płynących z różnic między płciami, a dziś koncepcja płci biologicznej jest coraz częściej odrzucana jako obraźliwa. Heying i Weinstein omawiają z perspektywy biologicznej rozmaite strony naszego życia, takie jak seks, płeć, dieta, rodzicielstwo, sen, edukacja i inne, aby znaleźć wskazówki, które pozwolą prowadzić lepsze i mądrzejsze życie. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-572 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Foka i kok / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gęś i kos / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) *** Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Kot i emu / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ptak dodo / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 1)
Dot. m.in. pracowników dydaktycznych i studentów uczelni rzeszowskich. Badaniami objęto także dzieci z woj. podkarpackiego (s. 218-225, 258-277).
Bibliogr. przy art.
Tekst także w jęz. ang., słow., ukr., wł.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Część I. HISTORYCZNA CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku ; Regresja antropologiczna w świecie "ponowoczesnym" i kryzys edukacyjny ; Historický kontext predškolského veku v dielach Komenského a Osvalda ako odkaz pre súčasnosť. Część II. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wychowanie wobec przemian życia - konteksty cywilizacyjne i kulturowe ; Cierpienie jako wartość i sens ludzkiej egzystencji ; Praca podstawową kategorią pedagogiki pracy i jej aksjologizm ; Wpływ globalizacji na proces wychowania (kilka uwag o zjawisku). Część III. DIALOG I WSPÓŁISTNIENIE KULTUR WE WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI: Faktory ovplyvňujúce komunikáciu v multikultúrnom edukačnom prostredí ; Spoločenské zmeny v súčasnej multikultúrnej spoločnosti ; Multikultúrna výchova ako súčasť výchovy k hodnotám demokratického občianstva v škole ; Dialoh kulĺtur u fakhoviy pidhotovtsi pedahoha ; Edukacja kulturowa wobec problemów współczesnej cywilizacji. Część IV. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Znaczenie rodziny w pomnażaniu kapitału ludzkiego ; Rodzina pomiędzy przedsiębiorczością a samotnością - ujęcie teoretyczne i perspektywa empiryczna ; Emancypacja kobiet - nowy wzorzec wychowawczy w XIX i XX wieku ; Dyssypacja współczesnej rodziny na tle neokultury XXI wieku. Część V. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Przykładowy scenariusz działania w zakresie studium indywidualnego przypadku ; Zjawisko wypalenia zawodowego wśród pracowników dydaktycznych centrów językowych w uczelniach Rzeszowa ; Zachowania prozdrowotne studentów fizjoterapii Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Adolescentná mládež a vnímanie rovesníkov s problémom alkoholu z hlĺadiska rodu ; Možnosti prevencie kriminality mládeže. Część VI. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Wartości i kulturowe uwarunkowania reformy szkolnictwa wyższego na obszarze postradzieckim ; La qualità delle scuole Montessori in Italia: uno studio di caso multipol ; Miejsce dalszego doskonalenia zawodowego w systemie uczenia się przez całe życie ; Dydaktychne znachennya poetapnoyi pedahohichnoyi refleksiyi na zanyattyakh u ONZ ; Vykhovannya u prostori muzeyu: suchasni pidkhody do orhanizatsiyi zanyat' u vyshchiy shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros.
Spis treści równol. pol. i ang.
Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Zdzisław Wawrzyniak: "Braterska wspólnota dóbr oraz miłosierdzie czynów" - uwagi o nauczaniu społecznym Jana Pawła II; Michał Gabriel Woźniak: Teoretyczne problemy spójności społeczno-ekonomicznej mechanizmu rynkowego w kontekście gospodarki opartej na wiedzy; Krzysztof Kietliński: Rola czynnika moralnego w budowaniu gospodarki opartej na wiedzy; Maria Sroczyńska: Kapitał społeczny a więź religijna (możliwości i ograniczenia); Halina Zboroń: Aksjologiczne problemy globalizacji w czasach późnej nowoczesności; Oleh Ohirko: Obsestvenno-ekonomičeskoe razvitie i aksiologičeskie aspekty čelovečeskogo bytiâ; Stanisław Galata: Ubóstwo jako patologia społeczna. Kontekst etyczny; Elżbieta Skrzypek: Problem nierówności społecznych w społeczeństwie informacyjnym; Ryszarda Bolonek: Dualizm rozwojowy jako czynnik wzmacniający nierówności społeczne w gospodarce opartej na wiedzy; Joanna Przesmycka-Kamińska, Stanisław Kamiński: Nierówności interpersonalne z punktu widzenia neuropsychologii i polityki społecznej w dobie gospodarki opartej o wiedzę; Małgorzata Suchacka, Marek S. Szczepański: Kreatorzy i konsumenci wiedzy wobec nowej rzeczywistości; Krystyna Leśniak-Moczuk: Społeczna ocena transformacji systemowej w kontekście nierówności społecznych; Tamara Tkacz: Motywacja pragnień człowieka w warunkach globalnej przestrzeni edukacyjnej; Mieczysław Dobija: Godziwe wartości i godziwe nierówności; Janusz Czekaj, Marek Jabłoński: Ontologiczne podstawy organizacji uczącej się; Magdalena Cyrek: Wybrane koncepcje pomiaru gospodarki opartej na wiedzy; Joanna Stańczyk, Zdzisław Kryński: Metody pomiaru wartości kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa; Halina Zboroń: Wiedza ekonomicza versus wiedza o ekonomii. Kilka uwag na temat konstruktywistycznego uprawiania ekonomii; Wojciech Giza: Problem funkcjonalnego podziału dochodu w gospodarce opartej na wiedzy. Perspektywa historii myśli ekonomicznej; Wioletta Nowak: Sposoby akumulacji wiedzy w modelach wzrostu gospodarczego; Jarosław Klebaniuk: Autorytaryzm i orientacja na dominację społeczną jako źródła zagrożeń dla gospodarki opartej na wiedzy; Małgorzata Lęcznar: Funkcjonowanie instytucji a wzrost gospodarczy - wybrane aspekty [dot. korupcji]; Anatolij Tkacz: Zmiany instytucjonalne w gospodarce: doświadczenia ukraińskie i polskie; Małgorzata Adamska-Chudzińska: Deficyty myśli prospołecznej w działalności gospodarczej; Rafał Riedel: Analiza wybranych społeczno-politycznych czynników warunkujących kreowanie korzystnych postaw gospodarczych; Mirosław Raczyński: Telekomunikacja, wzrost gospodarczy i nierówności; Katarzyna Kuźniar: Kształtowanie gospodarki opartej na wiedzy w Polsce - dotychczasowe osiągnięcia i rekomendowane kierunki dalszego rozwoju; Tadeusz Kowalewski: Proces kształcenia ustawicznego w przeciwdziałaniu nierównościom społecznym w gospodarce opartej na wiedzy; Marta Młokosiewicz: Nierówności dochodowe i wydatkowe wśród gospodarstw domowych a perspektywy uczestniczenia najuboższych w gospodarce opartej na wiedzy; Dariusz Koreleski: The problem of social inequalities in the context of interregional differentiation; Elena Vankevič: Predupreždenie dlitel'noj bezraboticy v Belarusi na osnove profilirovaniâ bezrabotnyh graždan; Renata Nowak-Lewandowska: Wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży w świetle budowy gospodarki opartej na wiedzy; Marek Wocial: Teoria najsłabszego ogniwa jako przykład próby wewnętrznego zróżnicowania kapitału ludzkiego; Paweł Ulman, Agnieszka Wałęga: Nierówności ekonomiczne a kapitał ludzki w Polsce; Paweł Kumor, Jan Jacek Sztaudynger: Optymalna nierówność płac w Polsce - analiza ekonometryczna; Iwona Cieślak: Analiza kapitałowa wynagrodzeń lekarzy; Wojciech Kozioł: Wpływ wiedzy i doświadczenia na wynagrodzenia; Mariusz Nyk: Determinanty wynagrodzeń w Polsce w latach 1995-2004; Kazimierz Górka: Rozwój klasy średniej w Polsce; Iwona Szczepaniak: Czynniki i uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; Irena Figurska: Wykorzystywanie wiedzy w teorii i praktyce organizacji; Maria Sztaba, Elżbieta Ważna: Zarządzanie wiedzą warunkiem wzrostu wartości firmy; Marek Smoleń: Motywacja czynnika osobowego w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.10 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej