369253
Książka
W koszyku
R. I. SPECYFIKA KIEROWANIA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: 1. System administracji publicznej ; 2. Pojęcie kierowania i jego odmiany ; 3. Pojęcie menedżera publicznego ; 4. Etapy procesu kierowania ; R. II. PRZEMIANY W KIEROWANIU SPRAWAMI PUBLICZNYMI: 1. Modele organizacji administracji publicznej: A. Biurokratyczny model organizacji ; B. Organiczny model organizacji ; C. Model organizacji uczącej się ; 2. Zarządzanie publiczne jako nowe podejście do kierowania sprawami publicznymi: A. Tradycyjne zarządzanie publiczne ; B. Nowe zarządzanie publiczne (NZP) ; C. Public governance ; D. Zarządzanie w Unii Europejskiej ; R. III. POZIOMY ZARZĄDZANIA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: 1. Poziom Unii Europejskiej: A. Podział kompetencji ; B. Metody tworzenia polityk unijnych ; 2. Poziom krajowy ; 3. Poziom regionalny i lokalny ; 4. Poziom urzędu organu administracji publicznej ; 5. Czynniki warunkujące podział kompetencji między poziomami makrostruktury administracji publicznej: A. Podstawowe zasady lokalizacji zadań publicznych w skali makrosystemu administracji ; B. Lokalizacja centralna ; C. Lokalizacja terenowa ; D. Czynniki optymalizacji rozmieszczenia zadań publicznych w skali makrosystemu ; R. IV. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE: 1. Pojęcie zarządzania strategicznego ; 2. Etapy zarządzania strategicznego: A. Analiza strategiczna ; B. Wyznaczanie celów rozwojowych i opcji strategicznych ; C. Realizacja strategii / wdrażanie programów funkcjonalnych ; D. Kontrola strategiczna ; 3. Budżetowanie zadaniowe i wieloletnie planowanie finansowe: A. Wieloletni plan finansowy ; B. Wieloletni plan inwestycyjny ; C. Budżet zadaniowy ; 4. Systemy zapewnienia jakości w administracji publicznej: A. System zarządzania jakością (SZJ) ; B. Kompleksowe zarządzanie jakością (Total Quality Management - TQM) ; C. Różnica między SZJ a TQM ; D. Modele oceny ; R. V. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I PODEJMOWANIE DECYZJI: 1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć: A. Problem ; B. Decydent ; C. Decyzja ; D. Rodzaje decyzji ; 2. Grupowe podejmowanie decyzji ; 3. Informacja w procesie decyzyjnym ; 4. Model racjonalny procesu decyzyjnego: A. Analiza sytuacji decyzyjnej ; B. Opracowanie wariantów rozwiązań ; C. Ocena wariantów rozwiązań i wybór najlepszego ; D. Wdrożenie decyzji w życie ; 5. Pojęcie decyzji racjonalnej ; 6. Inne modele procesu decyzyjnego ; R. VI. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU ORGANIZACJI I METOD PRACY PRZEŁOŻONEGO: 1. Style kierowania ; 2. Techniki kierowania: A. Zarządzanie przez cele ; B. Zarządzanie przez delegowanie uprawnień ; C. Zarządzanie przez komunikację ; D. Zarządzanie przez konflikt ; E. Zarządzanie przez partycypację ; F. Zarządzanie przez wyjątki ; 3. Racjonalna organizacja pracy kierownika: A. Metodyka pracy przełożonego ; B. Czas pracy kierownika i jego planowanie ; C. Rola sekretariatu ; D. Organizacja zebrań ; 4. Środki oddziaływań kierowniczych: A. Zarządzanie zasobami ludzkimi i proces kadrowy w administracji publicznej ; B. Rodzaje oddziaływań kierowniczych ; C. Pojęcie motywowania ; 5. Kontrola: A. Kontrola jako funkcja kierowania ; B. Kontrola zarządcza ; C. Audyt wewnętrzny.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107142 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 273-282.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej