369054
Książka
W koszyku
I. ISTOTA PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ: 1. Miejsce pedagogiki porównawczej w systemie nauk; 2. Przedmiot badań pedagogiki porównawczej; 3. Cele i zadania pedagogiki porównawczej; 4. Funkcje badań naukowych, II. EWOLUCJA METODOLOGII BADAŃ PORÓWNAWCZYCH: 1. Metodologiczne paradygmaty badań naukowych; 2. Zarys historii badań komparatystycznych w XIX i XX wieku; 3. Typologia i przykłady popularnych porównań zjawisk oświatowych; 4. Monografia systemu edukacyjnego; 5. Jukstapozycja - problemy z ekwiwalencją, III. PERSPEKTYWY ROZWOJU PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ NA TLE WYZWAŃ EDUKACYJNYCH XXI WIEKU: 1. Geneza i istota współczesnych problemów oświatowych w Polsce i na świecie; 2. Optymalizacja funkcjonowania systemów edukacyjnych; 3. Reformy oświatowe w Polsce i na świecie; 4. Współczesne źródła danych oświatowych, IV. SYSTEMY SZKOLNE PAŃSTW UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ WYBRANYCH PAŃSTW POZAEUROPEJSKICH: 1. System edukacyjny - jego struktura w teorii i w praktyce; 2. Zarządzanie systemem edukacji; 3. Wskaźniki funkcjonalności systemów edukacji; 4. Międzynarodowe standardy klasyfikacji kształcenia; 5. Schematy struktur i charakterystyka systemów szkolnych; 6. Schematy struktur edukacji wybranych krajów Europy i świata.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94660 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 303-306.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej