369192
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
R. I. OMÓWIENIE: Podstawy ; Podstawowe założenia ; Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami ; Zasady rozwoju mózgu ; R. II. KILKA OGÓLNYCH ZASAD FUNKCJONOWANIA MÓZGU: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych ; Mechanizmy działania mózgu ; Plastyczność układu nerwowego ; Synapsa ; Stymulacja sensoryczna ; Interakcja pomiędzy organizmem a środowiskiem ; R. III. PROCES INTEGRACJI: Natura integracji ; Kojarzenie róznych modalności ; Oddziaływanie ośrodkowe ; Sensoryczne sprzężenie zwrotne ; Procesy hamowania ; Integracja przez ruch ; R. IV. POZIOMY FUNKCJONOWANIA OŚRODKA UKŁADU NERWOWEGO: Rdzeń kręgowy ; Pień mózgu ; Móżdżek ; Jądra podstawowe ; Stara kora lub układ limbiczny ; Kora nowa ; Zasady związane z poziomem funkcjonowania ; R. V. MODALNOŚĆ SENSORYCZNA: Układ przedsionkowy ; Układ dotykowy ; Propriocepcja ; Układ słuchowy ; Węch ; Wzrok ; R. VI. REAKCJE POSTURALNE I FUNKCJE POKREWNE: Rola grawitacji ; Neuronalny poziom organizacji ; Sekwencja rozwojowa ; Mięśnie i ich główne receptory ; Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej ; Reakcja mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni ; R. VII. PARAMETRY, ZESPOŁY I UKŁADY NEURONALNE: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych ; Zespoły lub określone układy neuronalne ; R. VIII. KLINICZNA EWOLUCJA DYSFUNKCJI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ: Prymitywne odruchy posturalne ; Współskurcze mięśni antagonistycznych ; Napięcie mięśniowe ; Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej ; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego ; Integracja funkcji obu stron ciał a ; Ruchy plącowiczo-atetotyczne ; R. IX. OGÓLNE ZASADY I METODY INTERWENCJI: Oddziaływanie na bodźce i reakcje ; Stymulacja dotykowa ; Stymulacja przedsionkowa ; Inne bodźce proprioceptywne ; Reakcja przystosowawcza ; Środki ostrożności ; R. X. ZABURZENIA INTEGRACJI POSTURALNEJ I DWUSTRONNEJ: Opis zespołu ; Badania poświęcone układowi nerwowemu ; Program korekcyjny ; R. XI. APROKSJA ROZWOJOWA: Rozwój i natura praksji ; Opis zespołu ; Zagadnienia neurologiczne ; Plan i zasady terapii ; Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksę: Ćwiczenia na deskorolce ; Ogólne zajęcia rozwijające praksję ; R. XII. PERCEPCJA KSZTAŁTU I PRZESTRZENI: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni ; Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej ; Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka ; Hipoteza dwoistego trybu widzenia ; Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni ; R. XIII. OBRONNOŚĆ DOTYKOWA I POKREWNE REAKCJE BEHAWIORALNE: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne ; Kwestie rozwojowe ; Program terapeutyczny ; R. XIV. ZAEPÓŁ NIEUWAGI STRONNEJ I FUNKCJONOWANIE PRAWEJ PÓŁKULI MÓZGOWEJ: Definicja zespołu ; Kwestie teoretyczne ; Inne funkcje prawej półkuli ; Program interwencji ; R. XV. ZABURZENIA SŁUCHOWO-JĘZYKOWE: Natura zespołu ; Neuronalne podstawy słuchu i języka ; Program interwencji ; R. XVI. PREFERENCJA JEDNEJ RĘKI I LATARALIZACJA FUNKCJI MÓZGOWYCH: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy ; Nieustalenie preferencji ręki ; Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej ; Studia przypadków ; R. XVII. SZTUKA TERAPII: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej ; Czynniki budujące samodzielność ; Poszukiwania z przewodnikiem ; Uporządkowane poszukiwania ; Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-612 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107752 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Sensory integration and learning disorders, 1972
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [355]-376. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej