367144
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Wprowadzenie: Naukowe podstawy psychoterapii ; Cz. 1. IDEA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 1: TENDENCJE INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII NA ŚWIECIE: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Od zimnej wojny do dialogu, 1.3. Źródła tendencji integracyjnych w psychoterapii, 1.4. Monoterapia versus integracja i eklektyzm, 1.5. Możliwe drogi integracji ; Rozdz. 2. HISTORIA INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII: 2.1. Pojęcie integracji w psychoterapii, 2.2. Wczesne przejawy integracji, 2.3. Eklektyzm techniczny, 2.4. Ruch integracyjny - powstanie stowarzyszenia SEPI, 2.5. Integracja teoretyczna w psychoterapii ; Rozdz. 3. ORGANIZACJE, CZASOPISMA, KONFERENCJE NA TEMAT INTEGRACJI W PSYCHOTERAPII. Cz. 2. PODEJŚCIA INTEGRACYJNE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 4. EKLEKTYZM TECHNICZNY W PSYCHOTERAPII: 4.1. Terapia multimodalna Arnolda Lazarusa, 4.2. Koncepcja Larry'ego Beutlera, 4.3. Koncepcja Sola Garfielda ; Rozdz. 5. INTEGRACJA ASYMILATYWNA W PSYCHOTERAPII: 5.1. Asymilatywna psychoterapia psychodynamiczna George'a Strickera i Jerrolda Golda, 5.2. Integracja psychoterapii i farmakoterapii, 5.3. Trzecia fala terapii poznawczo-behawioralnej ; Rozdz. 6. INTEGRACJA TEORETYCZNA W PSYCHOTERAPII: 6.1. Integracyjna terapia relacyjna Paula Wachtela, 6.2. Poznawczo-analityczna psychoterapia Anthony'ego Ryle'a, 6.3. Terapia skoncentrowana na schematach Jeffreya Younga, 6.4. Ogólny model psychoterapii Davida Orlinsky'ego i Kennetha Howarda, 6.5. Transteoretyczny model psychoterapii Jamesa Prochaski i Carla DiClemente, 6.6. Postmodernistyczna wizja integracji, 6.7. Neuropsychoanaliza, 6.8. Neurolingwistyczne programowanie ; Rozdz. 7. CZYNNIKI LECZĄCE (1) WSPÓLNE ORAZ (2) SPECYFICZNE I NIESPECYFICZNE W PSYCHOTERAPII. Cz. 3. PROBLEMY ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: Rozdz. 8. ZAWÓD PSYCHOTERAPEUTY: 8.1. Źródła psychoterapii, 8.2. Psychoterapia a psychologia i psychiatria oraz medycyna psychosomatyczna, 8.3. Zawód psychoterapeuty z perspektywy European Association for Psychotherapy, 8.4. Sytuacja prawna zawodu terapeuty, 8.5. Sytuacja zawodu psychoterapeuty w Stanach Zjednoczonych ; Rozdz. 9. SZKOLENIE PSYCHOTERAPEUTÓW - GRUPY BALINTA: 9.1. Geneza grup Balinta, 9.2. Metody i formy treningu balintowskiego, 9.3. Grupy Balinta a grupy superwizyjne, 9.4. Ruch balintowski w Polsce, 9.5. Przykład spotkania, 9.6. Warunki szkolenia psychoterapeutów a zagrożenia związane z uprawianiem zawodu, 9.7. Naukowa weryfikacja skuteczności metody Balinta ; Rozdz. 10. TYP RELACJI MIĘDZY SZKOLĄCYM A SZKOLONYM. CZY MISTRZ I UCZEŃ? ; Rozdz. 11. ZAŁOŻENIA IDEOLOGICZNE W PODEJŚCIACH PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH A ŚWIATOPOGLĄD PSYCHOTERAPEUTÓW I PACJENTÓW ; Rozdz. 12. MOTYWACJA DO ZAWODU PSYCHOTERAPEUTY: 12.1. Specyfika zawodu psychoterapeuty, 12.2. Złożoność motywacji zawodowej psychoterapeutów, 12.3. Motywy jawne, 12.4. Motywy ukryte, 12.5. Wybór orientacji terapeutycznej, 12.6. Implikacje ; Rozdz. 13. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 13.1. Wprowadzenie, 13.2. Wyłączność relacji psychoterapeutycznej, 13.3. Tajemnica zawodowa i jej ograniczenia, 13.4. Wymagania osobowościowe wobec psychoterapeuty, jego kompetencje i szkolenia.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Nazwy aut. na s. 489-[496].
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 397-[426]. Indeksy.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej