369113
Książka
W koszyku
UMIEJĘTNOŚCI JAKO PROBLEM BADAŃ: I. Problematyka działania pedagogicznego w świetle literatury: 1. Profesjonalizacja działania pedagogicznego ; 2. Metody badań pedeutologicznych: Metoda dedukcyjna ; Metoda indukcyjna ; Metoda historyczna ; 3. Poglądy dotyczące osobowości nauczyciela-wychowawcy: Dyspozycja, skłonność i zdolność pedagogiczna ; Talent pedagogiczny ; Umiejętność pedagogiczna ; Etiologia cech osobowości ; 4. Ocena rozwiązywania niektórych problemów pedeutologicznych ; II. Teoretyczne podsrawy umiejętności dydaktycznych: 1. Pytania i hipotezy ; 2. Metody badań ; III. Rzeczywistość pedagogiczna w aspekcie umiejętności: 1. Praca nauczyciela ; 2. Praca kandydata na nauczyciela ; 3. Ankieta na temat trudności lekcji próbnych ; PRÓBA ROZWIĄZYWAŃ EKSPERYMENTALNYCH: I. Organizacja i założenia eksperymentu ; II. Analiza procesu kształtowania umiejętności dydaktycznych: 1. Rozwijanie zdolności ekspresyjnych i spostrzegawczości pedagogicznej: Ekspresja słowna ; Pomocnicze środki ekspresji ; Spostrzegawczość pedagogiczna ; 2. Poznawanie struktury procesu dydaktycznego: Teoria nauczania ilustrowana pokazami ; Ćwiczenie elementarnych czynności dydaktycznych ; Kształtowanie schematów działań ; 3. Gromadzenie doświadczeń pedagogicznych ; 4. Próbne działanie dydaktyczne: Elementarne czynności lekcji ; Jednostka lekcyjna ; System pracy nauczyciela ; III. Ocena wyników w grupie eksperymentalnej: 1. Wartość diagnostyczna dotychczasowego sposobu oceny kandydata ; 2. Ocena kandydata w grupie eksperymentalnej: Rola i ocena pracy dyplomowej ; Przebieg i wynik egzaminu końcowego ; UOGÓLNIENIA I WNIOSKI: I. Wnioski teoretyczne ; II. Wskazania praktyczne.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9035 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 221-[227]. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej