369054
Książka
W koszyku
Po zimnej wojnie doszło do zasadniczej zmiany rzeczywistości międzynarodowej. Upadek Bloku Wschodniego i zwycięstwo Zachodu rozluźniło kontrolę wewnątrzblokową i uruchomiło szereg, dotąd tłumionych procesów i zjawisk. Triumf kapitalizmu, procesu globalizacji oraz rewolucja informacyjno-komunikacyjna przyczyniły się do skurczenia się świata (w sensie dyskursywnym i praktycznym), a także do dalszego wzmocnienia znaczenia mediów i ich wpływu na społeczeństwo, które stało się - nawet jeśli często pozornie - bardziej zorientowane i zainteresowane tym, co dzieje się w świecie. Wraz z odnowieniem wartości uniwersalnych, częstokroć traktowanych instrumentalnie, zaczęło się rozwijać w przestrzeni transnarodowej globalne społeczeństwo obywatelskie, w oparciu o zachodnie wzorce, propagujące demokrację, neoliberalizm czy wolny rynek. Na ten kontekst nałożyło się inne zjawisko - erupcja kultury celebrytów, będąca symptomem przemian społecznych zachodzących współcześnie na Zachodzie, a także w innych częściach świata. Dla jednych są oni symbolem upadku kultury, dla innych nowym wcieleniem demokratyzacji życia społecznego. Z całą pewnością jednak ich rola i znaczenie wzrosło nie tylko w kontekście wewnętrznym, ale również międzynarodowym. Od niedawna bowiem najbardziej wpływowi celebryci, tacy jak Bono czy Angelina Jolie, stali się ważnymi aktorami stosunków międzynarodowych. [Wydaw. ASPRA-JR, 2017]
R. I CELEBRYCI I WSPÓŁCZESNY ŚWIAT: Celebryci w społeczeństwie spektaklu ; Definicja celebrytów i ich klasyfikacja ; Istota celebryckości ; Celebryci, polityka, dyplomacja ; Muzyka popularna, polityka i działalność charytatywną ; Humanizm jako produkt mediów ; R. II KRONIKA ZAPOWIEDZIANEJ ŚMIERCI: Media i głod w Afryce ; Historia jednej piosenki ; Dobroczynne rock 'n' roll ; Live Aid kontrowersje ; R. III. CELEBRYCKI PRZEMYSŁ ROZWOJOWY: Celebryci i działalność charytatywna ; Bangladesz i Haiti - przykłady zaangażowania humanistycznego ; Jolie, Oprah, Madonna ; Matka bez granic ; Celebrycki kolonializm ; R. IV. KAMPANIA NA RZECZ UMORZENIA ZADŁUŻENIA: Jubileusz 2000 ; Kampania Make Poverty History ; Live 8 ; Szczyt w Gleneagles i Bob Geldof ; R. V. BONO- MIĘDZY AKTYWISTĄ A DYPLOMATĄ: Bono jako aktywista ; Bono jako dyplomata ; DARTA I INE ; Bono jako modelowy przykład zaangażowanego celebryty ; R. VI. BRAND AID: Konceptualizacja problemu ; (RED) - (nie)dobroczynny model biznesowy ; Celebryci i reprezentacja Afryki ; (RED) i nie tylko ; Celebryci, konsumpcjonizm i współczesny humanitaryzm ; R. VII. DYPLOMACJA CELEBRYTÓW ONZ I CELEBRYCI: Celebryccy politycy i dyplomaci ; Darfur, Clooney i Farrow ; R. VIII. CELEBRYCI I ICH (NIE ZAWSZE) DOKUMENTALNE FILMY: Jak pomagamy? ; Filmowa reprezentacja Darfuru i Kongo ; Filmy dokumentalne i ONZ ; Bob Geldof w Afryce ; Efekt Dominiki?
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104852 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-316 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 307-[315].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej