Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1679)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(642)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(598)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(519)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(497)
Cartland Barbara
(494)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(463)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(455)
Christie Agatha (1890-1976)
(443)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(442)
Popławska Anna (filolog)
(441)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(399)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(395)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(387)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(375)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(355)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(345)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(303)
Rzehak Wojciech (1967- )
(299)
London Jack
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(280)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Донцова Дарья
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(250)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(242)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(235)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
May Karol
(232)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Szulc Andrzej
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szal Marek
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dziecko trudne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Dziecko
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-[182].
Streszcz. w jęz. fr.
PROBLEM ORIENTACJI W PRAWEJ I LEWEJ STRONIE WŁASNEGO CIAŁA W LITERATURZE: Uwagi wstępne ; I. Orientacja w prawej i lewej stronie własnego ciała i przestrzeni w świetle psychometrii: Próba prawa ręka - lewe ucho - testem inteligencji ; Skale rozwojowe orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała i przestrzeni ; II. Orientacja w prawej i lewej stronie własnego ciała w świetle patologii: Ogólny przegląd zaburzeń orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała na tle zaburzeń schematu ciała ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a zaburzenia lateralizacji ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a zaburzenia mowy ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a zaburzenia w czytaniu, pisaniu i liczeniu ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a niedorozwój ruchowy i umysłowy ; III. Orientacja w prawej i lewej stronie własnego ciała w śietle wybranych zagadnień z psychologii rozwojowej: Rozwój orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a tle rozwoju orientacji przestrzennej dziecka ; Orientacja w prawej i lewej stronie własnego ciała a aktywność ruchowa dziecka ; Orientacja w prawej i lewej stronie a rozwój mowy dziecka ; Orientacja w prawej i lewej stronie a rozwój umysłowy dziecka ; IV. Czynniki warunkujące rozwój orientacji dziecka w prawej i lewej stronie własnego ciała: Rola czynników sensoryczno-motorycznych ; Rola czynników słowno-pojęciowych ; Działanie jako czynnik rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała ; Lateralizacja jako czynnik rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała ; Środowisko jako czynnik rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała ; Inne czynniki rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała ; BADANIA WŁASNE: Uwagi wstępne ; V. Rola środowiska, niezamierzonego uczenia i różnic indywidualnych między dziećmi w powstawaniu ich orientacji w stronach własnego ciała (W świetle wstępnych obserwacji): Wprowadzenie ; Zależność tworzenia się orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała od środowiska i niezamierzonego uczenia ; Wpływ indywidualnych różnic rozojowych, istniejących między poszczególnymi dziećmi, na kształtowanie się ich orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała i przestrzeni ; VI. Powstawanie orientacji dziecka w stronach własnego ciała w naturalnych warunkach życiowych (W świetle odpowiedzi dzieci na pytania o ich prawe i lewe kończyny, uszy i oczy): Wprowadzenie ; Odpowiedzi dziecki na pytania o icj prawe i lewe kończyny, uszy i oczy w świetle badań wstępnych ; Charakterystyka badań usystematyzowanych ; Analiza odpowiedzi dzieci na pytania o ich prawe i lewe kończyny, uszy i oczy ; Etapy rozwoju orientacji dziecka w prawych i lewych częściach własnego ciała ; VII. Powstawanie orientacji dziecka w prawej i lewej stronie własnego ciała w warunkach eksperymentu laboratoryjnego: Wprowadzenie ; Ogólna charakterystyka przeprowadzonych badań i osób badanych ; Analiza wyników badań eksperymentalnych ; Prawidłowości ujawnione w przebiegu badań eksperymentalnych ; VIII. Psychologiczna analiza rozwoju orientacji dziecka w stronach własnego ciała: Charakterytyka rozwoju orientacji dziecka w stronach własnego ciała w naturalnych warunkach życiowych ; Mechanizm rozwoju orientacji dziecka w stronach własnego ciała ; Próba prawa ręka - lewe ucho w świetle przeprowadzonych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czynniki decydujące o rozwoju psychoruchowym dziecka ; Dziecko w wieku niemowlęcym ; Dziecko w wieku poniemowlęcym ; Dziecko w żłobku i w domu ; Dziecko w wieku przedszkolnym ; Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym ; Dziecko w przedszkolu i w domu ; Różnice indywidualne między dziećmi ; Przyczyny zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych ; Niektóre zaburzenia rozwojowe i trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-25672 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela Treści i Metody Wychowania ; 11)
Międzynarodowy Rok Oświaty 1970.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [148]-150.
Część pierwsza: I. PRZEDMIOT, METODA I CEL PRACY: 1. Przedmiot pracy ; 2. Metoda pracy ; 3. Cel pracy ; II. UWAGI I WYJAŚNIENIA WSTĘPNE: 1. Prawidłowy rozwój osobowości dziecka ; 2. Zaburzony rozwój osobowości dziecka. Niektóre trudności wychowawcze i nieprawidłowe cechy osobowości ; 3. Psychopatia, neurotyczność i nerwowość dziecięcia ; III. KRYTYKA BURŻUAZYJNYCH TEORII NA TEMAT PRZYCZYN PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH ; IV. PRZYCZYNY PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH W ŚWIETLE POGLĄDÓW I DZIAŁALNOŚCI PEDAGOGICZNEJ A. MAKARENKI ; Część druga: I. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEPROWADZONYCH BADAŃ I OSÓB BADANYCH: 1. Ogólny przegląd grup badanych ; 2. Opis sposobu przeprowadzania badań w grupie podstawowej ; 3. Wiek i płeć badanych ; 4. Pochodzenie społeczne badanych ; 5. Sytuacja rodzinna badanych ; 6. Sytuacja szkolna badanych ; II. ANALIZA PROCESU WYKOLEJENIA BADANYCH: 1. Początek procesu wykolejenia w wieku przedszkolnym ; 2. Początek procesu wykolejenia w wieku szkolnym ; 3. Przestępczość nie poprzedzona procesem wykolejenia. Przerwanie procesu wykolejenia ; III. WYKOLEJENIE JAKO DROGA WIODĄCA DZIECKO DO PRZESTĘPCZOŚCI: 1. Wagary i ucieczki z domu jako szczególnie ważny moment w procesie wykolejenia badanych ; 2. Związek wagarów i ucieczek z przestępczością badanych ; IV. ZABURZENIA OSOBOWOŚCI A PRZESTĘPCZOŚĆ BADANYCH: 1. Rozsiew psychopatycznych, neurotycznych i nerwowych zaburzeń wśród badanych ; 2. Analiza wybranych przypadków dzieci przestępczych o zaburzonych osobowościach ; 3. Przyczyny powstawania zaburzeń osobowości u badanych ; 4. Rola zaburzeń osobowości w trudnościach wychowawczych i przestępczość badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka : zagadnienia wybrane / Halina Spionek. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1965. - 319, [1] s., [58] s. tabl. : fot., rys. (w tym kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. s. 306-[318].
ZAGADNIENIA OGÓLNE: I. Uwagi i wyjaśnienia wstępne: Ogólna charakterystyka prawidłowego psychoruchowego rozwoju dziecka: Okres niemowlęcy ; Okres poniemowlęcy ; Okres przedszkolny ; Okres szkolny (młodszy wiek szkolny) ; Okres dorastania (starszy wiek szkolny) ; II. Uszkodzenie struktury i funkcji układu nerwowego dziecka jako przyczyna zaburzeń jego psychoruchowego rozwoju: Uwagi dotyczące budowy, funkcji i rozwoju układu nerwowego ; Charakterystyka czynników uszkadzających układ nerwowy dziecka w okresie płodowym i w czasie porodu ; Charakterystyka niektórych czynników uszkadzających układ nerwowy dziecka już po jego urodzeniu ; Wpływ niektórych zaburzeń somatycznych rozwoju dziecka na jego układ nerwowy i rozwój psychiczny ; Wpływ zaburzeń funkcji gruczołów dokrewnych dziecka na jego układ nerwowy i rozwój psychiczny ; III. Ujemne wpływy społeczno-wychowawcze jako przyczyna zaburzen rozwojowych i trudności wychowawczych : Wadliwe oddziaływanie wychowawcze jako przyczyna zaburzeń rozwojowych ; Ujemne wpływy środowiskowe jako przyczyna zaburzeń rozowojowych i trudności wychowawczych ; IV. Uwagi dotyczące klasyfikacji i ogólnej charakterystyki zaburzeń psychoruchowego rozwoju dziecka: Zaburzenia poszczególnych sfer psychoruchowego rozwoju dziecka oraz różnych form jego zachowania ; Zaburzenia psychoruchowego napędu dziecka ; Zaburzenia tempa i rytmu rozwojowego (opóźnienie, dysharmonie i nierówności rozwojowej) ; ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE: V. Niektóre zaburzenia dynamiki procesów nerwowych dziecka: Uwagi ogólne dotyczące przyczyn i objawów zaburzeń dynamiki procesów nerwowych dziecka ; Charakterystyka niektórych zaburzeń dynamiki procesów nerwowych dziecka: Nadpobudliwość psychoruchowa ; Niestałość psychoruchowa ; VI. Niektóre zaburzenia rozwoju ruchowego dziecka: Uwagi ogólne dotyczące rozwoju ruchowego dziecka ; Uwagi dotyczące anatomicznych i fizjologicznych podstaw rozwoju ruchowego dziecka ; Ogólna charakterystyka niektórych objawów zaburzeń ruchowych ; Ogólna charakterystyka tzw. mikro-objawów zaburzeń rozwoju ruchowego dziecka ; Charakterystyka niektórych zaburzeń rozwoju ruchowego dziecka (opóźnienie rozwoju ruchowego, debilizm ruchowy i ruchowa niezręczność) ; Zaburzenia procesu lateralizacji ; VII. Niektóre zaburzenia rozwoju mowy dziecka: Uwagi ogólne dotyczące anatomicznych i fizjologicznych podstaw rozwoju mowy dziecka ; Uwagi ogólne dotyczące przyczyn zaburzeń rozwoju mowy dziecka ; Charakterystyka najczęściej występujących zaburzeń rozwoju mowy dziecka (jąkanie i opóźnienie rozwoju mowy): Jąkanie ; Dyslalia, czyli tzw. bełkotanie ; Opóźnienie rozwoju mowy ; VIII. Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka: Uwagi ogólne dotyczące przyczyn trudności w nauce czytania i pisania ; Niektóre przyczyny trudności w nauce czytania i pisania tkwiące w procesie dydaktycznym ; Trudności w nauce czytania i pisania a rozwój ogolnej inteligencji dziecka, jego mowy i życia uczuciowego ; Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia procesu lateralizacji ; Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia struktury i funkcji analizatora wzrokowego ; Trudności w nauce czytania i pisania a zaburzenia struktury i funkcji analizatora słuchowego ; Niektóre przyczyny trudności w nauce czytania i pisania w świetle badań własnych ; IX. Niektóre zaburzenia rozwoju życia uczuciowego i osobowości dziecka: Uwagi ogólne dotyczące przyczyn zaburzeń uczuć i osobowości dziecka ; Zaburzenia rozwoju uczuć a zjawisko społecznego nieprzystosowania ; Uwagi dotyczące rozwoju życia uczuciowego dziecka ; Ogólna charakterystyka niektórych objawów zaburzeń uczuciowego rozwoju dziecka ; Charakterystyka niektorych zaburzeń rozwoju uczuć i osobowości dziecka ; Zaburzenia rozwoju uczuciowego i osobowości dziecka jako rezultat uszkodzeń organicznych układu nerwowego ; Zaburzenia rozwoju uczuć i osobowości dziecka jako rezultat wadliwych wpływów społeczno-wychowawczych w rodzinie ; Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6917 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej