368697
Książka
W koszyku
Przedmowa: Nowe spojrzenie na autyzm ; Cz. I. ZROZUMIEĆ AUTYZM: R. 1. Zapytaj "dlaczego?" ; Wyzwanie labilności emocjonalnej ; Strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach i zachowania stabilizujące ; Ludzie jako czynniki regulujące ; Dlaczego zrozumienie "zachowań" jest takie ważne ; Jak dorośli mogą się przyczynić do utraty równowagi ; Potęga słuchania i budowania zaufania ; R. 2. SŁUCHAJ: Przedefiniowanie echolalii ; Jak zrozumiałem echolalię ; Alternatywny sposób komunikacji ; Każda rodzina ma swój własny język ; Echolalia jako strategia uczenia się ; Słuchanie sprzyja komunikacji ; R. 3. Fascynacje: Potencjał fascynacji ; Skąd się biorą fascynacje? ; Król myjni samochodowych i inne niezwykłe opowieści o fascynacjach ; Wykorzystywanie zainteresowań do budowania relacji ; Fascynacje innymi ludźmi ; Gdy fascynacje przysparzają problemów ; Nauka - "na wszystko jest czas i miejsce" ; Wykorzystywanie mocnych stron ; R. 4. Zaufanie, strach i kontrola: Nieumiejętność zaufania ; Zaufanie do własnego ciała ; Zaufanie do świata ; Zaufanie do ludzi ; Funkcja strachu ; Pomóc dzieciom pokonać strach ; Kontrola: naturalna reakcja na strach i niepokój ; W jaki sposób dzieci wywierają kontrolę ; Kontrola w relacjach międzyludzkich ; Budowanie zaufania ; R. 5. Pamięć emocjonalna: Wpływ pamięci emocjonalnej ; Jak wspomnienia mogą wyjaśnić zachowanie ; Wszystko może się do tego przyczynić ; Lekcja o PTSD ; Jak można stwierdzić, czy pamięć emocjonalna jest problemem? ; Radzenie sobie z pamięcią emocjonalną: jak pomóc? ; Praca nad pozytywną pamięcią emocjonalną ; R. 6. Zrozumienie społeczne: Wyzwanie związane z przyswajaniem reguł społecznych ; Trudności w odczytywaniu sytuacji towarzyskich ; Ograniczenia możliwości przyswojenia zasad społecznych ; Przestrzeganie zasad może prowadzić do nieporozumień ; Znaczenie dosłowności ; Kiedy szczerość jest najlepszą strategią ; Stres związany z nieporozumieniem ; Zrozumienie społeczne i szkoła ; Rozumienie emocji ; Jak nie uczyć o emocjach ; Nauka o życiu społecznym: jaki jest cel? ; Rola niewypowiedzianych założeń ; Cz. II. ŻYCIE Z AUTYZMEM: R. 7. Co trzeba zrobić, by "mieć to coś": "Mieć to coś" w akcji ; Nauczyciele, którzy "mają to coś" ; Spotykanie ludzi, którzy są pozbawieni tego czegoś ; To ważne, by wiedzieć, jaka jest nasza rola ; R. 8. Mądrość grupy znajomych: Rodzice są ekspertami ; Idź za głosem serca, kieruj się intuicją ; Znajdź społeczność ; Załóż, że szklanka jest w połowie pełna ; Nie trać wiary ; Zaakceptuj swoje emocje i wyrażaj je ; Bądź odpowiednio asertywny, nie agresywny (i miej świadomość różnicy) ; Wybieraj, o co walczysz ; Odkryj poczucie humoru ; Naciskaj na szacunek ; Znajdź upust dla swojej energii ; R. 9. Prawdziwi eksperci: Ros Blackburn: "Nie udzielam się towarzysko" ; Michael John Carley: "Musimy usłyszeć o tym, co jesteśmy w stanie zrobić" ; Stephen Shore: "Zaakceptowali mnie" ; R. 10. Perspektywiczne spojrzenie: Rodzina Randallów: "Jeżeli daje się mu szansę, to on ją wykorzystuje" ; Rodzina Correiów: "On uczy mnie, jak żyć" ; Rodzina Domingue‘ów: "Musimy iść za głosem serca" ; Rodzina Canhów: "Musisz tyrać, żeby ci się udało" ; R. 11. Rozbudź ducha: Pytanie o możliwość wyzdrowienia ; Inna rodzina, inne marzenia ; Małe kroczki zmieniają perspektywę ; Szczęście i świadomość siebie czy sukces edukacyjny? ; Znaczenie samozaparcia ; R. 12. Ważne pytania: Przewodnik po źródłach ; O modelu SCERTSR.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105245 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Uniquely human : a different way of seeing autism, 2015
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [237]-242. Indeks
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej