367690
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE BADAŃ NAD WOLNOŚCIĄ, ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ I GODNOŚCIĄ OSOBY W PEDAGOGICE: Wolność, odpowiedzialnośc, godność kategoriami badań we współczesnej pedagogice ; U źródeł problematyki godności człowieka. WOLNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Technologia Internetu szansą i barierą wolności poznania ; Granice wolności w edukacji szkolnej ; Wolność czy zniewolenie ucznia sprawiającego trudności wychowawcze? - wskazania dla praktyki wychowawczej ; Społeczeństwo pluralistyczne miejscem realizacji wolności człowieka - szansa czy zagrożenie dla rozwoju osoby ludzkiej? (homo decernens). ODPOWIEDZIALNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Odpowiedzialność a przekaz medialny dla dzieci ; Wokół odpowiedzialności za rozstrzygnięcia w postępowaniu w sprawach z zakresu pomocy społecznej i godności osób korzystających ze świadczeń ; Odpowiedzialność za i wobec siebie i innych artefaktem planów życiowych i zawodowych ; Kształtowanie odpowiedzialności społecznej w ruchach religijnych ; Odpowiedzialność diagnostów samochodowych. GODNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Godność. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; Godność obiektem badań nauk humanistycznych ; Godność osoby źródłem transcendencji i czynnikiem jej rozwoju - perspektywa personalistyczna ; Godność osoby ludzkiej jako pierwsza wartość wychowawcza. WARTOŚCI W PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ: Uwarunkowania procesu poznawania, odkrywania, tworzenia i urzeczywistniania wartości ; Nauczycielska autonomia celem profesjonalnego rozwoju. Złożony układ problemów społecznych i etycznych ; Zagrożenie i zmienność wartości społecznych w obecnym życiu i pracy człowieka.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100131 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały z 9. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej