369834
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
I. PRZESŁANKI EMANCYPACYJNEJ TEORII EDUKACJI - PROLEGOMENA: 1. Istota emancypacji; 2. Współczesne dyskursy emancypacji, II. PEDAGOGIKA EMANCYPACYJNA - JEJ ŹRÓDŁA I ZAŁOŻENIA: 3. Geneza pedagogiki emancypacyjnej; 4. Pedagogika emancypacyjna w systemie nauk o wychowaniu; 5. Opresja i zniewolenie - przesłanki i uwarunkowania emancypacji; 6. Polska tradycja emancypacji poprzez edukację, III. INSTRUMENTARIUM PEDAGOGIKI EMANCYPACYJNEJ: 7. Świat życia i kontekst - przestrzeń procesu emancypacji - język; 8. Podmiot i podmiotowość; 9. Procesy rozwoju osoby i zmiany społecznej; 10. Kompetencje emancypacyjne; 11. Proces emancypacji, jego istota i struktura, IV. MYŚL I PRAKTYKA PEDAGOGIKI EMANCYPACYJNEJ: 12. Metody i formy emancypacji poprzez edukację; 13. Szkoła i emancypacja - upełnomocnienie edukacji; 14. Czynniki emancypacji, V. KRYTYKA PEDAGOGIKI EMANCYPACYJNEJ: 15. Zagrożenia i pułapki emancypacyjnej teorii edukacji; 16. Konteksty metodologiczne pedagogiki emancypacyjnej; 17. Metodologiczne perspektywy badań nad emancypacją
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. Indeksy.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej