369834
Książka
W koszyku
1. WPROWADZENIE. 2. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA: Znaki manualne ; Znaki graficzne ; Obrazki ; Pismo ; Znaki przestrzenno-dotykowe ; Dobór systemu znaków. 3. POMOCE KOMUNIKACYJNE: Pomoce tradycyjne ; Pomoce komputerowe ; Wskazywanie ; Klawiatury ; Przełączniki ; Dobór pomocy komunikacyjnych ; Charakterystyka porozumiewania się z użyciem pomocy. 4. DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI POTRZEBUJĄCY KOMUNIKACJI WSPOMAGAJĄCEJ I ALTERNATYWNEJ. 5. WIELOSPECJALISTYCZNE BADANIE I OCENA. 6. NAUCZANIE W SYTUACJACH NATURALNYCH I SPECJALNYCH. 7. STRATEGIE NAUCZANIA: Ustrukturyzowana nadinterpretacja i komunikacja całościowa ; Nauka mimowolna i świadoma ; Rozumienie znaków i zdolność posługiwania się nimi ; Uczenie rozumienia ; Uczenie używania znaków ; Uczenie ekspresji i rozumienia ; Nauczanie incydentalne ; Kontrolowane czekanie ; Nazywanie ; Sytuacje ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane ; Nauczanie przygotowawcze ; Techniki wspomagania. 8. DOBÓR PIERWSZYCH ZNAKÓW: Aktualne sposoby porozumiewania się ; Znaki ogólne i szczegółowe ; Powtórzenia ; Umiejętności ruchowe ; Percepcja ; Ikoniczność ; Pojęcia proste i złożone ; Oczekiwania. 9. DALSZY ROZWÓJ SŁOWNICTWA: Grupy języka alternatywnego i wsparcia językowego ; Grupa ekspresji językowej ; Gotowe słowniki ; Od znaków graficznych do pisma. 10. WYPOWIEDZI ZŁOŻONE Z KILKU ZNAKÓW: Słownictwo ; Zdania ; Wysiłek poznawczy ; Rozumienie ; Zróżnicowanie strategii interwencji. 11. UMIEJĘTNOŚCI KONWERSACYJNE: Grupa języka alternatywnego ; Grupa wsparcia językowego ; Grupa ekspresji językowej ; Opowiadania. 12. ŚRODOWISKO JĘZYKOWE: Dostosowanie środowiska ; Szkolenie rodziców i rodzeństwa ; Szkolenie rówieśników i znajomych ; Szkolenie personelu ; Koszty i zyski.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 316-364. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej