367693
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 148)
I. ZACHOWANIA INFORMACYJNE W ŻYCIU CODZIENNYM. PROBLEMY TEORETYCZNE: Problemy codzienności a nauka o informacji ; Zachowania informacyjne jako przedmiot badań informatologii ; Zachowania informacyjne a problemy edukacji informacyjnej ; Od kognitywnego do społecznego ujęcia problemów zachowań informacyjnych ; Badania zachowań informacyjnych w życiu codziennym ; Zachowania informacyjne w koncepcji informacyjnego świata ; Informacja w ujęciu informatologicznym. Zaproszenie do dyskusji ; O potrzebach i zadaniach informacyjnych ; Infosfera, przestrzeń, środowisko i gatunki informacyjne ; II. OPIS PROJEKTU BADAWCZEGO ; III. STRATEGIE INFORMACYJNE - PRÓBA TYPOLOGII: Monitorowanie infosfery ; Przeglądanie informacji ; Sprawdzenie informacji ; Wyszukiwanie informacji ; Poszukiwanie informacji ; Gromadzenie informacji ; Opracowanie informacji ; Wymiana informacji ; IV. SYTUACJE INFORMACYJNE W ŻYCIU CODZIENNYM: Wybór strategii informacyjnej w zależności od typu zadania ; Wybór strategii ze względu na czas, miejsce, motywację, typ nośnika ; Użyteczność źródeł informacji w wybranych strategiach ; Wpływ lokalizacji na wybór strategii informacyjnej ; Presja czasu a wybór strategii ; Strategie informacyjne stosowane w wybranych sferach życia codziennego ; Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna w wyborze strategii informacyjnych ; Miejsce realizacji zadań informacyjnych ; Presja czasu w realizacji zadań informacyjnych ; Zadania informacyjne w życiu prywatnym i zawodowym ; Motywacja w realizacji zadań informacyjnych ; Źródła informacji w realizacji zadań informacyjnych ; Źródła informacji a czynnik czasu ; Źródła informacji w sferach aktywności prywatnej i zawodowej ; Motywacja w wyborze źródeł informacji ; Użyteczność źródeł informacji ; Profil użytkownika informacji. Podsumowanie ; PRAKTYKA INFORMACYJNA: Zadania orientacyjne ; Zadania decyzyjne ; Zadania wykonawcze ; Zadania poznawcze ; VI. HORYZONT INFORMACYJNY: Ludzie jako źródła informacji w życiu codziennym ; VII. INFORMACYJNY ŚWIAT POKOLENIA Y - PODSUMOWANIE ; VIII. MODEL POZYSKIWANIA I UŻYTKOWANIA INFORMACJI W ŻYCIU CODZIENNYM ; IX. DIAGNOZA I TERAPIA - CZEGO I JAK UCZYĆ W RAMACH EDUKACJI INFORMACYJNEJ.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102163 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [269]-287. Indeksy.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. w jęz. ang. Spis treści także ang.
Spis treści także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej