369172
Książka
W koszyku
Wstęp. I. MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA PLANU DALTOŃSKIEGO W PROCESIE KSZTAŁCENIA PRZYSZŁYCH PEDAGOGÓW: 1. Plan daltoński, kształcenie kontraktowe, metoda laboratoryjna ; 2. Praktyczny profil kształcenia jako rama dla kontraktów studenckich ; 3. Wykorzystanie planu daltońskiego w doskonaleniu kompetencji przyszłych pedagogów ; II. ZADANIA INICJUJĄCE UCZENIE SIĘ UCZNIÓW I STUDENTÓW: 1. Zadania jako polecenia i pytania ; 2. Zadania prorozwojowe i nierozwojowe ; III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYCHOWAWCZA RODZICÓW I JEJ UWARUNKOWANIA: 1. Odpowiedzialność rodzicielska a wychowawcza ; 2. Istota odpowiedzialności wychowawczej ; 3. Przyczyny braku odpowiedzialności wychowawczej ; IV. PRZYGOTOWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY DO UCZESTNICTWA W KULTURZE. EDUKACJA LITERACKA: 1. Kulturowe aspekty wychowania literackiego ; 2. Transformacje pojęcia „kultura literacka" ; 3. Edukacyjny wymiar literatury ; 4. Uczestnictwo w kulturze w świetle badań własnych ; 5. LUDYCZNY WYMIAR SZKÓŁ WYŻSZYCH. WSPÓŁCZESNA AKADEMIA WIDZIANA Z PERSPEKTYWY GIER: 1. Współczesna akademia - cechy charakterystyczne ; 2. Gra - ujęcie konceptualne ; VI. EDUKACYJNE ASPEKTY OPOWIADANIA CYFROWYCH HISTORII W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ: 1. Pedagogika miejsca ; 2. Cyfrowe historie ; 3. Technologie mobilne w edukacji ; VII. KARTA PRACY - NARZĘDZIE W PRAKTYCE ZAWODOWEJ WYCHOWAWCY: 1. Pierwsze karty pracy ; 2. Karty pracy w dziennej placówce interwencyjnej (DPI) ; 3. Znaczenie praktyczne karty pracy w placówce edukacyjno-wychowawczej ; 4. Cele krótkoterminowe i długoterminowe w pracy z młodzieżą zagrożoną w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym (IPET) ; 5. Jak i kiedy analizować zapisy karty pracy? ; 6. Analiza „0÷1", czyli katalogi wychowawcze i przedmiotowe. Bilans otwarcia i zamknięcia ; VIII. ROLA SZKOŁY I ZWIĄZKU UKRAIŃCÓW W POLSCE W PRZEKAZIE KULTURY NARODOWEJ MŁODEMU POKOLENIU POMORSKICH UKRAIŃCÓW W OKRESIE TRANSFORMACJI USTROJOWEJ: 1. Nowe wyzwania dla szkolnictwa i Związku Ukraińców w Polsce po 1989 roku ; 2. Obchody ważnych rocznic związanych z historią i kulturą narodu ukraińskiego ; 3. Formy przekazu kultury narodowej ; IX. ROLA AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ W PROCESIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH: 1. Ustalenia i rezultaty ; 2. Problem nierówności społecznej w państwie. 9.3. Główne problemy społeczne związane z rozwojem społeczeństwa obywatelskiego ; X. ZJAWISKA PATOLOGII SPOŁECZNEJ WŚRÓD MŁODZIEŻY W POLSCE - PRZEGLĄD ZAGADNIEŃ: 1. Analiza najważniejszych pojęć ; 2. Zjawiska patologii społecznej wśród młodzieży w Polsce ; XI. PERSPEKTYWY POLSKICH UCZELNI W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA NA RZECZ TRANSPORTU LOTNICZEGO: 1. Perspektywy rozwoju inżynierii lotniczej w Polsce ; 2. Potencjalne możliwości wdrażania i rozwoju inżynierii lotniczej na polskich politechnikach ; XII. PRZYCZYNY I KONSEKWENCJE ZMIENIAJĄCEJ SIĘ ROLI OJCA: 1. Historyczne i kulturowe konteksty wizerunku ojca ; 2. Przyczyny dezaktualizacji stereotypu „surowego ojca" ; 3. Współczesny ojciec w konflikcie z konserwatywnym społeczeństwem ; 4. Potrzeby współczesnych ojców w relacji z dziećmi. XIII. DIAGNOSTYKA EDUKACYJNA W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: 1. Diagnostyka edukacyjna jako istotna składowa warsztatu pracy nauczyciela ; 2. Dziedziny zdobywania informacji o uczniach w edukacji wczesnoszkolnej ; 3. Metody diagnostyczne na użytek nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej ; 4. Diagnostyka edukacyjna a ocenianie szkolne ; 5. Opinie uczniów, rodziców i nauczycieli o ocenianiu szkolnym w edukacji wczesnej ; XIV. POMIAR MOTYWACJI UCZNIÓW WOBEC ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO I ZDROWIA: 1. Znaczenie motywacji w edukacji ; 2. Metodologiczne podstawy badań własnych. Zastosowane techniki i narzędzia badawcze ; 3. Analiza wyników osiągnięć motywacyjnych w zakresie ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia ; XV. TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZE W ZESPOLE ASPERGERA I ZABURZENIU PARANOIDALNYM W KONTEKŚCIE TRUDNOŚCI DIAGNOSTYCZNYCH TYCH ZABURZEŃ: 1. Funkcjonowanie psychospołeczne osób z zespołem Aspergera ; 2. Charakterystyka zaburzenia paranoidalnego ; XVI. PSYCHOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA OPIEKUNÓW OSÓB Z CHOROBĄ ALZHEIMERA: 1. Cel badań i wykorzystane metody badawcze ; 2. Wyniki badań ; 3. Omówienie przeprowadzonego badania.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-104647 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. w jęz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej