367001
Książka
W koszyku
(Colloquia Orientalia Bialostocensia ; 11)
Książka jest zbiorem studiów pisanych w ostatnich trzech latach. Jej autorami są znani badacze literatury i kultury pochodzący z Rosji, Ukrainy i Polski. Wszyscy oni prezentują komparatystyczną postawę w stosunku do analizowanego przedmiotu, którym jest dramat rosyjski, ukraiński i polski, reprezentowany przez współczesne gatunki teatralne, takie jak nowa komedia, wodewil, dramatyzacja, stand-up, scenariusz filmowy i radiowy, kabaret i rozmaite formy pop-artu. Ta rozsypana rzeczywistość nowego teatru zdaje się wspólną cechą wszystkich kultur słowiańskich i europejskich - opisuje zarazem stan świata w kryzysie politycznym i moralnym, w jakim wszyscy żyjemy. Nie znaczy to, że nie są znane w tych trzech kulturach słowiańskich wielkie dokonania dramatu sąsiadów: Łesia Ukrainka, rosyjski postdramat i teatr postmodernistyczny Kalady czy Wyrypajewa, polski modernizm (Przybyszewski i współczesny teatr rytualistyczny) - chodzi raczej o dokładniejsze przyjrzenie się procesom artystycznym, jakim podlega dramat w kontakcie z burzliwym pędem historii i pod naporem sztuk audiowizualnych, filmu i gier komputerowych zwłaszcza. Przemiany gatunków dramatycznych są dość ważnym pasmem informacji na temat gwałtownych zmian mentalności współczesnego obywatela Moskwy, Kijowa czy Warszawy. [Z Recenzji prof. Włodzimierza Szturca]
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103612 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeksy.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. pol.
Streszcz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej