369187
Książka
W koszyku
(Akademia Rozwoju Osobistego)
Rozdz. 1. CZY MOŻNA POLUBIĆ WYSTĄPIENIA PUBLICZNE: 1.1. Przyczyny i przeszkody, czyli dlaczego nie lubimy występować publicznie, 1.2. Mówca a sfera emocji, 1.3. Merytoryczne przygotowanie do wystąpienia, 1.4. W jaki sposób możemy jako mówcy oddziaływać na słuchaczy, 1.5. Rodzaje wystąpień na forum, 1.6. Początek przemowy i wystąpienia ad hoc, 1.7. Polubić wystąpienia publiczne. Sprawdź się - kwestionariusz autodiagnozy ; Rozdz. 2. MAGICZNE SŁOWA: WIZERUNEK I CHARYZMA: 2.1. Public relations oraz media relations. Zasady kształtowania relacji z przedstawicielami środków masowego przekazu, 2.2. Personality public relations, czyli kreowanie wizerunku osobistego, 2.3. Instrumenty kształtowania profesjonalnego wizerunku osobistego, 2.4. Siła pierwszego wrażenia w relacjach zawodowych a wystąpienia publiczne, 2.5. Wizerunek medialny i charyzma - pojęcia, które zrobiły karierę, 2.6. Cechy wyróżniające osobowości charyzmatyczne ; Rozdz. 3. ASPEKT ZEWNĘTRZNY, CZYLI JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ PISZĄ: 3.1. Dress code i etykieta ubioru służbowego, 3.2. Ubiór potwierdzający profesjonalizm i kompetencje mówcy, 3.3. Odstępstwa od reguły, czyli stroje nieformalne. Inne elementy wyglądu mówcy, 3.4. Kolory w ubiorze profesjonalnego mówcy. Zasady magicznej dziewiątki, 3.5. Elementy wyglądu mówcy występującego w telewizji. Trzy prawdy o kamerze ; Rozdz. 4. SUKCES TKWI W DOBRYM SCENARIUSZU: 4.1. Cechy i struktura dobrego wystąpienia, 4.2. Zachowania, które charakteryzują profesjonalnego mówcę. Jak rozpoczynać wystąpienia publiczne, 4.3. Treść i forma wystąpienia. Metoda czterech kroków, 4.4. Przygotowanie elementów merytorycznych, 4.5. Kończenie wystąpienia na forum, 4.6. Wystąpienia, którym towarzyszą elementy wizualne ; Rozdz. 5. WSZYSTKO, CO MOŻNA POWIEDZIEĆ BEZ SŁÓW: Body language, czyli zachowania awerbalne i ich interpretacja, 5.2. Błędy najczęściej popełniane przez mówców. Mowa ciała jako element kulturowy, 5.3. Jak zachowywać kontakt wzrokowy ze słuchaczami, 5.4. Mimika profesjonalnego mówcy. Czy podczas wystąpienia wypada się uśmiechać, 5.5. Postawa a odbiór słuchaczy, 5.6. Siła gestykulacji, czyli o zachowaniach wspomagających przekaz perswazyjny, 5.7. Współcześni mówcy a pulpit, podium i katedra. Czy podczas wystąpienia należy trzymać coś w dłoniach, 5.8. Statycznie oraz dynamicznie, czyli o ruchu po dostępnej powierzchni, 5.9. Zachowania awerbalne mówcy wspomagającego się mediami prezentacyjnymi, 5.10. Mowa ciała przed kamerą ; Rozdz. 6. GŁOS NA FORUM I PRZED MIKROFONEM: 6.1. Głos jako instrument, 6.2. O melodyce wypowiedzi, czyli monotonia a żywiołowość, 6.3. Tempo mówienia. Wolniej czy szybciej, 6.4. Staranna wymowa a treść przekazu, 6.5. Siła głosu. Kiedy mówić donośniej, a kiedy ciszej, 6.6. Aksamitna, radiowa czy zdradzająca emocje, czyli barwa głosu a odbiór słuchaczy, 6.7. Budowanie dramaturgii wypowiedzi. Akcenty oraz pauzy, 6.8. Technika operowania głosem przed mikrofonem, 6.9. Jak ustrzec się chrypki i suchości w gardle, czyli o higienie głosu ; Rozdz. 7. JAK NAWIĄZAĆ ORAZ PODTRZYMAĆ KONTAKT ZE SŁUCHACZAMI: 7.1. Zdania, które warto wypowiedzieć na początku wystąpienia, 7.2. Jak mówić w jasny i prosty, lecz jednocześnie obrazowy sposób, 7.3. Przekaz a odbiorcy, czyli postulat dostosowania, 7.4. Odwołania do słuchaczy, 7.5. Trzy zasady stylu wypowiedzi profesjonalnego mówcy, 7.6. Wystąpienia a słowo pisane, czyli hasła, tytuły i podtytuły, 7.7. O sztuce argumentacji, 7.8. Słowa wzmacniające przekaz perswazyjny, 7.9. Kiedy przytrafi się gafa, przejęzyczenie lub przeinaczenie, 7.10. Wystąpienie a emocje. Specyfika słowa w relacjach z mediami, 7.11. Jak bez przygotowania wygłosić dobre przemówienie, 7.12. To, co należy powiedzieć na zakończenie ; Rozdz. 8. OBRAZ JAKO WZMOCNIENIE PRZEKAZU: 8.1. Dokonywanie wyboru najlepszej techniki prezentacyjnej, 8.2. Metody improwizacyjne. Wykorzystanie kart moderacyjnych podczas wystąpienia, 8.3. Bardziej wymagające techniki prezentacyjne, które wspomagają mówcę, 8.4. Niebezpieczeństwa związane ze stosowaniem różnych mediów, 8.5. Przygotowanie profesjonalnych materiałów wizualnych, 8.6. Zasady graficzne a kompozycja plansz prezentacyjnych, 8.7. Kolory w materiałach wspomagających wystąpienie, 8.8. O najlepszych krojach i formach czcionek, 8.9. Ilustracje, symbole graficzne, diagramy, 8.10. Uwagi na temat przygotowania elementów wspomagających przekaz ; Rozdz. 9. KIEDY PRZYDARZY SIĘ SYTUACJA TRUDNA LUB KRYZYSOWA: 9.1. Dociekliwi, Wszystkowiedzący, Krytyczni i inni, czyli typy słuchaczy, 9.2. Kłopotliwe sytuacje, jakie mogą przytrafić się mówcy, 9.3. Trudni odbiorcy a metoda pochwały, 9.4. Technika odroczenia, 9.5. Kiedy wypada ganić - reakcje mówcy w wyjątkowych sytuacjach, 9.6. Zestawienie trzech metod postępowania z trudnymi słuchaczami, 9.7. Sposoby odpowiadania na niełatwe pytania, 9.8. Mówca w relacjach z mediami. Niebezpieczeństwo manipulacji, 9.9. Kryzysy wizerunkowe a otoczenie, 9.10. O wadze zachowania się zgodnie z zasadami etykiety ; Rozdz. 10. MÓWCA, KTÓRY WSPÓŁDZIAŁA Z ODBIORCAMI: 10.1. Zachowania mówcy, potwierdzające dobry kontakt ze słuchaczami, 10.2. Oczekiwania, uwaga i współuczestnictwo, czyli o tym, co zbliża do odbiorców, 10.3. Symptomy interakcji - po czym poznać, że wystąpienie zakończy się sukcesem, 10.4. Aranżacja przestrzeni sali prezentacyjnej. Układ miejsc a charakter wystąpienia, 10.5. Dodatkowe materiały informacyjne, towarzyszące wystąpieniu, 10.6. Mówca prezentujący materiały wizualne. Działania służące aktywizacji słuchaczy, 10.7. Wydarzenia, podczas których zaplanowane są przemowy ; TEST: Sprawdź swoją wiedzę o wystąpieniach publicznych ; Dziesięć zasad wystąpień perswazyjnych ; Wskazówki dla początkującego mówcy ; Wystąpienia publiczne w aforyzmach i cytatach.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95702 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na okł.: Sugestywna prezentacja, olśniewające przemówienia, umiejętność przekonywania.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [281]-284.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej