366927
Książka
W koszyku
WSTĘP: Kultura hip-hopowa i rap. Konceptualizacja problematyki badawczej ; Materiał i metody badawcze. Od teorii dyskursu do krytycznej analizy dyskursu nacjonalistycznego ; Struktura książki ; CZ. I. KULTURA POPULARNA JAKO PRZESTRZEŃ KONSTRUOWANIA TOŻSAMOŚCI ; CZ. II. SPOŁECZNA ARCHEOLOGIA RAPU: Czarny nacjonalizm i Naród ; Malcolm X – „wszelkimi możliwymi środkami” ; Black Power Movement ; Partia Czarnych Panter jako ikona czarnej rewolucji ; Czarna sfera publiczna – Black Arts Movement ; Cz. III. „POLITYCZNY RAP” I AFRO AMERYKAŃSKIE DYSKURSY TOŻSAMOŚCIOWE: Rap i „dzika przestrzeń językowa” ; Rap jako dyskurs „religijnego fundamentalizmu” i czarnego esencjalizmu ; CZ. IV. „PATRIOTYCZNY RAP” –PRAWDZIWA POLSKA MŁODZIEŻ ŚPIEWA PRAWDZIWE POLSKIE PIOSENKI: Rap jako obiekt „polityki żenady” ; „Rap patriotyczny” i jego instytucjonalizacja ; Polski nacjonalizm i „rap patriotyczny” – wspólnota wyobraźni, wspólnota idei ; Tadeusz „Tadek” Polkowski – od gwiazdy „rapu ulicznego” do patriotycznego grota ; „Tadek” – obrońca „niewygodnych prawd”. Patriotyczny rap jako popkulturowa forma pamięci ; Raperzy na wojnie kultur o „prawdziwie polską kulturę popularną” i „narodowy system rządów” ; Islamofobia jako forma ksenofobii i technologia władzy ; „Długie trwanie” mitu Polski jako przedmurza cywilizacji Zachodu ; Islamofobiczny rap jako popkulturowa forma ksenofobii ; „Nie rzucim ziemi, skąd nasz ród” – „kresowa melancholia” i antyukraińska ksenofobia w polskim „rapie patriotycznym” ; „Patriotyczny rap” i wspólnoty homospołeczne ; Figura kobiety w „patriotycznym rapie”.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109171 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3514 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej