367755
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 109)
CZ. I. KONCEPCJE ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ: Ocena wpływu usług biblioteczno-informacyjnych na środowisko społeczne w badaniach jakości bibliotek ; Możliwości wykorzystania benchmarkingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi biblioteki ; Zastosowanie ośmiu zasad zarządzania jakością w bibliotece wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego ; Narzędzia kontroli jakości w działalności biblioteki akademickiej. Czy filozofia kaizen ma zastosowanie w bibliotece akademickiej uczelni pedagogicznej? ; "Należy ciągle tworzyć, dbając o jakość, a nie bojąc się o jakość" - audyt informacyjny w praktyce bibliotekarskiej. CZ. II. BADANIE POTRZEB I SATYSFAKCJI UŻYTKOWNIKÓW BIBLIOTEK: Uwagi o psychologii współczesnego czytelnika ; Przegląd metod i narzędzi do pomiaru jakości usług bibliotecznych w oparciu o biblioteki akademickie ; Badanie potrzeb i satysfakcji użytkowników oraz wpływ etyki bibliotekarskiej na działalność usługową bibliotek ; Badanie jakości i profilowanie usług biblioteczno-informacyjnych w informacyjnym modelu naukowej biblioteki technicznej ; Mechaniczne bariery informacyjne i możliwości ich niwelowania w bibliotece akademickiej na przykładzie Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego - omówienie badania czytelniczego ; "Księga życzeń" w bibliotece uczelnianej PWSZ w Tarnowie - czyli jak podnosimy jakość usług poprzez stosowanie badań ankietowych. CZ. III. STANDARDY PRACY I WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI BIBLIOTEK: Analiza funkcjonowania bibliotek naukowych w Polsce (AFBN) jako narzędzie wspomagające zarządzanie biblioteką ; Model systemu zarządzania jakością w sieci bibliotek publicznych województwa zachodniopomorskiego a propozycje standardów pracy bibliotek publicznych ; Kryteria estetyczne w ocenie jakości systemów informacyjnych ; Aktualna oferta usług bibliotecznych dla środowisk uczelni medycznych w Polsce ; Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu. CZ. IV. ETYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ: Wartości organizacyjne w kulturze jakości ; Wartości etyczne w wybranych aspektach zarządzania i organizacji bibliotek ; Etyczne rozterki, etyczne dylematy, etyczne zasady polskich bibliotekarzy (w świetle ankiety). CZ. V. PROBLEMY JAKOŚCI - PRZEGLĄD PIŚMIENNICTWA: Kilka uwag o usługach bibliotecznych ; Koncepcje zarządzania jakością w bibliotekach polskich. Stan obecny i kierunki badań (studia literaturowe) ; Rozwój usług bibliotecznych i informacyjnych w Niemczech (1990-2008). Analiza problemowa na podstawie "Bibliografii Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej. Piśmiennictwo zagraniczne".
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93571 (1 egz.)
Strefa uwag:
Dod. s. tyt.: Quality of library services in the information society
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 231-[239].
Uwaga dotycząca języka
Spis treści także ang.
S. tyt. także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej