367100
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 10. - Kraków : Impuls, 2010. - 331, [1] s. : rys. ; 25 cm.
SPIS TREŚCI [wybór]: I. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych. 1. Metodologia badań pedagogicznych jako nauka 2. Pluralistyczne podejście w badaniach pedagogicznych 3. Problemy badawcze i kryteria ich poprawności 4. Pojecie, klasyfikacja oraz cechy metod i technik badawczych 5. Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych 6. Etapy badań pedagogicznych. II. Obserwacja. 1. Pojecie obserwacji i jej klasyfikacji 2. Warunki i zalety poprawnej obserwacji 3. Przedmiot obserwacji 4. Techniki obserwacji standaryzowanej 5. Techniki obserwacji niestandaryzowanej 6. Gromadzenie, opracowanie i interpretacja danych z obserwacji 7. Granice poznawcze obserwacji. III. Metoda szacowania (skale ocen). 1. Ogólna charakterystyka metody szacowania 2. Rodzaje skal ocen 3. Konstruowanie skal ocen 4. Błędy popełniane przy ocenianiu 5. Źródła błędów w ocenie 6. Sposoby zapobiegania błędom w ocenie. IV. Eksperyment pedagogiczny. V. Testy osiągnięć szkolnych, VI. Metoda socjometryczna. VII. Analiza dokumentów. VIII. Metoda sondażu, IX. Metoda dialogowa (rozmowa). 1. Charakterystyka metody dialogowej 2. Warunki poprawności metody dialogowej 3. Techniki metody dialogowej 4. Utrwalanie przebiegu prowadzonej rozmowy 5. Błędy stosowane w metodzie dialogowej. X. Metoda biograficzna. 1. Opis metody biograficznej 2. Z historii metody biograficznej 3. Odmiany metody biograficznej a. metoda monograficzna b. metoda indywidualnych przypadków 4. Zalety i wady metody biograficznej.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 321-[332].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej