366877
Książka
W koszyku
I. WYCHOWANIE Z INSPIRACJI FILOZOFII, PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: 1. Wprowadzenie; 2. Wychowanie z inspiracji filozofii personalistycznej; 3. Wychowanie z inspiracji dociekań pedagogicznych; 4. Wychowanie z inspiracji psychologii humanistycznej, II. WARTOŚCI W PROCESIE WYCHOWANIA: 1. Rozumienie wartości; 2. Klasyfikacja wartości; 3. Prezentacja niektórych wartości uniwersalnych; 4. Rola wychowania do wartości w życiu uczniów; 5. Warunki skutecznego wychowania do wartości w szkole, III. WYCHOWANIE MORALNE W CENTRUM UWAGI NAUCZYCIELI: 1. Rozumienie i potrzeba wychowania moralnego ; 2. Wychowanie moralne uświęcone przez tradycję; 3. Klaryfikacja wartości swoistą odmianą wychowania moralnego; 4. Wychowanie moralne według J.Piageta i L.Kohlberga; 5. Autorytet w wychowaniu moralnym; 6. Wychowanie seksualne a wychowanie moralne, IV. PROWADZENIE ROZMOWY NAUCZYCIELI Z UCZNIAMI: 1. Co rozumie się przez rozmowę?; 2. Rola rozmowy nauczycieli i uczniów w wychowaniu; 3. Rodzaje rozmów nauczycieli z uczniami; 4. Wymagania stawiane nauczycielom w rozmowie z uczniami; 5. Przeszkody w prowadzeniu rozmowy z uczniami, V. WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI I RODZICÓW W WYCHOWANIU UCZNIÓW: 1. Czym jest współpraca nauczycieli i rodziców?; 2. Wychowawcze znaczenie współpracy nauczycieli i rodziców; 3. Formy współpracy nauczycieli i rodziców; 4. Warunki skutecznej współpracy nauczycieli i rodziców; 5. Przeszkody napotykane we współpracy nauczycieli i rodziców, VI. BADANIA W DZIAŁANIU NA USŁUGACH NAUCZYCIELI: 1. Ogólna charakterystyka badań w działaniu; 2. Cykliczny przebieg badań w działaniu; 3. Próba konkretyzacji badań w działaniu; 4. Warunki skuteczności badań w działaniu, VII. INFORMACJE ZWROTNE W PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ: 1. Określenie i źródła informacji zwrotnych; 2. Rodzaje informacji zwrotnych i ich znaczenie wychowawcze; 3. Warunki poprawnego przekazu i odbioru informacji zwrotnych; 4. Niekategoryzowane sposoby gromadzenia informacji zwrotnych; 5. Kategoryzowane sposoby gromadzenia informacji zwrotnych, VIII. O SAMODOSKONALENIU NAUCZYCIELI: 1. Czym jest samodoskonalenie nauczycieli?; 2. Potrzeba samodoskonalenia nauczycieli; 3. Sposoby samodoskonalenia nauczycieli; 4. Warunki skutecznego samodoskonalenia nauczycieli; 5. Samodoskonalenie w pedagogicznym kształceniu nauczycieli.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 287-310.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej