369113
Książka
W koszyku
I. TEORIA WYCHOWANIA JAKO DYSCYPLINA PEDAGOGICZNA: 1. Teoria wychowania na tle pedagogiki XIX-XX wieku, 2. Podstawowe terminy i pojęcia teorii wychowania, 3. Przedmiot i zadania teorii wychowania ; II. CELE WYCHOWANIA: 1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania, 2. Rodzaje celów wychowania, 3. Funkcje celów wychowania ; III. METODY WYCHOWANIA: 1. Pojęcie "metody wychowania", 2. Zasady klasyfikacji metod wychowania, 3. Klasyfikacja metod wychowania w ujęciu H. Muszyńskiego, 4. Klasyfikacja metod wychowania w ujęciu K. Konarzewskiego ; IV. FORMY PRACY WYCHOWAWCZEJ: 1. Formy oddziaływań werbalnych, 2. Formy oddziaływań niewerbalnych, 3. Formy oddziaływań doraźnych ; V. PODMIOTOWOŚĆ W WYCHOWANIU: 1. Podmiotowość i jej wychowawczy kontekst, 2. Nauczyciel i uczeń w wychowaniu podmiotowym ; VI. WYCHOWANIE W PROCESIE UCZENIA: 1. Współudział uczniów w planowaniu lekcji, 2. Przygotowywanie lekcji przez uczniów, 3. Udział uczniów w prowadzeniu lekcji, 4. Kontrola i ocena pracy uczniów, 5. Rola współudziału uczniów w organizowaniu lekcji ; VII. NAUCZYCIEL: 1. Zmieniający się model nauczyciela-wychowawcy w literaturze pedeutologicznej, 2. Nauczyciel - animator czy wychowaca?, 3. Style i postawy w pracy wychowawczej, 4. Rola nauczyciela w integrowaniu wpływów wychowawczych szkoły i domu rodzinnego ucznia ; VIII. SZKOŁA JAKO ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE: 1. Szkoła jako system społeczny, 2. Klasa szkolna jako grupa społeczna, 3. Charakterystyka zjawisk grupowych w klasie szkolnej, 4. Współdziałanie szkoły z innymi instytucjami, 5. Próby reformowania szkolnictwa ; IX. UDZIAŁ UCZNIÓW W ŻYCIU KLASY I SZKOŁY: 1. Imprezy i uroczystości, 2. Tradycje, obrzędowość i symbolika w klasie oraz szkole, 3. Przepływ informacji, 4. Prace uczniów, 5. Wycieczki szkolne ; X. RODZINA JAKO ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE: 1. Rodzina jako komponent środowiska wychowawczego, 2. Typy rodzin a prawidłowość przebiegu procesu wychowawczego, 3. Podstawowe funkcje rodziny i ich przemiany, 4. Postawy rodzicielskie i ich wpływ na wychowanie ; XI. TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZE: 1. Znaczenie i istota trudności wychowawczych, 2. Przejawy trudności wychowawczych u dzieci i młodzieży, 3. Przyczyny powstawania trudności wychowawczych, 4. Sposoby pracy wychowawczej w przezwyciężaniu trudności ; XII. SPOSOBY ROZPOZNAWANIA SYTUACJI SZKOLNEJ UCZNIA: 1. Rozpoznawanie, czyli diagnoza, 2. Znaczenie diagnozy w działalności pedagogicznej, 3. Typy diagnoz, 4. Sposoby poznawania uczniów i ich sytuacji wychowawczej.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej