365291
Książka
W koszyku
I. FILOZOFICZNA I SPOŁECZNA NATURA WARTOŚCI: 1. Wartość jako kategoria filozoficzna: Klasyczne ujęcia wartości - od Demokryta do I. Kanta ; W kierunku współczesnego ujęcia wartości w filozofii ; Konsekwencje filozoficznej debaty o wartości dla rozumienia luksusu ; 2. Socjologiczne ujęcia wartości 1.2.1. Wartości jako konstrukty kształtowane społecznie: Wartości uniwersalne a społecznie zróżnicowane ; Znaczenie socjologicznych badań dotyczących wartości w analizie luksusu ; 3. Psychologiczne ujęcia wartości i wartościowania: Znaczenie afektu w procesie kształtowania wartości i wartościowania ; Przetwarzanie informacji w procesie wartościowania i podejmowania decyzji ; Znaczenie dorobku psychologii w analizie luksusu ; II. POJMOWANIE I BADANIE WARTOŚCI W NAUKACH EKONOMICZNYCH: 1. Rozumienie wartości w ekonomii: Wartość w rozważaniach ekonomicznych do momentu powstania ekonomii jako nauki ; Poglądy na wartość w ekonomii - od D. Ricardo do ukształtowania ekonomii neoklasycznej ; W kierunku rewolucji poglądów na temat wartości w ekonomii - od J.R. Hicksa do dziś ; Konsekwencje pojmowania wartości w ekonomii dla analizy wartości luksusu ; 2. Ujęcie wartości w badaniach z obszarów zarządzania i zachowań konsumentów: Definiowanie wartości postrzeganej przez klienta (WPK) w obszarze zarządzania i teorii zachowań konsumentów ; Składowe wartości postrzeganej przez konsumenta ; 3. Narzędzia pomiarowe wartości postrzeganej przez konsumenta - dlaczego metody ilościowe przeważają w badaniach? ; 4. Wartość jako kategoria badawcza - podsumowanie ; III. CECHY LUKSUSU I HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA: 1. Definicja luksusu - co jest, a co nie jest luksusem? ; 2. Cechy dóbr luksusowych: Rzadkość występowania a wysoka cena ; Artyzm a polisensualność ; Wysoka jakość a funkcjonalność ; Luksus jako symbol społecznego pragnienia i moralnego napiętnowania ; 3. Ewolucja konsumpcji i produkcji dóbr luksusowych - rys historyczny: Luksus przed powstaniem zjawiska masowego konsumpcjonizmu ; Demokratyzacja luksusu - od rewolucji przemysłowej do dziś ; IV. PODAŻ LUKSUSU; STRUKTURA, DYNAMIKA, STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW: 1. Globalny rynek luksusu - struktura i dynamika sprzedaży: Struktura i dynamika sprzedaży produktów luksusowych w podziale na rynki geograficzne ; Kategorie dóbr i usług luksusowych i ich udział w globalnym rynku ; 2. Konkurenci na rynku dóbr luksusowych ; 3. Luksusowa marka 4.3.1. Cechy i odmiany marek dóbr luksusowych: Piramida luksusu a pozycja marek ; Piramida czy gruszka? - konsekwencje demokratyzacji luksusu a migracje i rozciąganie marek ; 4. Modele biznesu na rynku dóbr luksusowych: Strategie związane z architekturą zaopatrzenia i produkcji ; Strategie komunikacji ; Strategie dystrybucji i sprzedaży ; Strategie fonetyzacji ; 5. Konfiguracje właścicielskie a modele biznesowe na rynku dóbr luksusowych ; 6. Konsekwencje zmian struktury i dynamiki rozwoju rynku luksusu dla propozycji wartości - podsumowanie ; V. ZAKRES I METODYKA BADAŃ LUKSUSU - WARTOŚCI A ZACHOWANIA KONSUMENTÓW: 1. Potrzeby, preferencje i postawy a wartości związane z luksusem ; 2. Wartości a wybory i zachowania konsumentów ; 3. Zakres i metody badania luksusu - przegląd dotychczasowego dorobku naukowego ; 4. Zakres i metody badań obcych i własnych dotyczących luksusu, przedstawione w monografii: Zakres, metodyka, przebieg badań własnych ; Opis i charakterystyka treści poszczególnych badań oraz prób badawczych ; Metody analizy wyników badań ; VI. ZRÓŻNICOWANIE PERCEPCJI WARTOŚCI DÓBR LUKSUSOWYCH WŚRÓD KONSUMENTÓW NA POSZCZEGÓLNYCH RYNKACH NARODOWYCH - WYNIKI BADAŃ OBCYCH I WŁASNYCH: 1. Kraj zamieszkania a kultura narodowa i postrzeganie dóbr luksusowych ; 2. Wpływ kraju zamieszkania i kultury narodowej na postrzeganie dóbr luksusowych - przegląd badań obcych ; 3. Wpływ kraju zamieszkania na percepcję wartości dóbr luksusowych wśród konsumentów - wyniki badań własnych: Wymiary kulturowe i religia w analizowanych krajach ; Społeczne i etyczne składniki WLPK ; Hedoniczne, funkcjonalne i estetyczne składniki WLPK ; Postrzeganie ceny dóbr luksusowych w relacji ze społecznymi i z funkcjonalnymi komponentami WLPK ; 4. Wnioski z badań dotyczących zróżnicowania WLPK na rynkach narodowych ; VII. BADANIA WPŁYWU CECH SPOŁECZNO-DEMOGRAFICZNYCH, EKONOMICZNYCH I PSYCHOGRAFICZNYCH NA POSTRZEGANIE WARTOŚCI DÓBR LUKSUSOWYCH: 1. Cechy społeczno-demograficzne i ekonomiczne a postrzeganie luksusu - uwagi wstępne: Wiek jako kryterium globalnej segmentacji konsumentów luksusu? ; Płeć jako czynnik różnicujący podejście do luksusu ; Wykształcenie a percepcja luksusu ; Dochód czy materializm jako kategoria różnicująca postrzeganie luksusu? ; 2. Percepcja wartości dóbr luksusowych przez konsumentów a ich cechy socjodemograficzne i ekonomiczne - wyniki badań obcych: Percepcja luksusu a wiek ; Percepcja luksusu a płeć ; Percepcja luksusu a wykształcenie, dochód i stosunek do materializmu ; 3. Zróżnicowanie WLPK pod względem wieku, płci, wykształcenia i poziomu dochodu - wyniki badań własnych: Badanie WLPK pokoleń Y i X ; Badania WLPK a wykształcenie, płeć i dochód ; Wnioski ; 4. Percepcja wartości luksusu a cechy psychograficzne konsumentów: Międzynarodowa segmentacja konsumentów dóbr luksusowych, oparta na cechach psychograficznych - przegląd badań ; Międzynarodowa segmentacja oparta na cechach psychograficznych - wyniki badań własnych ; Wnioski ; 5. Konsumpcja zorientowana na status, inklinacje naśladowcze i skłonności snobistyczne w ocenie wartości luksusu: Status, konsumpcja na pokaz, pogoń za tłumem i skłonności snobistyczne - przegląd badań obcych, dotyczących dóbr luksusowych ; Pomiędzy snobizmem a pogonią za tłumem w wartościowaniuluksusu - wyniki badań własnych ; 6. Indywidualne cechy konsumentów a ich percepcja luksusu - wnioski ; VII. BADANIE UDZIAŁU POSZCZEGÓLNYCH OGNIW SYSTEMU WARTOŚCI W TWORZENIU PROPOZYCJI WARTOŚCI DLA KONSUMENTA DÓBR LUKSUSOWYCH: 1. Rola poszczególnych ogniw systemu wartości w kreowaniu propozycji wartości dla konsumenta - wprowadzenie ; 2. Ocena wkładu poszczególnych ogniw systemu wartości w tworzenie propozycji wartości dóbr luksusowych - wyniki badań własnych: Postrzeganie wkładu przedsiębiorstw w tworzenie propozycji wartości - wyniki międzynarodowej ankiety skierowanej do konsumentów ; Analiza wywiadów z przedstawicielami przedsiębiorstw na temat ich wkładu w kreowanie propozycji wartości luksusu ; 3. Wkład sprzedawców w tworzenie i komunikowanie propozycji wartości - wyniki badań własnych w branży mody luksusowej: Komponenty propozycji wartości komunikowane przez sprzedawców luksusowej mody ; Komunikowanie idei zrównoważonego rozwoju przez sprzedawców luksusowej mody ; 4. Wnioski z badań dotyczących wpływu przedsiębiorstw na kreowanie propozycji wartości dóbr luksusowych.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107633 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach. 305-344.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej