369569
Książka
W koszyku
Choć etyka biznesu jest młodą dziedziną, liczy sobie bowiem zaledwie kilkadziesiąt lat, większość czołowych firm ze Stanów Zjednoczonych i co trzecia duża firma brytyjska opracowały własne kodeksy postępowania etycznego. Również w Polsce coraz więcej firm ma i stosuje takie kodeksy. Aby bowiem firma mogła się rozwijać, potrzebuje nie tylko dobrych produktów i profesjonalnego zarządzania, ale i zaufania społecznego. Etyczne postępowanie jest najlepszą drogą, by to zaufanie zdobyć. > Analiza porównawcza przeprowadzona w pierwszej części książki dowodzi znacznej zgodności wskazań etycznych wielkich religii. Wszystkie akceptują przedsiębiorczość i dążenie do osiągania zysku, pod warunkiem, że zysk nie jest jedynym celem działalności, osiąga się go w godziwy sposób i respektuje przy tym prawa pracowników. Autor części drugiej, korzystając z teorii gier, udowadnia, że wyniszczająca konkurencja nie jest właściwą metodą prowadzenia biznesu. Omawia też ważny temat odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Część trzecia jest poświęcona problemom etycznym, przed jakimi stają zarządzający i sposobom ich rozwiązywania. Jej autor rozwiewa mity mówiące na przykład, że etyka biznesu zajmuje się raczej religią niż biznesem, że jest współczesną odmianą polityki personalnej, że nie można nią zarządzać i że ma niewielkie znaczenie praktyczne.< [Oficyna Ekonomiczna, 2007]
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.65 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks. - Bibliogr. przy częściach.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej