378639
Książka
W koszyku
PROCES NAUCZANIA W PERSPEKTYWIE HISTORYCZNEJ ; PODSTAWY TREŚCIOWO-GNOSEOLOGICZNE PROCESU NAUCZANIA: Potrzeby społeczne a nauczanie ; Podstawy doboru treści nauczania ; Założenia gnoseologiczne procesu nauczania ; ZAGADNIENIE ŁADU NA LEKCJI: Ład zewnętrzny ; Ład wewnętrzny ; ZAZNAJAMIANIE UCZNIÓW Z NOWYM MATERIAŁEM: Sposoby empiryczne wprowadzania nowego materiału na lekcji ; Spostrzeganie a obserwacja ; Błędy w przeprowadzaniu obserwacji na lekcji ; Werbalne sposoby podawania nowego materiału ; Przyswajanie nowego materiału przez uczniów ; ZAZNAJAMIANIE UCZNIÓW Z OGÓLNYMI CECHAMI PRZEDMIOTÓW: Związek słów i rzeczy ; Kształtowanie pojęć uczniów ; O kształtowaniu przekonań uczniów ; UTRWALANIE PRZYSWOJONEGO MATERIAŁU: Istota i warunki utrwalania wiadomości ; Powtarzanie przerobionego materiału ; KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI I NAWYKÓW: Warunki, w jakich wiadomości mogą się stać podstawą umiejętności ; Proces kształtowania umiejętności i nawyków ; WIĄZANIE TEORII Z PRAKTYKĄ: Praktyka jako źródło poznania ; Praktyka jako kryterium prawdy ; Praktyka jako przekształcanie rzeczywistości ; KONTROLA I OCENA WYNIKÓW NAUCZANIA ; FRAGMENTY LEKCJI: Pokaz filmu na lekcji języka polskiego ; Eksperyment na lekcji chemii ; Zespołowe rozwiązywanie problemów na lekcji fizyki ; Kształtowanie pojęć geometrycznych ; Powtarzanie na lekcji historii ; Kształtowanie umiejętności ortograficznych ; Rozwiązywanie matematycznych zadań tekstowych ; Kontrola i ocena wiadomości uczniów z zakresu historii literatury ; MATERIAŁY: Przykłady pytań i zadań stosowanych w badaniach przed- i polekcyjnych ; Uwagi przed- i polekcyjne nauczyciela ; Stenogram lekcji nr 150.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8409 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 295-[300]. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej