364255
Książka
W koszyku
CZ. I. TERAPIA LOGOPEDYCZNA. OPIS METOD: 1. Kompetencja językowa, komunikacyjna i poznawcza – kształtowanie i odbudowa: Kazimiera Krakowiak, Barbara Ostapiuk, Udostępnianie języka metodą fonogestowej wizualizacji głosek ; Anita Lorenc, Agnieszka Dziedzic, Metoda werbo tonalna w praktyce logopedycznej ; Ewa Muzyka –Furtak, Rozwijanie kompetencji leksykalnej i gramatycznej osób z uszkodzeniami słuchu. Typy ćwiczeń słowotwórczych ; Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo, Metoda krakowska – techniki diagnozy, stymulacji i terapii zaburzeń rozwoju dzieci ; Ewa Hrycyna, Rozwijanie słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym z opóźnionym rozwojem mowy ; Mirosław Michalik, Ewa Przebinda, Budowanie kompetencji lingwistycznej u osób niemówiących z wykorzystaniem strategii komunikacji alternatywnej ; Wojciech Lipski, Metody behawioralne w terapii osób z autyzmem ; Zbigniew Tarkowski, Terapia mutyzmu psychogennego ; Halina Pawłowska –Jaroń, Opieka terapeutyczna nad pacjentem z padaczką ; Urszula Ciszewska –Psujek, Metody glottodydaktyczne w rozwijaniu kompetencji gramatycznej dzieci objętych terapią logopedyczną ; Anna Majewska Tworek, Zbigniew Tarkowski, Terapia logopedyczna dziecka dwujęzycznego ; Katarzyna Kaczorowska Bray, Kamila Talaśka, Niedyrektywna terapia logopedyczna dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; Małgorzata Rutkiewicz Hanczewska, Metody terapii w przypadku anomii ; Justyna Żulewska, Karolina Pożoga, Metody terapii w przypadku afazji globalnej ; Aneta Domagała, WSPIERAM. Terapia pośrednia w chorobie Alzheimera ; 2. Sprawności realizacyjne – kształtowanie i odbudowa: Anna Sołtys Chmielowicz, Metody mechaniczne i fonetyczne w terapii zaburzeń artykulacji ; Danuta Pluta –Wojciechowska, SMURF – Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w wybranych formach dyslalii obwodowej ; Małgorzata Waryszak, Wykorzystanie obrazów akustycznych w terapii logopedycznej. Programy PRAAT i WaveSurfer ; Danuta Pluta –Wojciechowska, Kompleksowa metoda terapii logopedycznej w przypadku osób z rozszczepem wargi i/lub podniebienia ; Danuta Pluta –Wojciechowska, FTM – Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna ; Ewelina Abramowicz Pakuła, System VocaStim w terapii zaburzeń połykania ; Olga Jauer Niworowska, Terapia osób z dyzartrią w dwóch ujęciach: terapia uniwersalna psychologiczno motoryczna oraz terapia uwzględniająca patomechanizm zaburzeń ; Katarzyna Węsierska, Aleksandra Boroń, Metody interwencji logopedycznej w przypadku zaburzeń płynności mowy u małych dzieci ; Tomasz Woźniak, Metoda naturalnego rytmu mowy w terapii osób jąkających się ; Zbigniew Tarkowski, Agnieszka Okrasińska, Terapia jąkania w ujęciu systemowym ; Marta Wysocka, Usprawnianie realizacji prozodii – przegląd metod i programów terapeutycznych ; 3. Metody wspomagające w terapii logopedycznej: Marta Wysocka, Logorytmika ; Monika Romaniec, Integracja Sensoryczna ; Magdalena Kozłowska, Terapia psychomotoryczna Procus i Block w postępowaniu logopedycznym ; Urszula Mirecka, Relaksacja ; CZ. II. ODDZIAŁYWANIA TERAPEUTYCZNE W PATOLOGII MOWY. EGZEMPLIFIKACJA: 1. Postępowanie terapeutyczne. Opis przypadków: Katarzyna Bieńkowska, Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu rehabilitowane metodą audytywno werbalną. Opis przypadku ; Anna Kruczyńska Metoda Warnkego w terapii pacjenta z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego ; Marlena Kurowska, Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i języka pochodzenia korowego. Opis przypadków ; Monika Romaniec, Opóźniony rozwój mowy a zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Opis przypadku ; Dorota Wiewióra, Opis przypadku dwujęzycznych bliźniąt jednojajowych ; Joanna Trzaskalik, Terapia logopedyczna dziecka z sygmatyzmem lateralnym ; Agnieszka Banaszkiewicz, Anna Walencik Topiłko, Logorytmika w terapii dyslalii rozszczepowej. Opis przypadku ; Natalia Siudzińska, Terapia logopedyczna dziecka z rozszczepem podśluzówkowym. Opis przypadku ; Natalia Siudzińska, Postępowanie terapeutyczne w przypadku dzieci rozszczepowych z nosowaniem otwartym. Opis dwu przypadków ; Monika Kowalska, Kinezjotaping, manualna terapia neuromięśniowa i elektrostymulacja w pracy z pacjentem z hipotonią. Opis przypadku ; Łukasz Maj, System PECS w budowaniu funkcjonalnej komunikacji. Opis przypadku pacjenta z niepełnosprawnością sprzężoną: autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną ; Agnieszka Siwińska, Krzysztof Szamburski, Terapia niepłynności mówienia u siedmioletniego chłopca. Opis przypadku ; Anna Siudak, Metody terapii funkcji poznawczych w afazji. Opis przypadków ; Bożena Duda, Katarzyna Broniec Siekaniec, Zastosowanie innowacyjnych technologii w terapii logopedycznej osób ze schorzeniami neurologicznymi. Opis przypadku ; 2. Logopeda w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym: Marianna Krawiec, Aleksandra Borowicz, Wielospecjalistyczne wsparcie w procesie budowania wspólnot komunikacyjnych dla dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu ; Marlena Kurowska, Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i języka pochodzenia korowego. Logopeda w placówkach oświatowych – rozwiązania systemowe ; Agnieszka Borowiec, Sprzężone zaburzenia w układzie ustno twarzowym. Zasady współpracy w zespole terapeutycznym: ortodonta – logopeda – fizjoterapeuta ; Justyna Żulewska, Terapia logopedyczna w przypadku afazji globalnej. Interdyscyplinarny model pracy w placówce służby zdrowia.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106984 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bilbiografia przy artykułach.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie artykułów również w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej