369113
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis Prace Pedagogiczne ; 13\nr 396)
I.Człowiek w warunkach radykalnych przeobrażeń systemów oświaty.II.Formuła eksperymentu:szkoła laboratorium badawcze.III.Dialektyka zadań pedagogicznych w edukacji szkolnej.1.Kształcenie jako standard regulacji zachowania się.2.Idea wyboru i integracji treści kształcenia.3.Maksymalizowanie możliwości i okazji poznania oraz twórczego działania. IV.Antycypacja celów kształcenia w kategoriach pojęć psychologicznych.1.Koncentracja na zadaniach, a nie na własnej osobie.2.Nastawienie na przyszłość .3. Nastawienie na rozwój.4.Zdolność do samodzielnego podejmowania i ponoszenia odpowiedzialności za decyzję.Aktywność i niezależność umysłowa.5. Nastawienie prospołeczne.V.Przesłanki psychologiczne i niektóre propozycje organizacji procesu uczenia się w szkole laboratorium badawczym.1.Trzy okresy uczenia się.2.Hierachia zadań.3.Wyniki uczenia się.4.Cechy organizacji wiadomości.4.Cechy organizacji informacji o sposobach działania.5.Kryteria postepów i rozwoju.6. System nagród.7.Tok uczenia się.8.Rola nauczyciela. VI.Idea centralnej kategorii pojęciowej jako zasada układu i doboru treści kształcenia.1.Podział materiału nauczania na przedmioty.2.Integracja wiedzy szkolnej. 3.Pojęcie społeczeństwa jako centralna kategoria systemu nauczania.VII.Główne kierunki zmian w zakresie instrumentalnych elementów systemu dydaktycznego.1. Konsekwencje dydaktyczne "trzeciej psychologii".2. Proponowane zmiany w zakresie instrumentalnych elementów systemu dydaktycznego.VIII.Konkluzje badawczo-wdrożeniowe eksperymentu nad szkołą.IX. Architektura Wrocławskiej Szkoły Przyszłości.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87954 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej